Tag Archive | WAKE UP

Varning: Europa. Överstatlig makt, Folk blir maktlösa. /VAKNA EUROPA

Varför Europa är i fara

GLOBALISMENS FRAMFART 

Parisdeklarationens varning för ett falskt Europa har blivit allt mer aktuell. Överstatlig makt, globalism och migrationspolitik riskerar att göra Europas folk maktlösa över sina egna länder.

PUBLICERAD MAJ 23, 2026 – AV DAN AHLMARK

Foto: Teka77/iStock

i har just sett en historiskt betydelsefull demonstration i London av människor som ser hur de i sitt eget land i allt högre grad ersätts av invandrare. De flesta politiker bryr sig inte om detta, eftersom de har en annan agenda. Deras mål är att få en så stor andel som möjligt av de nya rösterna, medan de än så länge försöker hålla kvar så många av sina landsmäns röster att de kan behålla makten. Så småningom tror de att de sistnämnda rösterna blir mindre viktiga, eftersom de nya väljarna blir allt fler.

Sjutton kulturpersoner formulerade 2017 ett manifest om Europa, som jag tidigare skrivit om i flera artiklar1. Den deklarationen2 förklarar egentligen på ett sätt jag då inte betonade varför våra politiker i många länder beter sig som de gör och därför handlar på ett sätt vi inte förstår. Varför ser de inte att invandringen skapar ett mycket allvarligt läge för den europeiska befolkningen – en situation som kan bli oåterkallelig? Deklarationen inleds med en beskrivning av den europeiska befolkningens situation och går så småningom över i förklaringen till varför politikerna handlar som de gör. Men först förklarar man lågmält Europas roll för oss:

”Europa tillhör oss, och vi tillhör Europa. Dessa länder är vårt hem; vi har inget annat. Det överstiger vår förmåga att förklara anledningarna till vår uppskattning av Europa eller att motivera vår lojalitet … Vardagliga landskap och händelser har en särskild betydelse – för oss, men inte för andra. Ett hem är en plats där saker och ting är bekanta och där vi är känns igen oavsett hur långt vi har vandrat. Detta är det sanna Europa, vår värdefulla och oersättliga civilisation och kultur. Europa är vårt hem”.

Det falska Europa

Men nu hotas detta av ett falskt Europa i form av etablissemangets Europeiska union. Detta för med sig stora konsekvenser. Det allvarligaste är att den ”hotar … att konfiskera vår hembygd”. Det falska Europa berömmer sig för ”att vara vägvisare till ett universellt samhälle som varken är universellt eller ett samhälle. Det falska Europa hotar oss” … ”förblindat av fåfängliga, självberömmande visioner av en utopisk framtid, undertrycker det falska Europa instinktivt alla avvikande åsikter … Det falska Europa är utopiskt och tyranniskt”.

Många politiker har ett annat huvudmål för politiken än befolkningen har, och de tror nu att det finns en metod att befria sig från sina väljare, som har andra värderingar och mål: ”Under den senaste generationen har ett ständigt växande segment av vår styrande klass kommit fram till att dess egenintresse ligger i en accelererad globalisering. Dessa personer hoppas att kunna bygga överstatliga institutioner som de sedan kan styra utan att längre kunna hindras av folkens suveränitet”.

Överstatlig makt och migration

Genom Europeiska unionen, som de redan gett en hel del av makten över sina nationer, bestämmer den styrande byråkratin och professionella politiker i dag i många avseenden över Europas nationer. Men dessa länders suveränitet är ännu inte utplånad, så arbete återstår. Vilken är då den giftiga brygd som driver dessa politiker och hjälper dem att förslava oss? Deklarationen svarar där: ”Vi förlorar vår hemort på jorden på grund av den falska kristendom av universella mänskliga rättigheter som det falska Europas proponenter har konstruerat åt sig”. Det får verkliga konsekvenser, eftersom ”när de självsvåldigt utvecklar internationella människorättslagar monopoliserar EU-institutionernas överstatliga mandariner Europas politiska liv”.

