Avfallet i…/Emerging Church R Warren/N-Korea/

 

http://www.youtube.com/watch?v=EzeETJTE1W4

I denna länk ovan ser du Rick Warren tala, och tala falskt. Att han är med i Emerging  Church, det vet många och här kommer alltså fler varningar ang hans felaktiga predikningar och syn på Gud. Vill man se mer av felaktigheterna så går man till You Tube där det finns massor av filmer med R W, och det skadar nog inte att se vad som ges ut av denna “kyrka”  i dessa tider. Man kan inte ta emot vad som helst….

Obs! Ligthouse Trail om Rick Warrens villfarelse >>

—–

Nordkorea har ökat sina specialstyrkor och skaffat fler stridsvagnar, rapporterade Sydkorea i en så kallad vitbok på torsdagen.

Seoul säger att Pyongyang har 40 kilo plutonium – samma mängd som förut – tillräckligt för 6-8 kärnvapen.

Sydkoreas president Lee Myung-Bak gav i onsdags efter på sitt motstånd mot att återuppta sexpartssamtalen med Nordkorea, med motiveringen att diplomati är enda framkomliga vägen. Kina, Ryssland och i viss mån USA stöder också ett återupptagande. Nordkorea, som hoppade av samtalen förra året, har hittills förhållit sig passivt.

Seoul har förut ansett det nödvändigt att nord gör eftergifter innan samtalen kan återupptas, vilket inte har skett.

Nordkorea har ställt villkor för att låta IAEA-inspektörer bese sina kärnanläggningar i samtal med USA:s förhandlare Bill Richardson, rapporterar japanska nyhetsbyrån Kyodo. Enligt byråns källor vill Nordkorea få sälja 12 000 av sina bränslestavar – som kan producera vapenplutonium – fem gånger dyrare än marknadspriset.

Richardson sade efter sitt besök i Nordkorea i december att USA bör överväga ett återupptagande av sexpartssamtalen, där USA, Kina, Japan, de två Korea och Ryssland deltar. Målet med samtalen är att förmå Nordkorea att skrota sin kärnvapentillverkning.

—-

….. Denna sista dag på året 2010… funderar du på 2011?    BE FÖR SVERIGE!

26 thoughts on “Avfallet i…/Emerging Church R Warren/N-Korea/

  1. Hej Kyllikki- Denna tiden vi lever i är speciellt konfunderande för många, inte bara för dig. Jag är glad att du är emot det som är farligt, t ex kundalini, olika slags meditationer… det blir mer o mer sådant tyvärr.
    Det enda vi har är Gud, den ende vi kan lita på i en sargad värld. Bara Gud kan frälsa och lyfta och göra helt och visa oss vägen.
    Tack för dina ord, jag tycker om dig, det vet du. Vi hörs snart igen tror jag. Kram f Maria!

  2. Jag är absolut emot allt som New Ages rörelse kommer med,youga,kundalini etc…
    det är bara att för mig är allt som finns här för mycket,jag blir förvirrad,rädd och orolig och det enda som jag kan göra är att lita på Gud och Hans Nåd!
    Men jag önskar dig Maria lycka till i ditt arbete för Jesus,du gör ett mycket bra arbete!
    Kram//Kyllikki

  3. Tycker du har sunda åsikter, vakna åsikter som man borde ha idag. Det du berättar från ditt arbete är intressant o skrämmande, för det florerar väldigt mycket meditation nu, t ex Kundalini, och det är galenskap, verkligen. Vi måste stå upp för Kristus, och vi måste veta vad bibeln säger….därför säger vi det vi säger.
    /Maria

  4. (Vad är värre: att veta eller att inte veta?)

    Om vi är räddade till Kristus, behöver vi inte vara rädda för något. Så säger Bibeln! Jag skulle tycka att det var värrre om inte någon vågade ta upp vilket mörker ockultismen och de politiska maktkamperna sänker oskyldiga människor i. Den ockult färgade internationella programmeringen är inte bra för troende kristna och inte andra heller! Varför är New age så otroligt vanligt idag i västvärlden, tro? De kristna tror att det är OK att tillhöra båda lägren -new age global religion och politik OCH Jesus Kristus! Att inte diskutera detta faktum vore värre!

