Att lyda Gud/ Att höra Gud./ Den helige Ande.Lyssna

 

Vill du höra Gud tala till dig?

Gud vill lära oss att känna igen hans röst, han vill tala till oss. Men HUR skall man känna igen Guds röst, bland alla andra röster, och fiendens röst(satan) är ju duktig på att tala “Fel” saker till oss. Här nedan kan du läsa vad D Wilkerson ger oss för råd, till att kunna höra Gud och göra hans vilja. Gud är ingen retsam Gud som vill driva med oss och föra oss på villovägar.

Gud är en älskande Gud och vill tala till oss så att vi förtår att kunna göra hans vilja! Läs Lukas 11:11-12

David Wilkerson Today:

WEDNESDAY, FEBRUARY 23, 2011

GOD WANTS TO TEACH US TO KNOW HIS VOICE!

Those who truly know God have learned how to recognize his voice above allothers. He wants you to be absolutely convinced that he desires to talk to you-to tell you things you’ve never seen or heard before.

Not long ago the Lord showed me that I was still wavering about hearing his voice speak to my soul. Oh, I know that he speaks and that the sheep need to know the Master’s voice. But I doubted my ability to hear him. I spent all my time “checking” the voice I heard. And when it was too big or too mysterious
for me, I thought, “This can’t be God. Besides, the devil can speak, too. The flesh speaks; lying spirits speak.” A multitude of voices come at us all the time. How can I know God’s voice?

I believe that three things are required of those who would hear God’s voice:

LÄS DENNA Predikan  här nedanför om vad du kan lära dig, du som är angelägen att få göra Guds vilja:

 http://www.worldchallenge.org/en/node/12400

Redan idag kan vi ha Guds Ande med oss  –  han står till förfogande för alla som tror på Kristus (Joh 15:26)

/Maria

2 thoughts on “Att lyda Gud/ Att höra Gud./ Den helige Ande.Lyssna

  1. Hej Peter, tack för ditt inlägg. I mitt inlägg har jag inte skrivit om GT direkt, utan om där vi befinner oss just nu, i de sista tiderna och hur viktigt det är att kunna vara nära Gud och höra honom och göra hans vilja, att söka honom och lyssna. Det var huvudpunkten. Så har Gud alltid velat att en troende ska göra, många blir inte lärda om detta, därför kan deras liv gå i kras, de lever i en sorts framgångsteologi som inte Gud uppskattar……
    GT och NT skiljer sig åt, en hel del, men GT Sak 10:10 talar om Egypten o Assyrien som symboliserar de länder och judarna som återkommer efter förskingringen, det handlar om slaveri och skilsmässa.
    Och länder idag befinner sig verkligen i slaveri. Sak 14:12 Då liksom nu befinner man sig i krig/folk mot folk eller tyranner som styr. Nu kan vi vänta oss att Gud låter krig komma, enl Upp boken.
    Gud är Gud och han har kontrollen och han har alltid haft det och man “bråkar” inte med Gud, man lyder honom oh ärar honom, men det har man tyvärr glömt, sedan länge.
    Israel befinner sig i ett läge nu som inte är bra och länder är emot dem och kommer mer o mer att hata dem.Krig? ja förmodligen. Men man måste också lära sig vad bibeln säger om vilka som är Guds folk. Är det bara judarna? nej det är alla troende i världen som tror och ärar Gud, de är hans barn, Israels sak måste man verkligen granska, man lär sig fel idag och det har jag också gjort, men börjar se sanningen i den frågan.

    Ja det är fruktansvärt att falla i Guds händer om man är ond. Rom 12:19, talar om att inte hämnas, och att förlåtelse skall ske på två plan, kanske gräva ner yxan?
    Lever folk i harmoni och förståelse och förlåtelse i dessa dagar? nej lika lite som förr. Vi skall inte hämnas vi skall lämna det åt Gud, han vet vad han gör men människor vet inte vad de gör, visste de det skulle det icke se ut som det gör.
    Gud förändras inte- han har allt klart för sig. Häls f Maria

  2. Maria,
    NT´s Gud framstår på det sätt, som du beskriver honom ovan. Men hur förklarar du skriftstället i GT Sakarja 10:10 samt 14:12?
    Vi skall ha klart för oss, att det är fruktansvärt, att falla i den levande Gudens händer. Hebr.10:31
    Rom.12:19 ger oss en god vägledning, för hur vi kristna skall uppföra oss.
    Peter

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.