Detta får långtgående konsekvenser. En följd är att vi tvingas ta emot immigranter som söker sig hit på grund av vår generositet, för all vår hjälp, för stöd och för att skapa sig ett bättre liv och bilda familjer. Inga krav ställs på assimilering, utan deras egen kultur – den som i grunden fick dem att flytta till oss – skyddas. Och vi hindras egentligen från att överhuvudtaget påverka de regler som används för att åstadkomma detta.

En gränslös värld

Gruppens syn på det europeiska mångkulturella projektet är: ”Det kräver av de europeiska folken en helgonalik självförnekelse. Vi förväntas acceptera vår egen hembygds kolonisering och vår egen kulturs upplösning under det tjugoförsta århundradet för Europas högre äras och härlighets skull – en kollektiv självuppoffringshandling för något slags nytt globalt samhälle av fred och välstånd som därmed påstås skola födas”. Och varför har något sådant skett? Ja, allt går tillbaka till det bakomliggande sättet att tänka och de värderingar det kräver.

Gruppen observerar den nya europeiska ideologins egenskaper och karaktär och drar slutsatsen: ”Det falska Europas universalistiska … föreställningar avslöjar att det rör sig om ett religionssubstitut … Detta är det starka opium som förlamar Europa … Vi måste insistera på att religiösa ambitioner skall hållas inom religionens område och inte ha någon roll att spela inom politiken … För att vi skall återfå vår politiska och historiska självbestämmelserätt är det nödvändigt att vi sekulariserar det offentliga livet i Europa. Vi måste avvisa pseudoreligionen” … och ”stoppa … dess utopiska, pseudo-religiösa korståg för en gränslös värld”.

Nästa år är det ett decennium sedan deklarationen publicerades. Åren går, och det falska Europa blir allt starkare. När vaknar Europas medborgare?

Foto Maria/ BIBELN BERÄTTAR ALLT! Vad gjorde Gud när det gäller gränser? Jo, han satte gränser för varje land. Människor rev ner dem, BIBELN BERÄTTAR ALLT FÖR DEN SOM VILL V E T A. Vill du veta?

Miljoner Amerikaner väljer att pensioneras utomlands- de flyttar/flyr landet. ENDTIMES IS HERE

Snart, inom kort, antar jag.. är det så att vi får det svårare att klara oss och kommer nu åtstramningen på livsmedel och höjda priser så blir det tufft. MEN en sak förstår jag inte och det är att ALLA BORDE JU VETA VAD BIBELN, GUDS ORD säger! ELLER HUR! Det står om länderna och om olja och om mat och om hamnarna och om köpmännen! Men läs då och förstå att det är NU som eländet redan har börjat! VAD tror ni att D Trump håller på med?? och vart det leder? –Hmm!

Det finns mycket på denna hemsidan som du kan få reda på… sådant som DU inte trodde KUNDE vara SANT! Jodå det finns info om det mesta här. VI LEVER I ENDTIME NU!

Scripture Explains Why America Will Disappear /HUR världen och Amerika kommer att försvinna. The End times are here.

De orden har man hört många många gånger och förstått att ’något’ alldeles särskilt kommer att ske i USA och sprida sig m m, och att det kommer att försvinna på n g t vis som man i många år spekulerat i. Se videon och grunna på VAD är det som kommer? Ett är ju säkert och det är att vi är i de sena ände-tider som Gud beskriver för oss och där JESUS kommer att hämta de troende hem.

Jag älskar dig Jesus

Vi är många som älskar JESUS, jo då. MEN det finns de som inte vet VEM HAN ÄR. Vi är många som vet att vi inte kan göra annat än att känna en stor kärlek och tacksamhet, för att HAN ÄLSKAR OSS, men… andra förstår inte vad vi säger…om den kärleken. Trots prövningar som kan vara MER än svåra så älskar vi JESUS. Ja det gör vi, för HAN BÄR OSS från och med den dagen vi säger ett JA till honom: FRÄLSAREN!

