Bön/ Fadern hör bön

 

 pray08s2.jpg

Den troende är barn till Gud. Vi får/har fått/ lära oss att Gud är vår Far, och ju längre vi kommer i vår relation med honom så förstår vi att det är sant.

Behöver vi då ropa och skrika och då säga: HÖR du mig inte? Vet du inte hur jag har det? Jamen han hööör ju oss, och han VET vad vi bär på, vi är ju hans barn, skulle han då inte veta vilka vi är som vill ha hans uppmärksamhet?

Han vill ju oss väl och därför kan vi vara säkra på att han hör oss i våra böner. Men det är ju så att vi kanske inte alltid ber så som vi borde. Vi kanske bara har själviska böner att föra fram inför vår Herre. Om vi glömmer själviskheten en stund kanske vi mår bättre och kan be bättre.

De böner som Gud vill ha är osjälviskhetens bön. Då ber vi för andra folk, för väckelse, för släkt och vänner , för de som vi vet är sjuka och kanske är de också illa behandlade på något vis. De bönerna är böner som luktar av väldoft inför Gud.

Gud bor i sin himmel och det betyder inte att han är så långt borta att han är ONÅBAR. Nej, han hör och ser och vet allt vad vi har inom oss. Han ser vår längtan. Han är en Far i himmelen, och vi kanske har en far på jorden. Vilken skillnad det är på dessa två. Fadern i himmelen är evig, och han förbliver Fader och kärlek och godhet.

Inget kan ändra på det. Jesus har lärt oss att bedja FADER VÅR. Oh den bönen är den viktigaste bönen vi kan bedja, för i den finns allt. Vi är många barn som beder, och alla tillhör vi hans stora familj.

“Fader vår som är i himmelen, Helgat varde ditt namn, Tillkomme ditt rike. Ske din vilja, såsom i himmelen så ock på jorden. Vårt dagliga bröd giv oss idag, och förlåt oss våra synder, såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro. Och inled oss inte i frestelse (prövning), utan fräls oss ifrån ondo.   DENNA MENINGEN ÄR TILLAGD MYCKET SENARE: TY riket är ditt, och makten och härligheten i evighet. /inte original/  I Jesu namn. Amen.

Jag ber att Sverige skall bli befriat från ondo, från gärningar som inte skall finnas. Gud är god och han vill se att människor vänder om nu. Gud vet och den troende vet att det är hög tid att ta till sig frälsningsbudskapet och att bli den som Gud vill att man ska bli: Sändebud.

Jag kan tillägga här att om ni söker på Kristen Webdesings toplista: den är nedlagd, finns inte mer, men är kvar på “nätet”.

 

 

 

9 thoughts on “Bön/ Fadern hör bön

  1. ja, allt du skriver är bra.. du kan gärna kolla in min blogg om du vill. Gud älskar dig, oss alla till och med:)

  2. Hej Anji. Vår Far känner oss och han har en viss tidtabell som han vil följa. Han stärker oss och lyssnar till oss, sina barn. Nej jag tror inte han tycker att vi är tjatiga, men uthålliga, och vi vill göra hans vilja, den söker vi.
    Kramf Maria

  3. Hej J. Det kan vara så motigt att be, tungt, men det är då som det är mest angeläget. Vi har mycket att be för, be för Sverige, be för sjuka, be för regeringar, be för att kunna uträtta vad Gud vill och meer. Kram f Maria

  4. så himla bra, känns skönt och veta ..:) känner sig ju tjatig när det e samma bön hela tiden men han blir nog inte irreterad .

    Kram

  5. söt header =)

    Kolla gärna in min fin fina video med Miss Li & Veronica Maggio + lite till ! Videon finns i det senaste inlägget =)

  6. Så bra att bli påmind om just FADER VÅR!
    Bönen sominehåller allt. Ibland kan jag känna att just bönen är tungt. Orkar inte rikgtig be. Det känns motigt och tungt…
    Tror inte jag är ensam om det!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.