Inställning till problem/Gud är svaret

 heartdp1.gif

 

Vem är störst, Gud eller satan? GUD förstås.

För att förstå det måste man ju ha kunskap om vem Gud är,och om vem satan är, så att man inte faller i satans garn.Där ska vi ju inte vara. Genom hela bibeln kan du läsa om människor som försöker stå emot ondskan (satan) och för de flesta har det inte varit en lätt kamp.

Tänk på JONA i fiskens buk, tänk på hur Stefanos plågades och dödades. Tänk på hur Jeremia, den gråtande profeten, hade det…behöver jag räkna upp fler? Du som kan din bibel och förstår Guds ord, förstår att jag skriver om att Gud står över alla problem.

Jesu kors är vår styrka, vårt stöd, en klippa, försoning….det enda som håller.

Psalm 31 säger: *Herre, jag söker skydd hos dig. Låt aldrig mina fiender besegra mig! Befria mig, för du är Gud och gör alltid det som är rätt. Skynda dig att svara när jag ropar till dig! Böj dig djupt ner och hör den bön som jag viskar fram! Låt mig vara säker som i en borg på ett högt berg, räddad undan mina fiender! …vers 1-3

och vi fortsätter i Jeremia 43:2-2:

*När du måste gå genom djupa vatten och stora svårigheter, ska jag vara med dig. När du vandrar genom floder av bekymmer, kommer du inte att drunkna! När du möter en eldstorm av motstånd och förtryck, ska du inte bli bränd. Lågorna ska inte skada dig.*

I dessa psalmverser (som jag tagit med förut) säger oss Guds ord att vi ska få kraft att ta ett steg till. Ett steg till….

Vi säger att vi tror på Gud, men litar vi verkligen på honom? När David säger:* I dina händer överlämnar jag min ande*, avslöjar han sin fullkomliga tryghet och förtröstan på Gud, Fadern (Luk 23:46): Jesus yttrade också dessa ord inför sin död på korset..Stefanos uttalade också dessa ord när man stenade honom till döds /Apg 7:59).

Han var övertygad om att döden inte skulle skilja honom från Gud och hans eviga omsorg om honom.

Alltså: ÖVERLÅT allt du har åt Herren, det du äger,, din familj och din kallelse. Du kommer att få se under längs vägen, då DU förlitar dig på Gud.

Om du bara räknar med din egen förmåga är det troligt att du går under, men om du inbjuder Gud att gå med dig kommer han att beskydda dig. Detta vet jag.

 

 

 

2 thoughts on “Inställning till problem/Gud är svaret

  1. Hej Kyllikki När man kommer till insikt om hur liten man är, då är det lätt att lita på Gud. Ja jag tror att Gud kommer att använda dig, var så säker på det!
    /Kram Maria

  2. Hej Maria!
    Jag kommer i evigheters evigheter lita på Gud!
    Bibeln bskriver våran underbara Fader i Himmelen och på Honom kan jag lita på till hundra procent!!!

    Med min egen förmåga kommer jag ingenvart!!!

    Jag längtar efter dagen då Gud säger hur Han vill använda mig här på Jorden för att föra Evangeliet till människorna!

    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.