HAN, om någon, vet vilken STRID på jorden vi kan få MÖTA och få GÅ I. HAN, JESUS, är vår HERRE, INGEN ANNAN kan vara vår HERRE. Satan får ge sig och dra iväg, eller hur! ———–/Maria

När Petrus talar om lidande och prövningar tänker han inte på olyckor eller Guds straff, nej, han tänker på en o-troende världs reaktion, när den möter ett troende folk! Vi som får prövningar går igenom en reningsprocess som bränner bort  allt orent hos oss och förbereder oss för mötet med KRISTUS. I prövningen fostras tålamodet (Rom 5:3-4; Jak 1:2-3) och vi växer till i tro och helgelse.

Det är kort tid nu innan Jesus kommer tillbaka, vare sig man tror det eller ej! Se till att göra dig klar att ta det viktigaste beslutet i ditt liv: Säg JA till JESU kärlek och gemenskap och LIV! EVIGT LIV!

Massgravar? Övning för kommande scenario? Skrämmande tider väntar då. Våld eller annat? Se länk nedan.

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=859766599727434

Hej! Hör Ni Vad Martin S säger/visar på? Fråga 1. Övning pågår då man ’tränar’ på att gräva massgravar..? JAHA? VARFÖR det? Skall det komma något riktigt otäckt framöver så att man måste veta hur man gör och hur fort det går att prestera en sådan tragisk sak. Fråga 2: VAD är det för elände som kan ske så att man måste träna? VARFÖR ? GIFT i mängder som är Livsfarligt? / Låt se nu hur världen är, den tycks vara utan kontroll? NEJ, den är verkligen särdeles UTSTUDERAT OTÄCK.

Martin har alltså fått se denna nyhet och Svenska kyrkan tiger väl… SER du och HÖR DU i s k nyheter hur man berättar om KATASTROFER varje dag? Just nu hörde jag ordet igen på nyhetsrapport i P1. MEN detta i videon måste ju vara en form av gift eller skjutningar av vilken orsak?? Eller?

Varför skjuta folk? Inte vet jag… vi kanske är för många och att man inte PRESTERAR TILLRÄCKLIGT för dem som s a s bestämmer. Vilka bestämmer? Bra fråga. Det vet du väl om du söker på VEM och VILKA som styr världen? Nu får vi ju inte vara dumma utan nu är det bråttom att börja tänka. Vi ser att det är KRIG PÅ G! i VÄRLDEN, och Kanske SVERIGE ELLER HUR? NÅR KRIGEN Sverige? Vad tror DU? Jodå det kommer, och MIN och ANDRAS BIBLAR berättar sanningar som man INTE VILL HÖRA! –En kommentar på Nätet: Mycket troligt övning massgravar. För några år sedan rapporterades att kyrkan skulle förbereda plats för 500000 döda i landet.

Stora bokstäver i min Text? Jaaa det kanske hörs då hur jag ropar på att människor skall LYSSNA och SE vad som pågår.

FRIHET i att vara Guds barn, Guds tjänare, Att var en lärjunge, Söka friden och friheten och vara i Guds vilja, söka Helgelse och gå framåt, Tjäna Gud med tacksamhet och i glädje. Gud säger att vi är FRIA! Ja i Honom är vi FRIA, se bibelord. /Maria

The last generation/Se video om förhärdade hjärtan,last days,förfalskade läror…och mer. Är du förankrad i Jesus?

FRÅGETECKEN finns ANGÅENDE VIDEO NR 2. ”SE VIDEOS ! Tiden är kort nu- Vet Ni det? Ja vi som är kristna troende är ganska så många och vi VET VAD SOM KOMMER NU. AVSLUTET. DET ÄR DAGS ATT VAKNA NU OCH ATT LYDA! MEN- denna generationen som är ung nu, VILL inte veta… Många Förhärdade och okunniga, själviska hjärtan vill INTE veta om VEM Jesus är och att han Skall Komma Tillbaka!! Last generation kommer att få det tufft med sin o-kunnighet. Vaksamma? Nej. Varning för att ledas vilse, Eph 4:1  Så förmanar jag nu eder, jag som är en fånge i Herren, att föra en vandel som är värdig den kallelse I haven undfått,
Eph 4:2  med all ödmjukhet och allt saktmod, med tålamod, så att I haven fördrag med varandra i kärlek
Eph 4:3  och vinn-läggen eder om att bevara Andens enhet genom fridens band:
Eph 4:4  en kropp och en Ande, likasom I ock bleven kallade till att leva i ett och samma hopp, det som tillhör eder kallelse –
Eph 4:5  en Herre, en tro, ett dop, en Gud, som är allas Fader,
Eph 4:6  han som är över alla, genom alla och i alla.
Bibeln berättar och säger sanningar som man inte har läst eller bryr sig om!!

