Världsväckelse?? NEJ, det blir det inte

Stora skaror, stor väckelse i de sista tiderna, STOR ARME”, “böneskolor” och strategiska bön och konferenser. Reklam för JONATHAN CHANs falska evenemang “The return 2020” som “predikar” om en (obiblisk/falsk) stor GLOBAL väckelse genom en “RÖRELSE som har SYFTET (inte klokt !!) om en världsväckelse” (se bilden längst ner i mitten om hemsidan “The return” Jobathan Chan).Se varning i denna Bibelstudie: https://bibelfokus.se/joel——————————————————————

———Angående evenemanget The return:Evenemang “The return 2020” som hölls i Washington den 26 september och som annonserar en (falsk) global väckelse.Billy Grahams son – Franklin Graham liksom Carter Conlon 😔 och Paula White m fler deltog.Bibeln talar däremot om en stort avfall i de sista tiderna innan Jesus återkomst (se bl a 2 Tess. 2).Så här står det på hemsidan av evenemanget (“thereturn.org“) ledd av Jonathan Cahn som har märkliga egna tolkningar om Bibeln och känd för att använda ockulta symbol: “The return (“Återkomst”) är en sista tidens rörelse med ett mål – tillkommelse av Gud – individuellt, KORPORELLT, nationellt, GLOBALT – och med sista målet av VÄRLDS VÄCKELSE.…”Märkligt att namnet Jesus syns inte i reklamen!Den ockulta Baal obelisken (gammal hednisk dyrkan av könsorgan/reproduktion/ frimurarsymbol mm) i Washington ska alltid vara i centrum i dessa evenemang. Samma ställe där Hillsong håller sina globala evenemang i enhet med påven.

INTE BRA!!!

NEJ NEJ INTE BRA!!!!!!!!

NEJ NEJ NEJ /Världssammankomst, Världsväckelse? NEJ NEJ!!!

Kan vara en bild av text där det står ”Bönesl öneskola Lars Enarson 1 DITT PERSONLIGA BÖNELIV 54:34 MP3 AUBIO”

NEJ!!!

TACK för att jag fick se detta o denna reklam för falskheten och ta med detta här!!!

ALLT handlar om rykte, pondus och pengar i mängder… /Maria m fl

4 thoughts on “Världsväckelse?? NEJ, det blir det inte

  1. HEJ Fredrik och tack. Jag är inte lika kunnig som du men har visst hört och sett, läst mycket av det du säger här. 77 böcker säger man att katolicismen har / s a s vår bibel (66).Ja och jag förstår också varför Judendomen missar det som är Jesu liv, frälsningen o s v. Jag är glad o tacksam för din stora kunskap och att du skriver o förklarar här i kommentarer. Zionism och Kabbala är inte ok på något vis men man tror det. Ja verkligen en avart. Ja jag tror att Lars vet en hel del om dessa saker också men att han inte skriver o talar rätt om annat. Hälsn Maria

  2. Får väl lämna ett svarsmål om det möjligtvis finns Judar som inte är Messianska och bara läser Toran och hur jag ser på saken.
    Bibeln är enligt gängse tradition 60-66 böcker inte 5 i omkullkastad ordning.
    Toran utan Talmud är dessutom bortkastad utan dess större lärdom.
    Dessutom är Judendomen djupt fragmentarisk och kan med sitt släktskap med Mosaitisk tro och Zionism (Mishnak?) vara direkt missvisande i vissa avseenden eftersom den missar evangeliet, frälsningen,korset,döden och uppståndelsen.
    Att avvikelser från originalet förekommer.
    Svaren på min fråga om frukt hittar du inte bara i Bibelns 5 första böcker men också i den absolut sista,Johannes Brev,eller även kallad Uppenbarelseboken 11-21.
    Om du (ni) mot förmodan skulle använda Toran som hjälpmedel, skulle Moseboken 1 kapitel 6 vara till god hjälp. Påpassligt då om ordningen är detsamma som i Bibeln. Där (ombordvarande) text och stycke bör beskrivas som den ursprunglig synden samt om kunskapens träd och livets träd.
    Livets träd är en återställningspunkt på Kristi kors.
    Kunskapens träd har enbart att göra med cellulär mekanik och information dvs i dagligt tal DNA, och mänskligt liv och processutveckling som har att göra med evigt liv,dvs Livets Träd (som står alldeles bredvid).
    Därav är Zionism/Kabbalistiska och dess mönsterdjup ytterst farliga och beklämmande betraktelser en avvart.

