Våld/Bibelverser

Våld finns det mycket utav och sökning på det ordet gav mer än 156 träffar ur bibeln, det finns fler än dessa här nedan som jag väljer att visa er här. Både den icke troende på Gud och den troende på hans kraft och godhet kan tänka över orden och vad de betyder i världen och för samhället i stort! Jag är inte rädd som en hare för något men att inte kunna gå fredad gillar jag inte.

MEN Gud hade sin hand över mig då jag blev ofredad på promenaden. Det är också märkligt (läs: Förståeligt) att Gud alltid har hjälpt i alla de situationer jag borde ha blivit fälld till marken. Jag har gjort s k ‘piruetter’ på både ICA och CASSELS och andra ställen där jag enligt fysikens lagar hade kunnat slå ihjäl mig.

Men Gud har ALLTID hjälpt mig, hållit mig på fötter (som är svaga) men anden är stark. Skriver detta för att på något vis vittna om att Gud är med den troende i allt, även om det ser knepigt ut! Det är också märkligt hur många gånger jag varit nära att bli ihjälkörd i trafiken då man många ggr med berått mod försökt preja mig m m. Gud är GOD, ja GUD ÄR GOD!!! Den kristne som är överlåten Herren får verkligen sina törnar på olika vis!

Ps 11:5 Herren prövar den rättfärdige, men hans själ hatar den gudlöse och den som älskar våld.

1 Joh 5:19 Vi vet att vi är av Gud och att hela världen är i den ondes våld.

Job 15:20 Den gudlöse plågas av ångest i alla sina dagar, den våldsammes år är räknade.

Job 19:7 Jag ropar mot våldet men får inget svar, jag ropar men där finns ingen rättfärdighet.

Ps 7:17 Hans ondska slår tillbaka mot hans eget huvud, hans våld drabbar hans egen hjässa.

Ps 25:19 Se mina fiender, de är många och hatar mig med våldsamt hat.

Ps 54:5 Främlingar reser sig mot mig, våldsmän vill ta mitt liv. De har inte Gud för ögonen. Sela

Ps 58:3 Nej, i hjärtat gör ni onda planer, era händer banar väg för våld i landet.

Ps 73:6 Därför är högmod deras halsband och våld den dräkt de sveper sig i.

Ps 140:2 Rädda mig, Herre, från onda människor, skydda mig från våldsmän

Ord 10:6 Välsignelser vilar på den rättfärdiges huvud, de gudlösas mun gömmer på våld.

Ord 13:2 Av munnens frukt får man njuta gott, men de trolösa hungrar efter våld.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.