Bibeln /Petrus 2 Onda andemakter Del 1!

 

 

Här vill jag ta upp världssituationen och hur allt började, med ondskan som far över jorden, och göra det i flera delar, för att man ska kunna se hur allt eskalerar, den som gillar texterna som kommer, den gör det,  och den som inte gör det, ja det kan jag inget göra något åt, hoppas bara att du ska se att mitt hjärta är hos Jesus, och att det enda man kan göra är att tro.

-Man skämtar om det övernaturliga idag, och vet inte vilka krafter man talar om.   Så har det varit i alla tider och i Petrus andra brev (slutförmaningar)2: 10-12  kan man läsa om att de falska lärarna inte är medvetna om de krafter man utmanar, varken på det godas eller det ondas sida. Man tog lätt på satans makt och satte sig själva till doms över andevärlden. “Andemakter” syftar troligen på onda andar, “fallna änglar”, som gjorde uppror mot satan och kastades ut ur himlen (jämför även Jud 1:8-10). Även om en andlig medvetenhet, på gott och ont, alltmer sprider sig över världen, skämtar man om det övernaturliga också idag.

Man förnekar att det finns en andlig värld och erkänner bara det som man kan se och ta på som verkligt. Så gör bara dårar, och de kommer att bli överbevisade om sitt misstag, vare sig de samtida med Petrus eller lever idag. Underskatta inte satan och  hans övernaturliga kraft och låt INTE din kunskap om att han till slut blir fullständigt BESEGRAD göra dig övermodig! Det är tyvärr ett faktum att han fortfarande är i full verksamhet med att LURA godtrogna och självbelåtna kristna över på sin sida.

Se då på alla villoläror som svämmar över i världen, och  i Sverige, och vi vet att Kundalini och alla möjliga knepigheter  är på väg att fånga människor i satans garn! Bibeln talar sanning och vill varna oss för att gå in i sådant.  Läser man sin bibel och är villig att förstå Guds Ord så vet man vad man bör akta sig för. 

*Då I nu således, mina älskade, haven fått veta detta i förväg, så tagen eder till vara för att bliva indragna i de gudlösas villfarelse och därigenom förlora edert fäste.* /Petr 2:3:17

Forts del 2  /Maria

6 thoughts on “Bibeln /Petrus 2 Onda andemakter Del 1!

  1. Hej Kyllikki Du är inte värdelös, inte någon människa är det. Satan försöker hindra varje människa som vill vara med Gud och bekänna Jesus som frälsaren. Ja många stoppar huvudet i sanden och vill inte veta och vill inte ta ställning- tragiskt- och att bli hånad hör till de vardagliga sakerna om man skriver om tro- men vad gör det? ingenting , det bevisar att det vi säger är hårdsmälta saker.
    Det är egentligen ett gott betyg! till den troende.

    Hur vi ska nå människor , det ligger hos Gud, han manar oss att göra saker för hans rike, det bestämmer inte vi.
    Den metod vi ska använda den får vi reda på i bön och samvaro med Gud, därför är relationen vi bygger upp med Gud /den helige Ande så oerhört viktig.
    Tror du att satan vill att du ska bli frälst? Nejdå. Du ska inte och bör inte ge upp för det kommer att lösa sig, Gud är god och stor och han vet vem du är, han äslakr dig och kommer att använda dig, din tid kanske inte är just nu utan lite senare, vem vet vad du kan uträtta för Gud? DET vet bara Gud. Men håll dig nära och läs bibeln och be så gott som du kan.
    Gud välsigne dig. Kramis f Maria

  2. Hej Maria!
    Klart är att du gör rätt…det är nog så att jag innerst inne är rädd och vill stoppa min skalle i sanden så som många andra gör:(((
    MEN jag ÄR smärtsamt medveten om vad som håller på att ske,men vet inte hur jag skall agera????
    Talar-skriver jag om min tro på Jesus Kristus så hånas jag till 99 procent,mig gör det ingenting MEN det gör oerhört ont att veta i mitt hjärta att dessa människor inte har en aning om vad de gör och vart de är på väg….hur skall jag då kunna nå dem?Jag tänker att kanske kanske genom mina gärningar,men inte ens där vet jag längre om det är den rätta metoden:(((( och Jesus fortsätter med sin tystnad gentemot mig:(((((
    och satan plågar mig mer än någonsin förrut MEN ALDRIG att jag ger upp min tro och kärlek till Jesus Kristus!!!!!!!

    Jag känner mig bara så värdelös:(((((

    Kram Kyllikki

  3. Hej igen vill tillägga, här läser ju både frälsta och ofrälsta- ja alla sorters människor, och till dem som inte vet VAR vi är i skeendet kan det vara bra då att få veta sanningar så att man har en chans att vända om, tänka efter och ta emot Jesus.

    De flesta troende vet var t vi är på väg- men alla är inte troende på Jesus och hans ord, de kanske också behöver höra olika saker/läsa.

