Barn /Barn och ungdomar behöver Jesus!

 

Det är av största vikt att ungdomarna nu får profetisk undervisning om Jesu andra tillkommelse. Det finns en stor öppenhet för detta.

Det har vuxit upp en hel ny generation som knappats har elementär kunskap om det ämne i Nya Testamentet som är mest förekommande, nämligen budskapet om Jesu andra tillkommelse.
Det finns en förvåning över att detta huvudbudskap inte lyfts fram. Ungdomar ger ibland uttryck för detta. Så här skriver en ungdom, en flicka, till oss:   (Flammor.com/)
”Jag tycker det är uppenbart att vi lever i den sista tiden och att Jesus därmed kommer snart, men man får aldrig höra om detta i kyrkorna! Sover Sveriges andliga ledare på detta plan? Det finns predikningar att tillgå i alla möjliga ämnen, t ex ekonomi, helande, tro mm men var är predikningarna om Uppenbarelseboken? Anser man att det är för ”hårt” och allvarligt att lyfta upp till ytan? Det är ju Guds ord! Jag blir mer och mer frågande ang. detta och frustrerad, varför talas det inte mer om tidstecken och Jesu återkomst?”

Vi måste inse att vi här har missat något, ett budskap som ger ungdomar ett profetiskt perspektiv på tillvaron. Det ger dem också ett hopp inför framtiden, många är ju uppgivna och en del ser livet som meningslöst redan i tonåren.
Förkunnelsen om att Jesus skall komma åter tänder en längtan att få möta Honom och det gör att de blir brinnande kristna som delar evangeliet till sin omgivning. Här är en nyckel som vi absolut inte får missa!
Vi har haft en bön om att ungdomarna i Sverige skall nås med detta viktiga budskap. Vi kunde också se hur vi fick svar på bönen då den kristna ungdomstidningen IKON 1931 skrev om detta i sitt första nr för i år. Bland annat gjorde man ett reportage om Flammor./H Nilsson

Vi ser ett hårt klimat i Sverige, och naturligtvis i andra länder också. Men här i Sverige lärs det inte ut speciellt mycket om att Jesus kommer tillbaka. Vi ber för Sverige! att landets barn och ungdomar skall få mer av kunskap då det gäller Guds Ord och vad det kan betyda för dem och HUR VIKTIGT det är att ta emot Jesus Kristus i frälsningen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.