Aldrig för upptagen ../ 5 Mos

    Tack Jesus för frälsningen!

Femte Mosebok 4:29 talar om något oerhört viktigt för oss alla:

 “Men ni ska också på nytt börja söka Herren, er Gud, och ni ska finna honom när ni söker honom av hela ert hjärta.”

Denna vers berättar hur viktigt det är för oss alla att söka Herren, och få av hans kärlek och omtanke och visa råd. Vi kan få hjälp på livets alla områden.

Om vi har det tufft på jobbet, eller inte har något jobb, eller om vi har sjukdom eller en bedrövlig ekonomi, eller kanske ett miserabelt äktenskap….I ALLT är han med oss.

Gud kan också ge oss klara och tydliga varningar i livet, för att vi inte ska gå fel eller gå bort från honom. Det är det största felet med Sverige idag: Människor söker inte Gud och det kan vi se på den sekularisering som råder i landet.

Sveriges folk litar hellre på politiker som ljuger dem fulla, och tar ifrån dem deras rättigheter. Varför inte vända sig till en Herre som är god och mäktig i stället? och lova Herrens heliga namn?  Lova och prisa hans namn, ty han är stor!

“Vid Jesu hjärta, där är lugnt, Trots stormarna på jorden; Trots allt som här kan bli mig tungt, Är han min frid dock vorden. Visst brusa djup än här, än där, Men över djupen han mig bär. Vid Jesu hjärta, där är lugnt, Trots stormarna på jorden. /Lina Sandell-Berg/  ….Jag älskar dig Jesus!

Därför att jag vet att vi har frid i Gud så råder jag dig att söka honom mer och mer tills du vet att du är trygg i hans famn, trots stormarna på jorden!

7 thoughts on “Aldrig för upptagen ../ 5 Mos

  1. Hej Maria!
    Igår kväll kom mörka tankar och kännslor över mig och var på det viset en lång stund,men så kom jag på att jag kan tänka på Jesus istället så allt det mörka försvann!
    Kram Kyllikki

  2. He Christian! Lekstuga…ja det kan man nog säga, men den är dyr! Pengarna kunde användas till bättre, det jag tycker är så hemskt är att svenska folket ingenting begriper, men regeringen har ju lagt munkavle på de som vet något. Sorry, det blir värre…
    Jesus är det val jag gjort och det är det bästa valet! AMEN.
    Bless U
    Maria

  3. Hej Maria!
    Man blir så ledsen av lekstugan i bryssel! Så det är bättre att tänka på Jesus, då blir man glad igen.

    Men medlemskapet som kostar över 22 Miljarder årligen kunde användas till något nyttigare tycker man.

    Guds välsigelse till dig.

  4. Hej!
    Jag har inte heller röstat på några kommunister.

    Nästan alla jag känner har låtit bli att rösta, men en i min omgivning som jag vet röstat så blev det Junilistan! Men Junilistan mommer inte ens med.

    Själv vill jag ha ett urträde ur lekstugan.

  5. Hej Christian. Nej jag röstar inte alls på något så förljuget som EU. Jag förde fram NY FRAMTID i ett inlägg , för de arbetar verkligen emot EU som väl är.
    Eftersom jag är troende så vill jag inte rösta på Vänsterpartiet, jag tycker inte om det de står för, kommunister. Nej det finns inte mycket att göra mer än att skriva sanningen för människor. EU står inte för goda saker, och vi kommer att få se ett elände, sanna mina ord.
    Hälsn Maria Blessings!

  6. I parlamentsvalet finns det två sätt att visa sitt EU-motstånd. Bojkotta EU. Eller rösta på en EU-kritiker.

    Om ni är emot eu och skall rösta på något parti? Då finns det två partier Vänsterpartiet och junilistan som jag vet är mot stormakten.

    Snälla ta bort mitt förra inlägg, där fick jag bara med ett parti som är mot eu-stormakt.

    Vänliga hälsningar
    StenHuggarn.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.