    Du får skriva vad du vill på den här sidan, Kyllikki. Jag har redan skrivit en hel del saker. Bortse från dem, om du inte står ut med det! Jag anklagar inte dig för något! Vi har ju aldrig talat med varandra förut!

    (Sverige, ett kristet land?)

    Idag på lunchen satt två kollegor och talade om sina mediationsresor till Thailand och Indien. “Jag är jätteintresserad av meditation” sa en av dem. Den andre sa: jag har varit på ett Buddhistläger och mediterat, men “jag fick ångest av det”. Jag satt tyst i ca 10 min. Sen frågade jag: är det inte otroligt att vilken religion i Sverige är OK att tillhöra, och tala om öppet idag, utom vår egen kristna tro; vår egen religion?

    Om/när vi lever i ett okristet/avkristnat land kan det vara bra att känna till vad ickekristen relgion och ickekristen politik innebär! Vi måste ju stå på oss rätt mycket om folk ska se att det är allvar! Jesus är vägen!

    Ha det bra Kyllikki! Jag vill inte såra dig på något sätt!
    Janne

  5. Hej Kyllikki jag går in här o säger att jag tror att Janne förstår fullt ut hur man kan känna sig osäker rädd och undrande, men det var inte det tror jag som är den springande punkten utan att evangelium skall ut, både med glädjebudskap och ändetidsbudskap. Visst får du skriva här, och att man har funderingar och annat, det får man skriva, men det handlar om att se världen som den är, förljugen, sargad, hemsk och icke ren.
    Detta måste man kunna se och hur den går mot sitt slut. Man måste kunna ta upp alla aspekter på vad som sker och på vad som kommer. Det gäller frälsning för så många som möjligt i de sista tiderna. Där är vi nu. Det är inte roligt att veta om allt detta men det är en nödvändighet, och därför finns det artiklar av både roligare och tråkigare sorter här, och så kommer det att förbli så länge jag kan göra min röst hörd för evangelium och annat..
    Kram Maria

  6. Janne!
    Du behöver inte att förstå,men tänka att alla måste ge uttryck för sina tankar och rädslor,och här har jag berättat om mina tankar och rädslor och andras!
    Varför reagerar du som du gör!
    Maria har inte skrivit att jag inte skulle få skriva här.
    Att du inte se mina “problem” med det som skrivs här visar endast att du inte kan se en medmänniska och möta henne (mig) där hon står:((((

  7. Jag förstår inte riktigt varför man satsar på att klaga på vad folk skriver på andra sidor på nätet. Det finns en hel del att läsa och ingen tvingar någon att läsa vissa saker! De saker jag har tagit upp här är mest amerikansk/EU debatt (ickedemokratiska spår). Saker som kan vara bra att känna, till i vilket fall. Det är så mycket som pågår samtidigt och mycket kommer inte in i DN, så långt kan man säga.

    “Jag har mött båda sorterna de som flyr den glada budskapet och dem som flyr domedagsprofetiorna och även dem som blivit påverkade av bägge och flyr”.

    De glada budskapet är att vi fått nytt liv i Jesus Kristus och att döden/krigen/synden vi omger oss med är vi inte tror är borta.
    Ett nytt liv! Jag önskar ingen människa bli fången av världens lister och lockande synd. Därför kan det vara bra att inse att de inte försvunnit som av sig själva. Vi har vad jag förstår inte diskuterat här på bloggen förut! Läs vad du vill på bloggen. Jag förstår inte varför du har sådana problem med vad som står här? Har du andra förslag, så skriv! Kommentera själv då!

    Hej!
    Janne

  8. Janne!

    VAD babblar du om??Vaddå lättad av att du slutat skriva här?Nu begriber jag ingenting!?!
    Hur jag läser bibeln är min privat sak,en sak mellan Gud och mig!

    Jag har mött människor av båda sorter,både de som flyr den glada budskapet och dem som flyr domedagsprofetiorna och även dem som blivit påverkade av bägge och flyr….