    Eftersom jag inte vet vem som egentligen är här inne och läser och undrar så vill jag kunna ge alla någonting för just dem, och det kan jag ju inte veta vad det är de vill ha eller vill läsa.
    Därför fortsätter det att vara väldig blandning av olika frågor och förhoppningsvis svar här på sidan, man gör så gott man kan, man visar på det man själv fått uppenbarat—— kram maria

  4. hej Kyllikki Jag förtår precis hur du menar. Exakt. Det är en väldans avvägning att göra allt rätt i evangelisation- mission. FELET i våra dagar sedan mycket länge, är att man inte får höra om: SYNDEN OMVÄNDELSE BLODET KORSET. HUR skall människor få veta vad som gäller? om vi inte talar om konsekvenserna.

    Om man tittar på alla ca 2000 inlägg här så ser man att väldigt mycket handlar om just kärlek till Gud och vittnesbörd och om tro på en mäktig Gud- alltså glada saker. Frälsnin- dop- livet med Kristus- jo jag tror man kan hitta det mesta här- från hjärtat.
    /Maria

    Jag kan säga 1000000 ggr att GUD är GOD och älskar människan och vill ha en relation med dem, men om de inte får reda på varför och varför de bör tro hur ska de då gå vidare, i många kyrkor idag säger de att frälsningen inte behövs, VA???? Fel eller hur? New age är här!

    Därför gör vi så mycket vi kan för att ta med ALLA aspekter av vad bibeln säger, och därför tänkte jag starta upp om synden, frälsningen—-och framåt och vad som verkligen kommer att ske.
    FÖr vi ÄR i de sista tiderna, och jag är smärtsamt medveten om det, och därför skriver jag. Jag om någon vet vad själviskhet och vad jag sade i mitt förra liv, innan Jesus trädde in, därför vet jag felaktigheterna och hur man inte ska vara, jag är inget helgon, och ingen martyr, jag är bara så innerligt glad för min fräslning. Den har räddat mitt liv- därför skriver jag ganska omväxlande saker här……..Kram

    Nu gäller det att tro som aldrig förr och få människor räddade, och det är bråttom, det finns mer hemska saker som ingen talar om, men jag tänker ta upp det här i alla fall.

    Det finns en del som inte alls gillar det jag gör…men vaddå? vill man inte ha reda på sanningen? Kyllikki, det finns så mycket mer att läsa här..ta gärna del av det. Gud ber oss att vara sanna- jag vill inte gå på känslor utan på fakta också. Kram f Maria m fam

  5. Det är så sant som du skriver det här,håret reser sig för mig då jag hör hur människorna skojar om satan!

    MEN,i dessa dagar tycker jag ändå att troende människor (inom internet-världen)inriktar sig på tok för mycket på satan och tidens slut:(

    Mer vi skriver och talar om det onda och ännu längre flyr de som inte tro och ännu starkare blir satans makt i våran värld!

    VI behöver TILLIT framför allt annat,tillit till att Gud kommer att ställa allting till rätta!
    Hur mycket vi än predikar om satan,helvete,den falske kristus,satans märke etc…så kommer dessa som icke vill tro inte göra det för att vi predikar om det onda,DET är jag säker på till 100 procent!
    Det är ENDAST Gud som kan dra människorna till Jesus Kristus,varken du,jag eller någon annan kan göra det!
    Men vi KAN påverka våra medmänniskor genom vårt sätt att leva och agera här i världen!

    Vilket tror du har den bästa resultaten:att jag predika om Jesus till min grannfru ,eller när jag går in och fråga om hon behöver hjälp med någonting?

    När jag av empati och kärlek hjälper min nästa kommer till slut påverka medmänniskan och hon kan fråga hur kommer det sig att jag är som jag är+ Och då kan jag svara:det är kärleken från jesus som gör mig till den jag är!

    Så långt har tyvärr inte jag kommit i mitt liv,utan mina motivationer har varit och fortfarande är enbart egoistiska,DET vet jag!

    Jag tycker att det inom trons-värld visas alldeles för liten av de människor som trots allt finns bakom tron:tvivel,avundsjuka,vrede,hat,skitprat…du vet det själv!Jag menar troende tycks inte våga visa sig som de i verkligheten är,så har jag i alla fall sett det inom cyber världen,det är sällan eller aldrig som någon skriver om annat än Jesus etc…för mig blir detta oerhört störande eftersom jag vet hurudana vi människor innerst inne är,väldigt få har kunnat bli av med sina onda sidor!
    Ocj de icke troende ser detta falska och vill inte veta av Jesus och DET är fruktansvärt sorgligt!!!!

    Tänk på barn,inte vill de höra hur dåliga de är,hur hemsk deras framtid kommer att bli,utan de slå dövörat till allt detta och på det viset blev babyn bortkastat med badvatten….

    Det behövs kärleksfull vägledning även till oss vuxna barn och det utan en massa bibelcitat,bättre med egna exempel hur en kristen människa lever här på jorden! DÅ har en icke troende chans att söka sig till Jesus!

    Många funderingar från Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.