Bön/Stå fast i bön

 

Bön. Det är gott att be, det har jag ju skrivit tidigare här… Eftersom jag nyss blivit bönhörd och fått ett stort mäktigt bönesvar, tänkte jag ta upp hur viktigt det är att stå fast i bön.

Fast det kan se alldeles omöjligt ut på alla sätt att få klarhet och att få ett svar på bönen man länge bett, så vet jag att det är inte alls omöjligt, utan det är tvärt om helt klart att man får bönesvar.

Det kan låta löjligt i dina öron, du som kanske inte tror, men om du vill tro på vad jag säger nu, så skall du veta att jag backar aldrig då det gäller bön. Jag står fast.

Hemligheten med bön är ju också att bönen skall vara enligt Guds vilja, att han skall ha ett syfte med detta bönesvar till oss, att han ger oss det av en särskild anledning. Om jag berättar för dig att man ber för en person som har det svårt, som inte ser någon utväg ur problem, och man vet att Gud kan lösa detta på ett underbart sätt, vad gör man då? Jo, man ber.

Även om det ser omöjligt ut att något positivt skulle kunna hända, så är det faktiskt så, att det omöjliga händer. Därför, knäpp dina händer och be och tacka, även om du så får be länge, månader, kanske år, så stå fast! För: Bönesvaret kommer! Amen.

“I min förtvivlan klagade jag för Herren, ropade jag till min Gud, och han hörde min röst..” Ps 18:7

“Kom, låt oss falla ner och tillbe, knäböja inför Herren, vår skapare….” Ps 95:6

“Vi litar inte till vår egen rättfärdighet när vi kommer inför dig med våra böner, utan till din stora barmhärtighet..” Dan 9:18

“Och vår frimodiga tro på Gud är denna: om vi ber honom om något efter hans vilja, så hör han oss. 1 Joh 5:14

2 thoughts on “Bön/Stå fast i bön

  1. Hej Johnny

    Det är precis så som du säger. Jesus finns här och nu och vi behöver bara be till honom att komma och vara oss nära, vi får kraft, mod, uppenbarelser, och vishet, allt finns i honom.
    Han ger oss allt vi behöver, för han vet vad vi behöver, just nu. Han är underbar och värd att prisas i allt.
    Varma hälsn fr Maria

  2. Jag kan bara instämma i det att Gud hör bön.
    Det är ju så viktigt att hålla den vardagliga kontakten med Jesus.

    De underbara bönesvar jag upplever är då jag kör på i min egen kraft alltför mycket och blir trött. Då jag upptäcker det och stannar upp och sträcker mina händer till Herren och säger: Jag klara inte det här längre med mina egna krafter. Hjälp mig Herre!

    Det är då Jesus komer in med sin underbara kraft; först till att upplysa mig om, att jag inte behöver köra så hårt. Sedan fyller Han upp det bristfälliga förråd av kraft, som jag så väl behöver.

    Just att stanna upp i detta, är en upplevelse i sig och ett underbart tillfälle att njuta av Herren. Vilken Kraft detta är!

    Det är just i det vardagliga och i det lilla, just närvarande, som jag känner Herren mer än någonsin. Just att vara nära Honom och njuta av hans välvilja med mitt liv.

    Det är så lätt att fara iväg till framtiden i bönen, men allt finns ju redan här. I Jesus.
    Vi har all kraft i Honom och vi har också uppenbarelsens ande och vishetens ande.

    Det är min stora glädje just nu.

    Tänk vad vi har att upptäcka i Jesus.

    Johnny Dahl

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.