1 Tim 4:1Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror,
2 Tim 3:1
Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider.

God is calling /Gud kallar på människor

Vi troende har ett uppdrag, som vi fått från högsta ort: Jesus. Det skall vi fullfölja, vi skall hjälpa andra att komma till tro.

Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda.
(Joh 3:18-19)

synd, ty de tror inte på mig.
(Joh 16:9)

Ty den här tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet – han som är Guds avbild.
(2 Kor 4:4)

Bröder, se till att ingen av er har ett ont och trolöst hjärta, så att han avfaller från levande Gud. Uppmuntra varandra i stället varje dag, så länge det heter i dag, så att ingen av er förhärdas genom syndens makt att bedra. Ty vi är Kristi vänner, om vi ända till slutet stadigt håller fast vid vår första tillförsikt. Det heter: I dag, om ni hör hans röst, så förhärda inte era hjärtan som när era fäder väckte min förbittring. Vilka var det då som väckte förbittring, fastän de hade hört hans röst? Var det inte alla de som Mose hade fört ut ur Egypten? Vilka var han vred på under fyrtio år? Var det inte de som syndade och blev liggande döda i öknen? Och vilka gällde eden han svor, att de aldrig skulle komma in i hans vila, om inte dem som var olydiga? Vi ser alltså att det var för sin otros skull som de inte kunde komma in.
(Hebr 3:12-19)

Take Time Today!!!  CB
...

Kämpa för tron /Road to heaven

Kämpa för tron
Fil 1:27 Lev nu bara på ett sätt som är värdigt Kristi evangelium, så att jag, vare sig jag besöker er eller inte, får höra att ni står fasta i en och samme ande och i ett och samma sinne kämpar för tron på evangelium 28 utan att på något sätt låta er skrämmas av motståndarna. Det blir för dem ett tecken på att de går förlorade, men för er ett tecken på att ni blir frälsta, och det av Gud. 29 Ty för Kristi skull har ni fått nåd, inte bara att tro på honom utan också att lida för hans skull, 30 eftersom ni har samma strid att utkämpa som ni såg att jag hade och nu hör att jag har.

-Att vara troende är en KAMP på många vis och vi förväntas vara perfekta men det är vi ej! Vi har bekymmer,vi har sjukdomar, vi har strider, vi är inte alltid glada i kampen, vi vill vara kärleksfulla men lyckas inte alltid. Vi är ofta kraftlösa och tyngda men vill vara starka i allt. Vi vill alltid ha självbehärskning men kan fara ut i ilska särskilt då man förföljer oss och hatar oss. Det finns många fel vi gör men vi får alltid be Gud om förlåtelse, och vi skäms och vi ber om NÅD utöver NÅD.

Ska vi skämmas, vi troende? Ska vi gå i ok med de o-troende? Nej.
Vi har motståndare och ju längre tiden går, desto tydligare får vi se dem, vilka de är.
Det finns farliga människor därute som försöker sänka den troende rakt ner i dyn, på alla sätt, men de ska inte vinna för vi har Gud på vår sida.
Paulus är klar och tydlig i precis allt han skriver och kommer med så många fakta från Gud.
Paulus visste vad han gjorde och många tycker inte att han är deras favoritförfattare i bibeln, för de tycker att han är ’för hård’. Men se, det är han ej, han är som sagt klar och tydlig och rakt på sak och han kände sin Gud.

–Är du klar och tydlig då du ger ut evangelium, eller vågar du inte stå upp för Jesus? Det är dags att vara tydlig till dem som går ovetande om KÄRLEKEN och NÅDEN från Gud!

