Bibelord/Guds Löften.Trohet. Jesus vill göra oss fria

 

Bibelord om löften

*Rom 15:8  Vad jag vill säga är detta: För de omskurna har Kristus blivit en tjänare, till ett vittnesbörd om Guds sannfärdighet, för att bekräfta de löften som hade givits åt fäderna;*

-Genom Jesus visar Gud att han håller sina löften. Och Gud ville hjälpa judarna. /Matt 15:24/  Joh 1:11/   Apg 3:25-26/  Rom 3:3-4/ 2 Kor 1:20 Kapitel 15: De troendes gemenskap; Paulus speciella uppdrag

_____
*2Co 1:20  Ty Guds löften, så många de äro, hava i honom fått sitt “ja”; därför få de ock genom honom sitt “amen”, på det att Gud må bliva ärad genom oss.*

-Jesus var trogen Gud i lydnad och syndade aldrig. (1 Pet 3:18). Han var trogen när han gick i döden för oss (Heb 2:9) och nu tjänar han troget i förbön för oss (Rom 8:34; Heb 4:14-15). Jesus är trogen i sin tjänst och Paulus vill också vara det.

_____

*2Co 7:1  Då vi nu hava dessa löften, mina älskade, så låtom oss rena oss från allt som befläckar vare sig kött eller ande, i det vi fullborda vår helgelse i Guds fruktan.*

-Omvändelsen innebär två saker: – att vända sig bort från synd och att vända sig till Gud.
_____

*Gal 3:21  Är då lagen emot Guds löften? Bort det! Om en lag hade blivit given, som kunde göra levande, då skulle rättfärdigheten verkligen komma av lagen.*
– Syndens järngrepp är en verklighet som alla har upplevt. Vi är fångade i synd, nedslagna av tidigare misstag och kvävs av begär som vi vet är fel. Gud vet att vi är syndens fångar och har förberett en väg för oss ut ur eländet – tron på Jesus Kristus. Alla är fångade i syndens grepp, och bara de som sätter sin tro till Kristus har fått möjlighet att komma ur det. Se upp till honom! Han kommer dig till mötes för att befria dig.  /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.