    Begrepp som 1000-punkter av ljus Zohar och Epirot-trädet har alltså släktskap med Mosaitisk tro men har i mitt tycke inte något att göra med sann Judendom.
    Lars Enarson är säkert mycket bekant med många av begreppen.

  3. Hej Fredrik det du skriver är en bra analys av det som sker i olika rörelser och i artikeln här. L Enarson är falsk och det har jag o många tyckt länge. Dessa olika stora s k bönearméer är inte rätt ute, det är fel.
    Vaccinationerna kommer att börja om igen och bli mandate, tvingande. Det är så sorgligt i världen och så rörigt att folk inte förstår. Blir vi med i NATO så blir det verkligen det stora krig som WW3 kommer att bli. Frukt av frälsningsarbete, FOLK GÅR JU FEEEL, det kan inte bli frälsning o frukt av det som pågår nu i världen. m m. Jag är så ledsen! HMMM vi får ropa på Gud! /Hälsn och Guds välsignelse, Maria

  4. För mig väcker denna bönerörelse obehag.

    Främst för att den är vackert inlindad i vad jag anser är Kingdom Now, Dominionism och världsherravälde.
    Helt enligt ett Zionistisk protokoll.
    Jesus säger väl tvärtom?
    -Att vi INTE är av denna världen?
    -Oavsett vilket är avfallet nu detta som har utkristalliserat sig de sista 2 åren.
    Ett väsen som i Johannes Brev är uppdelat i 10 olika riken.
    Men som styrs diametralt av ett Vildjur med Panterlikt (EU) rörelsemönster,
    men som har truppförflyttningar via Björnens tassar (Tsar-Ryssland) men inte nog på det, opinionen formas och främjas av ett språkrör som talar genom ett lejons mun (USA/Reuters/FN).
    Precis som det är nu?
    -Observera att denna analys kan vara felaktig då de 3 revbenen som är avgnagda och placerade i Björnens mun, möjligtvis också KAN vara de 3 länderna som INTE är Nato-anslutna, kring FN:s Sataniska Junta.
    -Ja ni läste rätt.
    FN är en Sataniskt styrt av brottslingars händers junta.
    En sammanslagning som även Lars Enarssons bönearme är lagda under.
    De kommer nog att få se sig om antingen efter vaccinpass eller att bli märkta
    som getter vart det leder djupare in i det totalitära samhälle som byggs.
    Lars tar INTE upp dessa viktiga ämnen.
    Varför Kyrkan kommer splittras i 2 delar (och sedermera kommer brännas upp) men till ingen gagn alls.
    Dess 2 polariserande sätt är tidstypiskt för demonisk aktivitet och alltså då
    detsamma som Kingdow Now, Latter Rain, NAR och de Apostoliskt styrda demoniska 7 bergen (som de “Kristna” ska dominera och styra över).

    Vad har då blivit frukten?
    Fler vaccinerade i Lars bönearme?
    Många krigare men inga soldater?
    Fler skadade än helade?

    Frukten är det enda (för att citera Sven Reichman) som går att mäta.
    För mig verkar frukten (iom) att Lars motsträvig som han är, möjligtvis inte vill gå i klinch men den styrande förnämliga kyrkligheten.

    Varav han också påpassligt underviken vaccinationsfrågan som bör dominera
    ALL verksamhet de närmaste 5 åren tills Herren kommer tillbaka för att separera fåren från getterna, och gräset från ogräset

    Såtillvida att både ogräset och getter bär ingen frukt.

    Mvh Fredrik
    korsfrukt

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.