    Men det är vist ingen mening att jag försöker samtala med dig eftersom jag tror att du inte vill förstå mig eller lyssna på det som jag skriver,utan endast bokstavstrognas sanningar som gäller för dig….kanske har jag fel?!
    Men jag är en människa som inte sväljer allt som jag läser och det gör inte du heller kan jag tänka mig!
    Har jag påstått at du skulle vara mindre kristen?
    Mvh//Kyllikki

  9. Hej Kyllikki!

    Du skriver: jag vet att dessa människor flyr Gud så fort det bara kan eller vill inte ens höra talas om:(((((

    Menar du: De som varnar för den politiska utvecklingen mot ett globalt kontrollsamhälle (som Bibeln varnar oss för på många sidor) flyr Gud så fort de bara kan? Eller är det de som inte vill höra på detta budskap som flyr så fort de kan?

    Hur läser du Davids Psalmer, Jesajas bok och Uppenbarelseboken, Johannes tre brev osv? Berättelsen i Mosebok 1 om Babels torn? Handlar det inte om hur människor gör när de lämnar Gud? Både i historien och lika mycket idag?

    Jag tror inte vi som varnat för dessa saker är mindre troende än andra kristna.

    Eftersom du känner dig lättad av att jag slutar skriva, så bjuder jag på det! Det är inte för egoistiska skäl jag har sett vissa rörelser i samtiden och sökt aktivt efter svar på var korruptionen i samhället leder oss.

    Ha det bra!
    Janne

  10. Hej Jag hittade inte mailet jah började på, och sedan glömde jag av vad jag skulle skriva……Tack Kyllikki, för att du läser här, familjen o jag gör vad den kan för att hålla igång sidan. Det finns en del matnyttigt här, och nu är sidan uppdarterad- enklare att ha att glra med
    Kram och god fortsättning på 2011 /Maraia

  11. Hej Maria!
    Klart att människorna trivs här,det finns mycket gott att hämta och du gör ett jätte arbete!
    Kram//Kyllikki

    P.S Du skrev aldrig tillbaka.

  12. Janne!
    Varför jag skriver som jag gör är att jag är fullständigt förvirrad vad det gäller just den biten!
    Jag har läst i bibeln att vi inte skall bebland oss med världen och när jag läser Marias sida så blir jag ännu mera förvirrad av alla de hemskheter som hon tar hit och jag vet inte hur jag skall göra:skall jag lita på bibelns ord eller på människornas ord!?

    Jag vill INTE diktera vad Maria skall skriva eller låta bli att skriva,utan jag vill berätta vad jag upplever när jag läser och hur mina (många) medmänniskor säger då jag har berättat om sådant som Maria tar upp,inte från hennes sida,men från webben övrigt och jag vet att dessa människor flyr Gud så fort det bara kan eller vill inte ens höra talas om:(((((

    Varför jag inte kommentera?Det är för att det som Maria annars skriver här om tron och Jesus är så underbart att det egentligen inte finns ord nog att kommentera med,men jag har kommenterat i massor speciellt tidigare.
    Mvh//Kyllikki

  13. Världen kan behålla sina löften. jag tror inte på dem. Jag tror på att det Jesus talar är sant, även om det han säger kan göra ont- då man tvingas ändra på sig t ex.
    Gud säger att vi ska pröva budskapen vi får. Den helige Ande hjälper oss att förstå vad som är sanning och inte.
    Jag såg några klipp med R Warren och mådde dåligt då jag såg hans lögner sägas och hur han upphöjde sig själv- inte upphöjde han Gud.

    Det finns ingen av de där människorna som kan rädda världen, men vad Gud kommer att gör det vet vi. Och det är så gott att veta att vi har en stor Far som har hand om allt och alla.

    Många Kyrkor och präster tror att de är de som är Gud- de uppför sig i alla fall så. Det är ju inte klokt. Genom hela Bibeln som är Guds Ord kan vi se hur Gud vill ha det, vad han varnar oss för och hur mycket han äslakr människan. Han inte bara älskar- han tuktar oss också-FÖR att han älskar- och det är helt i sin ordning.
    Kram till er som läser här…/Maria

  14. Hej Kyllikki!

    Jag undrar lite varför du hela tiden vänder dig mot vad som skrivs och kommenteras på Marias sida? Har du synpunkter på vad Maria tycker är viktigt att veta och vill diktera vad som ska stå på sidan?

