Bibelord/Efesierbrev /Strid mot det onda/ bönekväll

Vi hade en härlig bönekväll och samtalskväll med vänner här nyss,  och vi samtalade om just detta att ta på sig rustningen. Vi talade också om vikten att ta på sig beredvillighetens skor, /villighet att nå människor med Guds Ord, vi måste lyda missionsbefallningen för att andra ska bli räddadeoch få frälsning. En underbar kväll blev det och vi är tacksamma till våra vänner som verkligen vill göra Guds vilja.

Har du som är troende läst Efesierbrevet nyss? Har du läst att vi ska vara rustade till strid? Går du igenom strid just nu?

Läser du Efesierbrevet så vet du att vår styrka måste komma från Herren och hans mäktiga kraft inom oss. Vi måste ta på hela vapenrustningen. Vi strider mot satans planer och knep, och vi kan tro att allt är väl men i själva verket kanske vi inte ser satans pilar, de är på väg,men vi kanske inte ser dem förrän de träffat målet: oss….då är det så dags….

Vi strider mot de osynliga härskarna i den OSYNLIGA världen!  mot mäktiga sataniska varelser, mot mörkrets härskare, som regerar denna GUDLÖSA värld, och mot stora skaror av onda andar i andevärlden.

Personligen anser jag att Efesierbrevet talar om det som verkligen är verkligt. Våra liv sätts i kris för att vi vill följa Jesus, och det är ju inte populärt att göra det, vi måste ju hindras.  Men vi har ju vapen att tillgå.  Vi måste alla vara rustade till strid. I kampen mot mörkrets härskare skall vi kämpa med slagkraft, utrustade av den helige Ande.
Se här vad Gud menar:

https://gospel.jesuslever.eu/?cat=67     Efesierbrevet

….Bibelvers: Det förundren mig att I så hastigt avfallen från honom, som har kallat eder till att vara i Kristi nåd, och vänden eder till ett nytt evangelium. /Gal 1:6  SE UPP för alla dem som säger att det som Jesus gjorde inte räcker för att få frälsning. Att tro på honom är allt som behövs!  /Maria

2 thoughts on “Bibelord/Efesierbrev /Strid mot det onda/ bönekväll

  1. Hej! Visst är det så som du säger! För så längesedan skrevs brevet till Efesierna- och texten lär oss fortfarande hur det hänger ihop och VAD Gud vill. Han vill inte ha oss avfallna han vill ha oss brinnande!

    VISST RÄCKER TRON OCH KÄRLEKEN TILL JESUS för att frälsa oss. Paulus kan verkligen skriva så människor fattar.Bibeln släpper vi inte och vi släpper inte in ondskan i våra inren.
    Önskar dig en härlig dag! Här är det just nu blåvitstrimmig himmel med lite blek sol.
    / Kram! Maria

  2. “Bibelvers: Det förundren mig att I så hastigt avfallen från honom, som har kallat eder till att vara i Kristi nåd, och vänden eder till ett nytt evangelium. /Gal 1:6 SE UPP för alla dem som säger att det som Jesus gjorde inte räcker för att få frälsning. Att tro på honom är allt som behövs!”

    Är det inte förunderligt att allt vi behöver veta och de faror som lurar för de kristna/okristna kan läsas i Bibeln?

    Rikedomen är ett nytt evangelium som predikas på många håll i USA och västvärlden.

    Dem som uttryckligen säger att tron på Jesus inte räcker, det är RKK mfl. I katolska katekesen sägs det att “dem som säger att endast tron räcker för att leva rättfärdigt, vare *anathema*” (dvs förbannade av Gud!).

    Vem kan då frälsa och upprätta människan?
    Jesus, rikedomen eller Romersk katolska kyrkan?

    Paulus brev är underbara och sådan kraft i!
    Jag tror att Jesus kan upprätta människor, precis som ni!
    Kram!

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.