Att lyda Gud/ Lev för Gud

  Låt dig ledas av den helige Ande

 

Att vinna andra för Kristus är det vi ska leva för som troende. Därför tar jag med en liten text som Luis Palau har skrivit, en text som så bra förklarar vad jag själv menar:
*Nyckeln till att vinna andra, är att vi inte längre lever för vår egen skull, vi lever för Gud. När vi lever för honom har vi bara ett mål. Kristi kärlek flödar genom oss och ger oss nöd för de förlorade och får oss att vilja dela med oss av Jesus Kristus till andra. När vi lever för honom tillhör all vår kunskap, alla våra pengar och fysiska förmågor Gud. Livet blir spännande. Vi vill verkligen vinna andra för Kristus och genom den helige Ande får vi den kärlek som tvingar oss att vinna dem.

Jag är övertygad om att många kristna av idag inte njuter av Kristi fullhet på grund av att de lever för SIN EGEN skull. Tala om bortkastad tid! När vi lever för OSS SJÄLVA blir vi nedtryckta. Vi förlorar Herrens glädje. Vi bryr oss inte så mycket om vad som händer med andra. Vi bryr oss bara om oss själva.

När vi lever för Kristus kan vi vara framgångsrika i affärer och i karriären, men vår egen framgång blir inte ett ändamål i sig själv. Vår framgång är att leva ett liv som behagar Gud.Varje kristen måste välja, mer än en gång, om denne vill leva för sin egen skull eller för Gud. Det valet avgör hela saken.

Vi måste alla välja om vi vill leva för Kristus eller för oss själva.Det är fruktansvärt att se livslånga konskvenser av till synes små beslut. Vi måste akta oss så att vi inte lever för vår egen skull, utan vi ska leva för att behaga Herren./LP
Det har talats om i en del år nu om att ha FRAMGÅNG. Framgångsteologin handlar om att DU SJÄLV skall vinna fördelar, positioner, ha ett stormande lyckligt liv med mycket pengar osv. Det är inte det som troendelivet skall gå ut på. Det livet du lever för Gud och hur du tjänar honom är det enda som tilltalar Gud och han vill att du förstår detta.

Behöver du pengar för att kunna evangelisera och uppfylla någon av Guds drömmar för ditt liv i honom, då kommer de pengar som Gud vill ge dig. Bara han vet vad han har planerat för oss, därför skall vi söka hans ansikte och vara i bön för att få veta HANS VILJA, det är inte vår vilja som skall ske, utan Hans.
http://www.youtube.com/watch?v=k_1G0f1wz5k Jesus loves you

 

2 thoughts on “Att lyda Gud/ Lev för Gud

  1. Hej Kyllikki Att behaga Gud..det känns ibland inte som någon lätt uppgift,och att få svar är inte heller lätt, jag tror det varierar i hur mycket vi umgås med Gud, hur mycket vi ger av våra hjärtan till honm. Det tar tid att få till en relation som fungerar. Jag tror inte du gör några konstiga fel, för jag vet att du vill ha den där härliga relationen, men tänk på att det tar tid att omforma en människa och det är det han håller på med nu, omforma dig…och köttet är svagt!
    Ge inte upp för Jesus är så nära dig. Gud VILL visst ha dig, han längtar alltid efter dig och vill styrka dig.
    Han kommer att ge dig övernaturlig kraft. Amen.
    Jag ber för dig.
    /Maria

  2. Hej Maria!
    Hur behaga jag Gud?Det känns att jag inte kan det!Jag känner mig bara ledsen att jag inte få några svar på mina frågor om tron,hur mycket jag än frågar:(((
    Gråten är inte långt borta när jag skriver detta:(((( Vad gör jag för fel?
    Hur skall jag kunna lyda Gud när han inte svarar,jag vill lyda av hela mitt hjärta men kanske vill Gud inte ha mig:(((((
    Kram från en ledsen Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.