Var ett ljus i mörkret! …så att världen ser. Rädda människor

Jag har lärt mig att Gud tar hand om allt, om jag låter honom göra det. I 1 Petrus brev 5:7 kan du läsa om hur du kan lämna stress och bekymmer, problem, och att de verkligen gör människor nedstämda och oroliga, därför måste man kunna lämna dem, men man litar inte på Gud utan på sig själv.

Gud säger att vi skall LÄMNA ALLA BEKYMMER till honom, han skall lösa dem. Har man lärt sig det?

Det krävs ödmjukhet att inse att Gud faktiskt bryr sig om – man måste erkänna sitt behov av att tillåta andra medlemmar av Guds stora familj att komma till hjälp. Den troende kanske tror att det är bara vi själva som orsakat problemen och våra synder som gjort allt svårt och att det inte angår Gud.

Men, när vi ångrar oss och vänder oss till honom tar han hand om dessa problem också, ja alla problem. Det krävs alltså en AKTIV INSATS av dig för att Gud ska ta hand om dina bekymmer. Ge INTE efter för omständigheterna som kan se nog så svåra ut, utan underordna dig Gud som har makten över dem. Då blir det bra- så som det ska vara. Det är min erfarenhet och den kan bli din också.
*

*Gör mig till din avbild, Så att världen ser, Hur ditt eget liv, Blir synligt mer och mer.

Många lever utan dig, Vet ej vem Du är, Famlar fram i Mörker, De kan inte se.

Så gör mig till din avbild. Så att världen ser, Hur ditt eget liv, Blir synligt mer och mer.

Gör mig till din avbild, Så att världen ser, Hur ditt eget liv, Blir synligt mer och mer.*

Vi ska ju sträva efter att Jesus skall synas i oss, så att världen ser att vi tillhör honom, vart vi än går eller står så skall något eller mycket synas av Jesus Kristus i oss. Det är ett växande, mognande, innan man kan förstå hur viktigt det är.
*
Hur lätt är det att VÄNTA? Och att vänta på Gud dessutom? Det är svårt det. Vi måste lära oss att inte springa före, det går inte att göra så, för då är det inte Guds vilja som får ske, utan vår egen, och den skall vi ju lämna, eller hur.
Tålamod måste vi bygga upp för att kunna gå med Gud. Och- han har tålamod med oss- ett stort sådant och lär oss det vi behöver kunna. Han är god.

Jesus är Herre

 

NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.