Att lyda Gud /ÄLSKA HERREN

 Usa Resan 473Människor idag värdesätter så olika saker. Det är så många som bara kämpar i livet för att skaffa sig en partner, skaffa barn, villa, resor, lyx och prylar. De tror dessutom att om de får pension vid 65 och sedan får leva lite till efter det och unna sig saker, då är livet fullkomligt, och sedan kan de dö, då har de gjort sitt.

Och har de dessutom varit snälla och hjälpsamma och trevliga så kommer de ju faktiskt till himlen. Nej Nej Nej, Det sista i förra meningen håller jag inte..håller inte alls JESUS med om. Va? Är det inte så livet ska va då? kanske du frågar.

 Nej nej nej, vårt liv har vi fått för att vi ska tjäna Gud varje dag och när vi gjort det i vår frälsning och rättfärdighet, och vi har hållit hans bud, då kommer vi till himlen. Vi kommer inte himlen, om vi ägnat oss åt att stjäla, ljuga, tala illa om människor, syndat(att inte tro på Gud), eller andra saker som du kan läsa om i Bibeln. Nu kanske jag får mothugg här och någon kanske säger att jag inte ska döma. Men se, det gör jag inte utan jag talar bara om vad Gud säger och hur HAN vill att vi ska vara.Det största av alla buden … är detta: …

Du skall älska

Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft. Sedan kommer detta: Du skall älska din nästa som dig själv. Inget annat bud är större än dessa.” (Mark 12:29-31; se Matt 22:34-40)

Det är alltså det viktigaste vi har att göra här på jorden, det är så Gud vill ha det.

Därför är troende så angelägna om att det ska bli en väckelse, och arbetar för det. FÖR att rädda människor till himlen.

*Jesus säger: “Ve er, fariseer och andra religiösa ledare! Ni bedragare! Ni hindrar andra att komma in i himmelriket och själva kommer ni inte heller dit!” */Matt 23:13-14

Jesus säger: “Ve er, blinda vägvisare! Ni påstår att om man svär “vid Guds tempel” betyder det ingenting. Den eden kan man bryta, men om man sväre “vid guldet i templet” är det bindande! Blinda dårar!” /Matt 23:16-17

Jesus tolererar inte människor som blint leder in andra i människors traditioner i stället för i Guds ord. Jesus tolererar inte människor som uppehåller skenet trots att det inre är ruttet…

Jesus tolerera inte människor som leder andra människor bort från Gud och låter dem bli helvetets barn.  /Matt: 23:15  Hemmagjorda bud är det många som har, men det är fel, det är Guds bud som gäller, dvs de buden som Jesus gett oss i det NYA FÖRBUNDET (finns att läsa om här på sidan)

läs också http://hanlever.bloggagratis.se

 

 

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.