TRUTH. Guds vrede. Evigt liv eller evig död. Att växa i tro

Evigt liv eller evig död. Tiden är kort. Kom till Jesus nu. Vi måste vara Guds ord! Att växa i ande och sanning Att vänta på Gud. Att växa i Gud och i TRO. Ha tålamod. Videon beskriver hur tufft det är att lära sig vad Gud vill. Att gå hela vägen med Jesus.

/OBS! HÖGLJUDD VIDEO!

BIBELORD idag: Jakob 4:6Men större är nåden som han ger. Därför heter det: Gud står emot de högmodiga men ger nåd åt de ödmjuka.

Heb 12:15Se till att ingen går miste om Guds nåd och att ingen bitter rot får växa upp och skada och smitta många.

Heb 8:12för jag ska i nåd förlåta deras missgärningar och aldrig mer minnas deras synder.

Heb 4:16Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.


Bibelorden är tydliga i sitt budskap till oss, vi som vill växa, förkovra oss och bli den som Gud vill och kan använda. Vi har alla olika ERFARENHETER och kunskaper. MEN vi är alla människor, och vi försöker sprida hans ord så gott vi kan, det är vår uppgift. Ett bibelord är ett bibelord som skall förstås, inte kastas i huvudet på t ex en sörjande människa, eller en människa som är alldeles ny i tron etc. Bibelorden kan tala till dem som har börjat förstå dem och Gud.

Vi troende är alla på olika nivåer i vårt växande och i kunnande, en del har fel, en del har rätt, då det gäller Gudsordet. MEN om vi alla tar GUDS ORD på allvar så får vi nåden att kämpa oss igenom livet som sådant och vi får nåden att bli använda. Den stora kärleken från Gud ger oss kraft och styrka att gå vidare även om vi som människor kan känna att man kanske ’inte orkar en dag till’. Där har jag varit många gånger.

DÄR, i sådana situationer, har många personer i tiden varit och det behövs stor tro på Gud och erfarenhet av att bibelordet håller, för att ORKA LEVA i olika omständigheter som kan vara mycket mycket svåra. Det märkliga är att det glättiga och roliga skall ta överhanden, istället för att hjälpen i en svår tid borde överväga med tröst och hjälp, det sker inte alltid. Gud är god och tar oss över hindren och det är gott att VETA att han är GOD och RÄTTVIS i ALLA Omständigheter.

För min egen del vill jag säga att det finns många aspekter och saker att tänka på, att veta, som man inte vet då man är en troende i början av sin tro och inte ens då man trott väldigt länge är det inte säkert att man förstår vad man ska göra och vad Gud kommer att göra. Växande, växande, lärdomar. RESPEKT och RÄTTVISA är A och O.

Det behövs tid, och för min egen del behövdes många tårar och undervisning i Guds ord, (gärna som självlärd!) för att få veta vad det är som man behöver.
Tiden är en aspekt. Från tiden då man upplever ett problem som ett stort problem som skall lösa och tills Gud sätter allt i rullning kan det gå mycket lång tid. Jag skriver kan, för det kan också gå mycket fort.

Jag menar faktiskt här att VI som individer måste förstå VEM Gud ÄR för att brottas med frågan om mirakel. Läs om Job, som miste allt, men trodde på en framtid. Han hade det mycket svårt men han gav inte upp sin tro, han utvecklades så som Gud ville och därför fick han sina mirakel efter lång lång tid. Job och hans liv är en underbar läsning i bibeln och om den kan jag verkligen säga att jag har lärt utav händelserna som drabbade Job.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.