Att se på Kristus /Välj livet

 

Vad är frihet för dig? Kan man välja liv eller död? DU kanske säger nej här, men då kan jag ju visa dig att du kan välja liv om du väljer Jesus. Livet får vi då vi väljer Jesus och detta för att Gud utvalt oss Det är ett mysterium, ja nästan ofattbart för oss, för vi har ett begränsat förnuft.

Men trots det kan vi ändå bestämma oss för att välja Jesus och livet, och vi kan vara tacksamma för att han utvalt oss.Paulus säger i 2 Tim 2:10: *Jag är mer än villig att lida, om det kan leda till frälsning och evig härlighet genom Jesus Kristus för dem, som Gud valt ut.*

 Vi väljer att gå med Jesus, och genom detta handlande är vi dem som går ut och förkunnar evangelium för de som Gud valt ut. Även om vi får lida för vårt beslut att följa Mästaren, so what? Vi gör det för att vi vet att vi går rätt väg, Guds väg, och vi går den vägen för att fler och fler människor skall få tag i det rika livet i Gud.Han har lovat oss en underbar framtid tillsammans med honom. Läs även:Matt 16:24-27; 19:28-29; Luk 22:28-30; Rom 5:17; 6:8; 8:10-11; 17; 1 Kor 15:42-58; Kol 3:3-4; 1 Thess 4:13-18; Upp 3:21; 21:1-22:21

*Du är med oss som du lovat. Hjälp oss leva i din närhet. Gör vår väntan till en gärning som bereder dagens ankomst, då vi ser dig som du är.Här går allt vårt eget sönder, men vi hör ditt ord och löfte. Här är döden ännu makten, men din Ande tänder hoppet att få se dig som du är.* Svein Ellingsen 1976 (2 verser av 6)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.