    Jag lovar att inte skriva mer “fanatiska påståenden” här på sidan om du tror att de är tagna ur luften.

    Varför kommenterar du inte själv?
    De flesta kommentarerna som skrivs här handlar om att läsarna inte vill läsa vad Maria sätter upp på sidan. Varför då?

    Gott nytt år!

  15. Nog vet jag att fanatiker finns- jag är väl en av dem- antar jag- men man kan vara fundamentalist o fanatiker på fler än ett sätt. Jag anser att sanningen ska fram, och jag talar med många som inte är särskilt rädda för det jag skriver- de söker Jesus.

    Det finns ju faktist de som söker och finner, och de säger det är bra att få reda på vad man bör akta sig för, t ex falska profeter som härjar i kyrkorna. Många som jag talat med är glada att de inte fastnar i sådant de inte ska vara med i.Alla är inte rädda för ett rakt budskap- många är oändligt tacksamma för att få höra/läsa /sanningar. Det är inte mina sanningar- GUD VARNAR och har alltid gjort.

    Jesus är radikal och varnar för helvetet, skall vi inte gå Jesu väg? Annars är vi dåliga efterföljare.

    Nej politikerna kan inte ändra på något- inte rädda världen heller- och det är ju bra att veta hur de drar pengar för att prata sådant som andra lagt i ders munnar.
    Det är alltid och har alltid varit så- att Gud har sista ordet. Domen kommer över världen, därför borde man snabbast vända sig till Gud.
    Kram f Maria

  16. Dessutom undrar jag om dessa webb predikanter är ute IRL och ta sig an den lille människan som behöver en hjälpande hand mycket mera än alla stora ord!?

  17. Hej Maria!
    Fanatism vart man än har den leder inte till den sanna tron,tvärtemot flyr människorna bort och på det viset finner inte människorna Jesus….de blir förlorade i världen med hjälp av dessa fantiker:(((((

    Tyvärr så medmänniskor som inte tro på Gud hånar dessa fanatiker,så vad blev då vunnet,kanske dessa människornas eget behov att synas i den vida webb världen?!
    Alla är så klart inte på det viset,men hur skall människorna veta hur det är när fanatikerna spyr ut domedags profetior?!?
    Tro mig,människorna blir bara mycket mycket rädda….dessa som kanske skulle kunna ta till sig budskapet om det gjordes på ett annorlunda sätt!

    Att det finns dessa kristna politiker idag vet du ju själv och du vet också att de INTE kan få varaktig fred eller rättvisa i denna vår värld!
    Makten tillhör Gud och ingen annan!!!
    Kram//Kyllikki

  18. Hej Tony! Jag önskar dig och din familj detsamma! Ett verkligt gott år 2011! … och där Jesus blir predikat för så många som möjligt och att människor vänder om. Hälsn Maria

  19. (Hur ska vi se vad som är sant, och inte?)

    Jesus vill att vi ska var vakna och tro på Honom mer än på allt annat. Gör vi det? Då är det snart klart att sanningen finns hos Honom. Inte i världens tusen löften. Hur ska kristna kunna orientera sig i världen? Om/när den inte talar sanning?

    Hur ska man kunna avgöra om något stämmer, eller bara är ett smickrande budskap som lurar dig att följa med?

    Sa inte Jesus att vi ska vara oskyldiga som lamm och listiga som ormar? Dvs vi ska inte ta lögner och smicker!
    Vi ska låta Guds Ord vara vår lykta på vägen.

    Utan intresse för vad som händer i världen, hur skulle vi kunna se vad Rick Warren tex och alla andra hungriga predikanter vill med sina får?

    Vad vill Påven? Dalai Lama? New age? FN? De politiska krafterna bakom Obama? Tidningarna och företagen?

    Dessa hänger ihop! Jobbar tillsammans och delar samma världuppfattning! Tro det eller ej!

    Alla behöver inte läsa 1000 böcker! Det räcker med en bok.

