Jesus / Fylld med sång

13153246501.jpg 

**Jag kan icke räkna dem alla, De prov på Guds godhet jag rönt; Likt morgonens droppar de falla Och glimma likt dessa så skönt. Jag kan icke räkna dem alla, De prov på Guds godhet jag rönt

Likt stjärnornas glänsande skara De hava ej namn eller tal Men stråla likt dessa så klara Jämväl i den mörkaste dal. Likt stjärnornas glänsande skara De hava ej namn eller tal.

Jag kan icke räkna dem alla, Men ack, må jag tacka dess mer. Guds kärleks bevis må jag kalla De under av nåd han beter, Jag kan icke räkna dem alla, Men ack, må jag tacka dess mer. /Lina Sandell-Berg/

Jag är innerligt tacksam, för att jag är frälst, för att jag denna söndag får ytterligare en dag med Jesus. Jesus, han som är min bäste vän, En vän som aldrig sviker. Jag är tacksam för att han fyller mitt hjärta, med sång, även om jag ibland är ledsen.

*Gå Sion, din konung att möta, Jerusalem, gläds åt din Gud! Strö palmer på väg för Messias Och red dig som väntande brud! Kör: Var glad, var glad, var glad i din Herre och Gud!…

Han kommer från eviga fröjder, Han lämnar sin tron av kristall, Sin ära i ljusets palatser Och lägges på strå i ett stall. …/E Nyström

Vi kan verkligen vara glada att Kristus Jesus lever. Han lämnade sin himlaboning för att komma till jorden, för att Gud ville det, för att Gud ville ge oss en Frälsare, en Herre.

Tack Gud för allt du gjort för mig, Tack Gud, för allt du ville och vill göra för människorna. Låt varje hjärta ta emot din kärleks härlighet.

*Var inte rädd, Maria*, sade ängeln. “Gud ska välsigna dig på ett underbart sätt!” Läs Luk 1:29-38

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.