Att se på Jesus/”Vem är Jesus Kristus?”Vad svarar du?

 

1 Joh 5:21 Vår uppfattning om Jesus Kristus är utslagsgivande för all vår undervisning och predikan och för hela vår livsföring.

Jesus är samtidigt både fullkomlig Gud och fullkomlig människa.

Han kom till jorden för att dö för våra synder i vårt ställe. Genom tro på honom får vi evigt liv och utrustas med kraft att göra hans vilja.

Den viktigaste frågan mänskligheten kan ställa sig är:

“Vem är Jesus Kristus?”

Vad svarar du på den frågan?

/Maria

 

6 thoughts on “Att se på Jesus/”Vem är Jesus Kristus?”Vad svarar du?

  1. Hej Marie. ja jag vet hur det var, jag kan förstå, men du blev fri, Gud öppnade dina ögon också, Jesus visade dig nåd och kärlek och du har gått lång väg.
    Det tar oftast åratal innan man har tagit emot så pass mycket att man kan gå vidare med Jesus vid sin sida och vara trygg. Ja det tar tid, men inget kan hastas fram.
    Det är bra att du vittnar för Jesus och hur viktig han är, med sin död och sin uppståndelse, och hur vi ska följa honom. Du kommer att få göra mer tror jag, för Gud ser hur villig du är att gå.
    Ja han kommer en dag tillbaka och då är det ingen tid för ånger, då är det för sent att välja.
    Ja jag vill vara din syster- din syster i tron. Gud välsigne dig. Jag har ju skrivit idag till dig om mina ögon som är helt röda av inflammation och du har bett och jag tackar dig och jag tackar Jesus som hört bönerna!

    Kram f Maria m fam

  2. TACK MARIA,

    …du vet hur jag hade det då!Jag vädjade om hjälp i min nöd,och stegvis blev jag förd ända fram till Jesus,via detta forum!

    Jag kunde inte nå denna “källa”på egenhand.Jag var så krossad av sjukdom.I min desperation kom jag in på JESUS LEVER,föstår ej i denna dag hur,men det var under Jesu ledning,som det blev så!

    Jag är så tacksam för att glädjen kom tillbaka efter alla mörka år av smärta.

    Nu när jag fått “pröva”på detta,vill jag föra andra fram till Jesus och vad Bibelns ord säger.

    Ge aldrig upp!!!Det finns EN som dog för våra synder,och han heter Jesus!

    Han ska en dag komma tillbaka och hämta oss som har överlåtit våra liv,till Honom!Det har Han lovat!

    Ps:Har inte syskon eller släkt,så jag är glad att du,Maria vill vara min jordiska syster i Herren!

    GUD VÄLSIGNE DIG PÅ ALLA PLAN!

    Hälsar Marie

  3. Hej Marie! Vet du? Jag tycker du vuxit enormt sedan första dagen jag fick kontakt med dig. Du är ett barn till Gud,ja, men du har som sagt fått insikt och tro och glädje, för du älskar Jesus! Det är jag så glad över! Tack Jesus! Hallelujah!

    Ja jag tror säkert att du både kan predika och vittna och visa folk vägen, och du håller ju på… det är ju det vi ska göra, på något sätt, .. som Gud vill. Vi har alla olika uppdrag, de ser olika ut, men Jesus, vår Herre är densamma i alla tider! Underbart att veta!

    Jag är så glad att du trivs så bra här!Tack för dina ord! Jag vill att man ska trivas här… ja du känns som en syster och är ju det, vi har samma Fader.

    Gud välsigne dig! En syster till har jag fått. Kram f Maria!!

  4. Hej!

    Blir så glad att läsa era inlägg!Tack Jesus att du förlöste mig från allt mörker.

    Även om jag gått i pingstkyrkan under flera decennier,togs jag inte på allvar där!Tyvärr rekomenderar jag ingen att gå i den kyrkan idag!

    Här trivs jag,på Marias forum,och tipsar folk om den oxå!Tack JESUS,för alla insikter jag fått.Jag vill påstå att jag fått ett nytt liv!Jag har en stor glädje innombords,som jag inte hade tidigare.Jag har så lätt att för omvärden,berätta om vad Jesus gjort för mig.
    En person tyckte jag har talang för att predika och uttrycka min glädje för folk som inte funnit Jesus ännu!

    Kram Maria/din troende syster Marie

  5. Namnet över alla andra namn är Jesus. Ja så tycker jag med. Vi har vår tillit och vår tro på honom, i allt, genom allt.Vi diskuterade en del saker ikväll, Harri o jag, och vi sade just att hur mycket det än stormar (och det gör ont, ja) så har vi vår tro på Gud. Vi vet att han bär oss, hur det än ser ut, och han vet vad vi vill göra…leva för honom.
    Människor vågar inte bli prövade eller vet inte att man som troende blir prövad och man får inte väga för lätt.

    Gud har gjort allt, skapat allt, ordnat allt, och människan förstör och har ett stort ego, så stort att det inte går att tänka på vem Gud är eller vart man ska eller vad man borde… TACK GODE GUD att du FRÄLSTE MIG!!!! Jag vill säga det om och om igen!

    Man behandlar Jesus väldigt otäckt och fel,för många finns han verkligen inte och mangör som man alltid gjort, förnekar hans existens, och vill inte tänka på att han kan förändra ens liv, för man är rädd för det… det är hemskt.

    Gud välsigne dig.
    /Maria

  6. Gud har skapat universum. Och han har också skräddarsytt Jesu födelse, död och uppståndelse. Det är väldigt tydligt för mig numera, sedan man på punkt efter punkt ser hur vis och allsmäktig och nådefull Gud är med oss från början till slut.

    Den som förnekar att Gud är kommen i köttet, för att fästa vår synd på det, och för att själv uppfylla lagen för vår skull, för att uppstå så att vi kan få komma med Honom (alla bli sedda som rättfärdiga i Honom) och att vi inte behöver gå i vår egen trosbubbla utan fästa vår tilltro tll Honom – den personen har nog en kall upplevelse av vem Jesus är.

    Jesus blir snart en “mästare i att uppfylla lagen,” en vishetsmästare, en kusin till Kung David och liknande, om man inte tror på att han har funnits, ska finnas och kommer att finnas i evighet och hyllas i evig tid.

    Namnet över alla namn är Jesus.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.