2 Kor 13:11

Till slut, bröder, var glada, låt er upprättas och förmanas, var eniga och håll fred. Då skall kärlekens och fridens Gud vara med er.
2 Tim 1:7 Ty den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa, utan är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande.

Tiden är slut? (!) Vi går på övertid, en diskuterbar mening. Egoism, Andligt bedrägeri och mycket mer sker..Är DU Vaken?// JESUS DOG FÖR OSS ALLA

https://www.youtube.com/watch?v=47ObH2UxzbI Dessa ord här ovan låter ju märkliga, att tala om tidens slut. MEN det är hög tid att se tidstecken som är nu. Jag och många med mig anser att vi har kommit så långt i händelserna som sker nu att vi kan ’antaga’ att vi lever på övertid, lånad tid.

Matt 24:6 Ni kommer att höra stridslarm och rykten om krig. Se då till att ni inte blir skrämda. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet.
Matt 24:13 Men den som håller ut till slutet ska bli frälst.
Ps 119:33 Visa mig, Herre, dina stadgars väg, så vill jag följa den ända till slutet.
1 Kor 1:8 Han ska också styrka er ända till slutet, så att ni inte kan anklagas på vår Herre Jesu Kristi dag.
1 Pet 4:17 Tiden är inne för domen, och den börjar med Guds hus. Men om den börjar med oss, vad blir då slutet för dem som inte lyder Guds evangelium?
1 Pet 4:7 Slutet på allting är nära. Var därför kloka och nyktra så att ni kan be.
1 Kor 15:24 Sedan kommer slutet, när han överlämnar riket åt Gud Fadern sedan han gjort slut på varje välde, varje makt och kraft.
Upp 2:26 Den som segrar och håller fast vid mina gärningar ända till slutet, honom ska jag ge makt över folken.

Maria: Påminner nu:Tänk efter: VAR är vi IDAG? HUR ser världen ut idag? Jesus har sagt allt vi behöver veta, men människor tvekar, och de som inte alls tror på JESUS och hans ord och liv, de kommer att gå fullkomligt fullkomligt vilse i allt och inte klara sina LIV. DE får inget evigt liv. Det är hemskt att man inte kan få den tro man behöver INNAN tidens slut. Vi har ansvar! Men vi har en situation som innehåller den stora otron – man VILL INTE tro på Gud.

Det finns förklaringar till all text och de bör man försöka få tag i. Är man troende får man lita på att den helige Ande förklarar allt man läser om och undrar över. JESUS dog för oss ALLA, ja, JESUS dog för sin passionerade kärlek till mänskligheten.

How to be a true Christian without church?/ Fin video finner du här. Gör GUDS VILJA.

Mycket manipulation finns det i de s k kyrkorna/Megakyrkorna, idag och har alltid funnits. GUDS RENA ORD, som Gud vill LÄRA dig/oss är så förvanskat och felaktigt på många vis. Lurade troende. Lyssna till videon och ta till dig VAD VI INTE SKALL GÖRA ELLER HÖRA. Sååå många har tappat sin tro, och/eller fått många sår under vägen… DET är INTE OK! Ensam troende? Ja så känner  många troende människor att de är. Ensamma kristna. Men varför är de ensamma då, varför går de inte till kyrkan som de andra? Nej, de gör inte det för de har vaknat! De har vaknat och det är så att Gud har skiljt dem från att vara med dem som inte VILL GÅ VIDARE med Gud. De stannar i någon form av gemenskap och trivs så bra där så de vet inte att de borde gå vidare, kanske i öknen några år.

Vi är t ex ensamma , m m för att LÄRA och LYSSNA och att GÖRA GUDS VILJA, m m. /LÄS 2 Tim 3:16-17, Kol 2:8, Apg 20:20, Apg 12:12, Rom 16:35, Matt 18;20, Apg 22:46, Matt 6:19-21, Apg 4:34-35, James 5:16, Ef 4:11-12, Matt 14:23, Luk 22:39-41, Luk 5:16 m fl bibelord!

