Att bli frälst / Jesus eller satan?

 dove2.jpg

Jesu rike är ljusets rike, och mörkrets rike är satans rike. Vi får fråga oss vilket rike vi vill tillhöra och jag tror att du som läser här vill tillhöra Jesu rike. 

Jesu rike är ljusets rike, och mörkrets rike är satans rike. Vi får fråga oss vilket rike vi vill tillhöra och jag tror att du som läser här vill tillhöra Jesu rike. När vi bekänner vår tro på Kristus och har tagit emot hans frälsningsgåva, kommer vi in i ljusets rike, vi är med Jesus. *Och ni skall med glädje tacka Fadern, som har gjort er skickliga till delaktighet i den arvslott, som de heliga har i ljuset. Ty han har frälst oss från mörkrets välde och försatt oss i sin älskade Sons rike. I honom har vi förlossningen, förlåtelsen för våra synder.* Kol 1:12-14

Här i texten ser du var vi är: I KRISTUS. Det nya riket är ett andligt rike. Detta riket vi tillhör är Jesu rike och här skall vi leva och verka. I varje samhälle som människor lever i finns det vissa lagar, så också i detta nya andliga rike/liv.

Den nya födelsen (frälsningen) ger oss en ny lag: *Ty livets andes lag har i Kristus gjort mig fri från syndens och dödens lag.* / Rom 8:2

Livets lag är:

Kärlek

Glädje

Frid

Lycka

Hälsa

Tillfredsställelse

Välsignelse.

Detta har den kristne tillgång till i det nya förbund som Jesus Kristus öppnat upp för oss. Det är en lag- en andlig lag. Vi måste tillämpa den i våra liv, inte strunta i den.Bibelordet säger oss att detta är sant. Gud kommer att stödja oss på vägen i att förstå och tillämpa detta, för hans ord är sant och oföränderligt.

Att gå med Gud är inte lätt, men när vi stödjer oss på frälsningsvissheten och på Guds Ord, då kan vi hålla oss på vägen. Om vi håller oss till Ordet som Gud gett oss, och inte till våra känslor så klarar vi att att vara tillsammans med Gud, även om stormarna viner kring våra öron, även om allt tycks falla samman i våra liv. Jag har varit där själv, där allt sett ut som om satan styrt. Det är klart att det är jobbigt och svårt, men i Gud har vi alla vår räddning. Glöm inte det!

Den som är i Kristus är stark! Den som ser och tror på Ordet, är stark. Den som har på sig vapenrustningen är stark. Guds ande vittnar med vår ande att vi är frälsta/att vi är Guds barn. /Rom 8:16

1.I Jesu namn vi samlas här Omkring hans bord en skara, Och Jesus mitt ibland oss är. Här är så gott att vara.

2.Han dukar själv sitt helga bord  I nåd för sina kära, Och bland sin återlösta hjord Som förr är  Herren nära. /A G Lindqvist

 

 

2 thoughts on “Att bli frälst / Jesus eller satan?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.