Bibelord /Känn ingen oro

 

Det är roligt att ha så många besökare här på sidan.  ..Många har funderingar på hur utgången av slutstriden mellan Gud och satan ser ut. Det är ju inte en vanlig kamp precis som kommer att ske, två mäktiga onda styrkor kommer ju att förena sig mot Gud.

MEN, vi vet vem som vinner.  Bibeln spiller inte många ord på detta krig.  Vi vet genom bibeln att Vilddjuret och hans armé kommer att kastas i eldsjön.

Eld från Gud förtär satan och hans anfallande styrkor. För Gud är det inte svårare än så, det är vi människor som oroar oss och undrar, fast vi har alla svar på allt i bibeln. Är vi troende och följer Jesus, så vet vi att det kommer att gå bra för den som lägger allt i Guds händer. Det är väl i stället så att den troende behöver förstå hur säker den är i Hans hand, istället för att oroa sig.

Den som har valt Gud kommer att få vara med om hans oerhörda seger genom Kristus. 

Därför skall den troende glädjas även i svåra tider, för den bör veta att den är under Guds beskydd. Vad som är viktigt är att vi sprider budskapet, det glada, om Jesus Kristus, så att fler kan bli räddade från eländet….

*Du är mitt beskärm, för nöd bevarar du mig; med räddningens jubel omgiver du mig. Sela. * Ps. 32:7

*Den rättfärdige måste lida mycket, men Herren räddar honom ur allt.* Ps 34:20

*Herrens namn är ett starkt torn; den rättfärdige hastar dit och varder beskyddad.* Ords- 18:10

Prisa Herren ty han är god! /Maria

 

4 thoughts on “Bibelord /Känn ingen oro

  1. Hej Andreas. Sagan-om-ringen filmerna ser jag inte, jag gillar inte dem, men jag vet att de handlar om det “goda o det onda.” men det finns inte något av Gud i dem, bara människors inbillade godhet, de är ockulta.
    Men Gud är god och han kommer att regera i evighet. Han är verklig och sann och underbar.
    /Maria

  2. Ja, jo det fattar jag nog.

    Förresten, vet inte om du sett Sagan om ringen-filmerna, men där har man väl verkligen de onda styrkorna mot de goda på ett väldigt tydligt sett.

  3. Satan är ond och han har styrkor som för krig, och vilddjuret- Antikrist har styrkor som strider i de sista tiderna, så står det i Uppboken.
    Satan kommer att bli nerslängd i eldsjön, och natuirligtvis hamnar Antikrist där med. Något annat kan väl inte vara meningen för så står det
    /Maria

  4. När du säger två onda styrkor här, menar du vilddjuret och hans armé som två stycken då? Jag har alltid tänkt på det som en armé mot de rättfärdiga.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.