Gud vill hela tiden att vi som troende GÅR VIDARE, till nästa hållplats, till nästa sak han vill lära oss. Ett troende  liv är inte att stå stilla- nej det är att gå vidare. Man kan få olika uppdrag av Gud och varje person är unik med unika gåvor från Gud. Dem vill han att vi ska utnyttja/använda och han lär oss vad vi har för slags kall. Det kan ta åratal innan man kommer in i det som GUD vill, men han är där intill oss och utbildar oss under vägen, som kan vara svår och ensam och underbar. Det blir mina ord här idag som kantas av längtan att få göra mer för Gud, fort fort fort? Nej inte fort fort utan i den takt Gud vill. Det måste man ju lära sig, ja jag också.  /JESUS såg/ser inte ut som på bilden i videon här, han var ju mörk…inga blå ögon t ex.

Andlig manipulation! Jesus är inte i centrum, Wake up. Jesus eller Karisma?? Luk 9:23/Kristi Himmelsfärd

Kristi himmelsfärd

Den Uppståndne visar sig

9 När Jesus hade uppstått på första veckodagens morgon visade han sig först för Maria Magdalena, som han hade befriat från sju onda andar. 10 Hon gick och berättade det för dem som hade varit med honom och som nu sörjde och grät. 11 Men när de fick höra att han levde och att hon hade sett honom, trodde de inte på det.12 Sedan visade han sig i en annan gestalt för två av dem som var på väg ut på landet. 13 De gick också och berättade det för de andra, men inte heller de blev trodda.14 Till slut visade han sig för de elva när de låg till bords, och han klandrade dem för deras otro och deras hårda hjärtan, eftersom de inte hade trott på dem som sett honom uppstånden. 15 Och han sade till dem: ”Gå ut i hela världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen. 16 Den som tror och blir döpt ska bli frälst, men den som inte tror ska bli fördömd. 17 Dessa tecken ska följa dem som tror: I mitt namn ska de driva ut onda andar. De ska tala nya tungomål. 18 De ska ta ormar med händerna, och dricker de något dödligt gift ska det inte skada dem. De ska lägga händerna på sjuka, och de ska bli friska.”

Vers 19 När Herren Jesus hade talat till dem, togs han upp till himlen och satte sig på Guds högra sida.20 Och de gick ut och predikade överallt, och Herren verkade tillsammans med dem och bekräftade ordet genom de tecken som åtföljde det.

Vägen kan vara lång och SVÅR. En del människor tror att livet är lätt, det får stå för dem. Lidande är inte roligt men livsnödvändigt, om man vill gå med Jesus. Lidandet formar oss för evigheten. Följ Jesus så är du trygg.

Hebr 4:12,

Matt 23:27, 1 Sam 16:7, Joh 14:15, Efesierbrevet 6:17, Gal 1:10, Lukas 6:26,

1 Kor 1:18, Joh 6:6

Sover Du? Wake up! Du är grundlurad av världen. GUD har HELA Sanningen, bli FRI

Människor går omkring i lögn, antingen förnekar de sanningen eller tror att allt är som vanligt och allt är ok, precis som på NOAS tid. IDAG är man lika ’hjärntvättade’ som man alltid har varit, på ena eller andra sättet tar man emot att lögnerna är sanning. Så har skett under alla år och så sker också nu. När man nu läser att BARN, SMÅ BEBISAR skall vaxxas så undrar man hur det står till med deras föräldrar! HUR kan man i denna masshysterins tidevarv undgå att ta reda på VAD SOM PÅGÅR? VET inte folk att bibeln berättar? NEJ det vet de INTE!!!

Dagens unga människor vet inte vad bibeln berättar, de har inte kunskap om Gud, de vill INTE veta av honom, och det har våra regeringar sett till. DE har tagit bort allt vad helighet heter från samhällena o länderna!! Människorna är tomma i sina hjärtan och får INTE hjälp med att förstå denna tid!

I kyrkorna, församlingar, berättar man om hur viktigt det är att ta vaxxs och lurar människor in i bestens käftar!!! HUR kan man göra så om man är en Guds tjänare??? Varför berättar man inte sanningen, som är att undgå faran och att leva så som Gud bestämt?? Dåraktigheterna är så komprimerade och så falska att det är otäckt att leva nu, men folk förstår ju inte VARFÖR det sker så mycket ’konstigheter’. De är sövda av media!!

