Tro / Den ende jag litar på. Han är Mästaren

 

*

Tron prövas. Om tron vittnar man. Tron visar man. Tron kan vackla. Min tro är kvar genom allt. Tron bär man med sig varje stund. Jesus finns i hjärtat. Vad vill du veta om tro?

-Idag har det varit en lång dag, jag har varit på sjukhuset, min kropp mår ju inte bra, men jag mår bra. Har också fått prata om Jesus idag.  Somnade ett tag i soffan ikväll och har sovit en stund och vill nu skriva om Jesus och att han är den jag litar på.

Han får föra mig framåt och ta hand om de undersökningar jag skall gå igenom, jag vet att han är överläkarnas överläkare, han är Mästare och Kungars Kung.

Man fattar inte och vill ibland inte förstå att även en troende är sjuk, men jo, så är det. Troende till och med dör, fast man säger annorlunda inom vissa rörelser. Alla sjuka blir alltså  inte helade……Gud har sin speciella plan..

Jag vill inte alls dö för jag vill leva för Jesus, här och nu och ett bra tag till, och livet är tufft, men han är fortfarande Kung! och jag har förlåtit människor för vad de gjort och vad jag gjort i livet…och… Jesus är fortfarande den ende jag litar på.  Tackar för mitt helande….

*

Ty vi vet att han som uppväckte Herren Jesus skall uppväcka oss tillsammans med Jesus och låta oss träda fram tillsammans med er. 15 Allt sker för er skull, för att nåden genom att komma allt fler till del skall få tacksägelsen att flöda över till Guds ära.

*
Tron och hoppet
16 Därför tappar vi inte modet. Även om vår yttre människa bryts ner, förnyas vår inre människa dag för dag. 17 Ty vår nöd, som varar ett ögonblick och väger lätt, bereder åt oss på ett oändligt rikt sätt en härlighet, som väger tungt och varar i evighet. 18 Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt. /Paulus till Korinthierna och till folk i alla tider…/

/Maria

 

2 thoughts on “Tro / Den ende jag litar på. Han är Mästaren

  1. Hej Marguerite
    Tack för dina ord, jag har haft det kämpigt ett tag. Ja Herren har all makt och han vet om allt, och han lättar våra bördor. Jag är tacksam för ditt engangemang, det betyder mycket att jag vet att man tänker på mig nu, för det är tufft.
    Tack så mycket!
    Gud välsigne dig.
    KRAM!! /Maria

  2. Var vid gott mod,Maria!!!
    Herren är den som har ALL makt i himmel och på jord!!!
    Du ska finnas i mina tankar,böner och tacksägelser!!!
    KRAAAM!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.