TILLIT. Att LITA på HERREN. Last days. Jesus kommer. /Hänvisning till föregående text.

Lita på HERREN. Det kan vara svårt för många nu i dessa tider att förstå att JESUS finns för oss alla, för den som tvivlar, och /eller för den som inte vet vem HAN är. Det som sker nu är svårt och mycket underligt för många. Att vi som troende VET att detta är början till slutet och början till en ny början som Gud lovat oss, det är mäktigt och stort. Så stort det är att vara med HERREN och VETA att HAN gör allt väl för oss. Han och bara Han kan hjälpa människan. Människan har det inte lätt och svårigheterna och även glädjen som kommer framöver kommer att vara både grymma och otroliga. Det kommer att ske både under och mirakel på olika vis som vi inte förstår nu, men sedan i den sista tiden. JESUS kommer tillbaka och hämtar dem som är hans. Människor kommer att komma till tro och många kommer att bli räddade.

Apg 11:21Och Herrens hand var med dem, och ett stort antal kom till tro och omvände sig till Herren.
Jes 59:1Se, Herrens hand är inte för kort för att frälsa, hans öra är inte för dövt för att höra.
Jes 30:15För så säger Herren Gud, Israels Helige: “Om ni vänder om och är stilla blir ni frälsta. Genom stillhet och tillit blir ni starka.” Men ni vill inte.
2 Kor 3:4En sådan tillit till Gud har vi genom Kristus.
1 Joh 5:14Och den tilliten har vi till honom, att om vi ber om något efter hans vilja så hör han oss.

Ps 23:4 Även om jag vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag inget ont, för du är med mig. Din käpp och stav, de tröstar mig.

Dödsskuggans dal är inget vi vill vara i, men döden finns ju faktiskt. Den stora frågan är ju om man är frälst eller inte och det är det som är det viktigaste i ens liv. Att ha tagit emot Jesus som Frälsare. Har du inte gjort det så tänk över detta snarast och läs mer om frälsning här, och om NYTT LIV!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.