Evangelium /Ha tro för mirakel/ Ut från graven

 

Med Gud är allting möjligt!

Varje omöjlig situation en troende ställs inför kan vändas och bli en demonstration av Guds möjligheter. Klaga inte, och skyll framför allt inte på Gud, när du möter svårigheter. Använd tillfället för att visa hans makt och låt honom bli ärad för resultatet.
I Johannes kap 11 kan vi läsa om att Lasaros blir sjuk och dör, men vad sker sedan? Lasaros får livet tillbaka, detta läser du om i kaptel 11:42, då Jesus kallar ut Lasaros från graven.

Det kallar jag sannerligen för under och mirakel. Vad säger du?

/Maria

2 thoughts on “Evangelium /Ha tro för mirakel/ Ut från graven

  1. Hej zoega59 Tack för din kommentar. Ja de flesta tror att de klarar sig utan en tro på Gud, så trodde jag också en gång och förnekade honom grovt. MEN han tog plats i mitt liv och i mitt hjärta och gjorde under för mig, och lärde mig vem han är.Jag tror inte på “något”, jag tror på en mäktig Gud.
    Det hjärtat är fullt av talar munnen, därför talar jag om Jesus, för han är det bästa jag har.
    Vi troende berättar alltid om Jesus för att han bett oss göra det..(Missionsbefallningen)
    Berätta om att han finns för alla människor in i evigheten.

    Vet DU var du kommer att tillbringa evigheten? Har du ditt namn skrivet i Livets bok? Jesus älskar dig och vill frälsa dig och visa dig vem han är. Han vill ta hand om dig och ditt liv.

    Det du inte vet om Gud finns att läsa här. Välkommen tillbaka./Hälsn Maria

  2. Personligen så vet jag att många av oss klarar oss utmärkt utan en gudstro.
    Jag respekterar de som tror på något, men är gräsligt trött på de som yppar sig både här och där med sina åsikter

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.