    Man kan jämföra vad som är sant och inte med Den Heliges Andes röst inom dig, och se vad det står i Bibeln om saken.

    (Världen vill skapa Gud Rike på jorden)

    Kan tex Rick Warren/Emerging Church/Svenska Kyrkan/Dalai Lama och Desmond Tutu/Karen Armstrong och Deepak Chopra/Röda Korset/Rädda Barnen/Greenpeace/FN/EU/US AID/ISAF/NATO mfl rädda världen? De säger sig vilja göra det! Kommer de att lyckas? Svaret kan du läsa om på den här sidan!

    Vi kan inte forcera fram Guds Rike på världens sätt!
    Men det tror kyrkorna och många präster idag.

    Guds Rike är Den Helige Andes frukter och Jesus kommer tillbaka. Då blir det en ny värld och nytt liv genom Honom. Innan dess vill världen rädda sig själv och gudomliggöra sig själv. Det kan inte lyckas eftersom Gud inte vill ha det så! Det kan man se i Bibelns Ord från första Mosebok 1 till sista kapitlet i Uppenbarelseboken.

    Kram!
    🙂

  20. hej Kyllikki. Ja det står i bibeln att vi inte ska beblanda oss med politiken, men varför är då så många politiskt aktiva? Varför finns det en s k “kristen höger” och “kristen vänster”?

    Jag tillhör personligen inte något av detta, men anser att man skall veta vad som händer i politiken, för att det händer så mycket hemska saker, se bara på vad som händer med kärnvapen o andra vapen- det är politiken som styr. Skall man inte ha kännedom om det t ex?

    Personligen så tar jag till mig Guds budskap för att jag älskar Jesus och vet att han kommer tillbaka- då är det slut på tårar som människor har.Men skall man gå ovetande om vad som händer i världen? Nej jag tycker inte det. Det är framförallt den troende som kan skilja på rätt o orätt och det politiska spelet som är avskyvärt.
    Lev i världen- men inte av världen säger Gud, han sade inte att vi inte ska ha kunskap. Jesus lever och kommer tillbaka, kanske fortare än vi anar.
    Kram f Maria P.S Glädjebudskapet skall ut till alla, och hur skall man bli omvänd —från VAD? jo från ondskan och hatet och eländet och förtappelsen som finns i världen där ondskan styr./M

  21. Men varför står det då i bibeln att vi inte skall beblanda oss i politiken???
    Att vi skall tala om kärlekens budskap???
    Kram Kyllikki

  22. Hej Kyllikki Det du ser skrivet här är de vanliga nyheter som man bör veta om, ta del av.
    Jag säger fortfarande här att det finns så mycket av Guds budskap både här o på andra ställen, läs de föregående inläggen om korset och frälsningen och vem Gud är.

    Vi lever faktiskt i en värld på en jord som inte mår bra. Därför vill vi att människor skall ta till sig Jesu budskap, så fort som det bara går, för att bli räddade för evigheten.

    Gud vet om allt han ser och hör allt och har förberett allt, men människor vill inte se honom eller ta emot honom, för det är många som inte vet att han finns, se på alla falska kyrkor m m.Det är lättare för folk att ta emot ett budskap som kliar dem i öronen och där de slipper bli omvända.

    Vi är så många som ber för ett förändrat Sverige! Låt oss tacka Gud för att han förändrar människor på djupet! Och att vi gör det lilla vi kan för att få människor att förstå att det finns en evighet, och att de inte hamnar fel! Kram !/Maria
    Gud välsigne dig, du vet att jag ber för dig.

  23. Hej Maria!
    Fortfarande orkar jag inte läsa av allt hemskt som pågår i våran värld.
    Jag måste lita på Gud fullt ut och det gör jag av hela mitt tomma ängsliga hjärta och det kommer jag att göra tills mitt sista andetag,oavsätt om Han talar till mig eller inte!
    Någonstans i bibeln har jag läst att vi inte skall beblanda oss i värdsliga saker……
    och det smärtar mig oerhört mycket att så många troende nu gör detta i sina bloggar och detta gör att den underbara goda budskapet försvinner långt borta i periferin.
    Det som händer i världen kommer Gud att ordna är ett som är säkert!!!
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.