Vittnesbörd/Livskraft. Gemenskap med Jesus

 

Vittnesbörd

Elaine Vidén:
Jesus – en trofast vän

Jag har tänkt på en vers i Johannes evangeliums åttonde kapitel.
– Jesus talade åter till dem och sade: ”Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus.” (Joh 8:12)
Att leva utan Jesus i den här världen är väldigt mörkt och ensamt. Om man finner Jesus kommer man att få bo i ljuset, och man får alltid ha en vän som är med när man behöver hjälp.

*

John Pettersson:
Frid i hjärtat

Jag är så tacksam att få vara med i den här upplyftande gemenskapen. Jag känner att Guds Ande vilar över er. Jag har en bekant, före detta muslim. När jag i början pratade med honom, frågade jag honom hur det kom sig att han valt Jesus och stannade hos honom. Då svarade han: Alltid, förr när jag bad, bad jag med fruktan och rädsla i mitt inre. Varje gång jag böjde mig ned och bad, hade jag fruktan och bävan i mitt hjärta. Men när jag vände mig till Jesus, fick jag frid i hjärtat.
Bibeln talar också om frid och rättfärdighet som frukt. Alltid när vi gör något, blir det ett resultat. Som liten var jag mycket tillsammans med mina föräldrar i Maranataförsamlingen. Men sedan, när jag blev 14-15 år ville jag gå min egen väg. Jag började gå ut och festa och dricka sprit och levde allmänt som alla andra gör. Men varenda gång jag var ute, blev det bara värre och värre. Hela tiden jag var ute, hade jag ändå ett beskydd. Det var mina föräldrars och släktingars böner. Hade de inte bett för mig, vet jag inte hur det skulle ha gått. Då skulle jag kanske inte ha varit här idag. Men i alla fall, när jag gick min egen väg, vad skördade jag då för frukt? Jo, jag skördade ofrid. Och fruktan för världen. Jag hade hela tiden en ström av fruktan i mitt hjärta. Jag visste att händer det något med mig nu, så går jag förlorad. Hela tiden kände jag en maning i mitt inre att jag måste låta döpa mig och bli frälst. Från första dagen maningen kom i mitt inre, så dröjde det ett år innan jag lät döpa mig. Då fick jag frid ett tag, men sedan blev det en andlig kamp. Den onde kom med sina attacker i mitt inre, på mitt psyke. Han vill som det står i bibeln, bara stjäla, slakta och förgöra, men Jesus har kommit för att vi ska ha liv och övernog. Det har han verkligen bevisat i mitt liv. Det står så här i Efesierbrevet:
– Ty han är vår frid, han som gjorde de två till ett och rev ner skiljemuren. Detta skedde när han i sitt kött tog bort fiendskapen, lagen med dess bud och stadgar, för att av de båda i sig skapa en enda ny människa och så skapa frid. (Ef 2:14-15)
Det är talande att våra egna prestationer inte räknas inför Gud, utan det vi har fått i hjärtat, det som kommer inifrån. Jesus känner våra hjärtan och vår svaghet. Och han vill hjälpa oss och styrka vår ande. När jag hade mörka tankar, så trodde jag att det var fel på mig. Det är nog många som känner detsamma, och inte vågar öppna sig och berätta det. Men sök Jesus och öppna ditt hjärta för honom, så får du det uppenbarat, och du får friden tillbaka i ditt hjärta. Vi har en levande Jesus; en framtid och ett hopp. Den som söker sig till honom, kommer inte på skam.

*

Robert Brezau:
Mitt liv har blivit nytt

Guds ord ger mig liv. Han har gett mig ett nytt liv, och hans blod har renat mig från synden. Jag tackar Gud för den här möjligheten jag fått att få vara i hans närhet.
En dag kallade han mig. Pris ske Gud att jag hörde hans röst. Från den dagen har jag förblivit i honom. Mitt liv har blivit nytt. Jag önskar och har det hoppet att jag en dag ska få se honom i hans härlighet. Jag ber till Gud och önskar att han den dag han kommer ska finna mig ren och ta mig med hem till sig. I hans närhet är vi skyddade och behöver inte göra oss bekymmer om något, för han sörjer för oss och förser oss med allt vi behöver. Även när det är svåra tider, har vi honom som går vid vår sida. Han är mitt hopp och min frälsare. Amen.

Artikeln från: http://www.midnattsropet.se/2012/08/vittnesbord.html

*

Vilka underbara vittnesbörd! ja Jesus sörjer för oss, i alla slags tider, han lämnar oss inte, han är alltid med oss. En dag får vi se honom ansikte mot ansikte! Vilken dag det ska bli! /Maria

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.