TRO/B Espegrens sida:”Såsom du tror, så må ske dig”

 

Fullkomlig frigörelse genom Jesus Kristus.

Bibeln lär, att varje människa påverkas av sin tro. Jesus upplyser oss tydligt om hur tron verkar i oss och säger: “Såsom du tror, så må ske dig.”   Matt. 8:13.

En felaktig tro kan framkalla fruktan och ångest och på så sätt förstöra ett helt människoliv det framgår mycket tydligt av berättelsen om Job. Job erkände, att han trodde mer på det negativa än på Guds löftesord och sade: “Ty det som ingav mig förskräckelse, det drabbar mig nu, och vad jag fruktade för, det kommer över mig.”   Job. 3:25.

Bibeln talar om att det människan sår det får hon också skörda. Job sådde negativa tankar och han fick skörda vad han själv hade sått. Han, trodde inte, att det goda, som Gud givit honom, skulle förbliva, utan han fruktade, att lyckan skulle vändas till olycka, och det skedde så som Job trodde.

Bibeln berättar, att Job förlorade sina egendomar, han förlorade sin hustru och sina barn. Ja, Job förlorade allt, på grund av Tvivel och Otro. Tvivlets Ande och Otrons Ande är ifrån djävulen och dessa negativa Andar släppte Job in i sitt sinne och in i sin ande och de förstörde allt för honom. Se symbolbilden här ner till vänster.

Job hade sått fruktan och ångest och han kunde inte undkomma följderna av det som han själv hade sått, han fick uppleva det som Jesus sade till sina lärljungar, att: “Såsom du tror, så må ske dig.”  Job trodde på det negativa och det skedde såsom han trodde.  Matt. 8:13.

Jesus varnade för dessa onda Andar och sade, att: “Tjuven (likamed djävulen) kommer allenast för att stjäla och slakta och förgöra.”  Joh. 10:10. Se symbolbilden här ner till vänster. (se Bror´s artikel)

I samma bibeltext sade Jesus, att: “Jag har kommit, för att de skola hava liv och hava över nog.” Se symbolbilden här ner till höger. Joh. 10:10.

 
LÄS HELA ARTIKELN HÄR: http://369614.hotellet.bahnhof.net/AndFrihet.html

/Maria

2 thoughts on “TRO/B Espegrens sida:”Såsom du tror, så må ske dig”

  1. Hej Lars
    Ja jag har skrivit att han förlorade hela sin familj, barn och tjänare….Det står i kapitel 1:20-22 Hela sin familj…
    MEN: i Kapitel 2:9 Job´s hustru skonades, kanske hon gjorde så att hans lidande ökades? hon sörjde ju mycket över allt de förlorat.
    Har jag skrivit att hon dog så är det fel- kan inte hitta felet.
    Job hade tvivel och oro och Satan vill att vi skall tvivla, jo han är bra på att luras.Ja Gud tillät Job att prövas men Gud hade ju svaret på allt och det hade inte Job. Men Job gick igenom allt det svåra, han litade på Gud även om han IFRÅGASATTE- och vem kan inte göra det i prövningarnas tid?
    Jag har prövningar så det räcker just nu, men jag litar på Gud, men känner mig ofta som Job- be gärna för min hälsa/helande.
    Hälsn Maria

    *

    Men tro inte att Gud kommer att bespara dig allt lidande bara för att han älskar dig. Guds kärlek kan inte bedömas efter graden av vårt lidande. Inget kan skilja oss från Guds kärlek (Rom 8:38-39)

    Job 10:12Liv och nåd beskärde du mig, och genom din vård bevarades min ande.

    Job är verkligen en man som prövades av Gud, men Job var en man som fick fullständig upprättelse och nåd från Gud.

    Därför att vi vet att vi kan råka ut för prövningar av stora slag, skall vi också veta att vi måste hålla oss fast vid Gud, han kommer att göra allting bra igen. Det är mäktigt att veta att vi inte skall sluta tro, inte sluta vara tillsammans med Gud, trots tårar och besvikelser och undran. Gud finns hos oss, och sviker INTE.

    Job hade tilltro till Guds rättvisa, det skall vi också ha. Är vi troende, så visar vi det, precis som Job.

  2. “Bibeln berättar, att Job förlorade sina egendomar, han förlorade sin hustru och sina barn. Ja, Job förlorade allt, på grund av Tvivel och Otro.”
    Det stämmer att han förlorade sina barn. Men inte sin hustru.
    Och Job drabbades därför att Gud lät Satan pröva hans tro, inte på grund av tvivel eller otro.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.