Joh Uppenbarelsebok Kapitel 6 / Detta är händelser som är i antågande, kapitel 6. 7. 8. pekar på händelser som kommer. Joh Uppenbarelsebok är inte skriven i följd, ska inte läsas som en roman m m.

De sex första sigillen bryts

1 Och jag såg när Lammet bröt ett av de sju sigillen. Då hörde jag en av de fyra varelserna säga med en röst som åskan: ”Kom!” 2 Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge. Han fick en segerkrans, och han drog ut som segerherre för att segra.3 Och när Lammet bröt det andra sigillet, hörde jag den andra varelsen säga: ”Kom!” 4 En annan häst kom ut, en eldröd, och han som satt på den fick makt att ta bort freden från jorden så att människor skulle slakta varandra. Och han fick ett stort svärd.5 När Lammet bröt det tredje sigillet, hörde jag den tredje varelsen säga: ”Kom!” Och jag såg, och se: en svart häst, och han som satt på den hade en våg i sin hand. 6 Och jag hörde liksom en röst mitt bland de fyra varelserna: ”Ett mått vete för en denar och tre mått korn för en denar, men oljan och vinet får du inte skada.”7 När Lammet bröt det fjärde sigillet, hörde jag den fjärde varelsens röst säga: ”Kom!” 8 Och jag såg, och se: en gulblek häst, och han som satt på den hette Döden, och helvetet följde honom. De fick makt över en fjärdedel av jorden, att döda med svärd och med svält och med pest och genom jordens vilda djur.9 När Lammet bröt det femte sigillet, såg jag under altaret själarna av dem som hade blivit slaktade för Guds ord och för vittnesbördet som de hade. 10 De ropade med stark röst: ”Herre, du som är helig och sann! Hur länge ska det dröja innan du dömer jordens invånare och straffar dem för vårt blod?” 11 Och var och en av dem fick en vit dräkt, och de blev tillsagda att vila ännu en liten tid, tills deras medtjänare och bröder, som skulle dödas liksom de, hade blivit fulltaliga.12 Och jag såg när Lammet bröt det sjätte sigillet. Då blev det en stor jordbävning. Solen blev svart som en sorgdräkt, och hela månen blev som blod. 13 Himlens stjärnor föll ner på jorden, som när fikonträdet fäller sina omogna frukter när det skakas av en kraftig vind. 14 Och himlen försvann som när en bokrulle rullas ihop, och alla berg och öar flyttades från sina platser. 15 Och jordens kungar, stormännen och befälhavarna, de rika och mäktiga och alla slavar och fria gömde sig i hålor och bland bergens klippor, 16 och de sade till bergen och klipporna: ”Fall över oss och göm oss för honom som sitter på tronen och för Lammets vrede! 17 Deras vredes stora dag har kommit, och vem kan då bestå?”

Kapitel 8

Det sjunde sigillet bryts

1 När Lammet bröt det sjunde sigillet, blev det tyst i himlen i omkring en halvtimme.

De sju basunerna

2 Och jag såg de sju änglarna som står inför Gud, och de fick sju basuner3 Och en annan ängel kom och ställde sig vid altaret med ett rökelsekar av guld. Han fick mycket rökelse att lägga tillsammans med alla de heligas böner på guldaltaret framför tronen. 4 Och röken från rökelsen steg från ängelns hand tillsammans med de heligas böner upp inför Gud.5 Och ängeln tog rökelsekaret, fyllde det med elden från altaret och kastade ner det på jorden, och det blev åska, dån och blixtar och jorden skakade. 6 Och de sju änglarna med de sju basunerna gjorde sig redo att blåsa i dem.

Joh Upp kap 8 De fyra första basunerna

7 Den första ängeln blåste i sin basun. Då kom hagel och eld, blandat med blod, och kastades ner på jorden. En tredjedel av jorden brann upp, och en tredjedel av träden brann upp, och allt grönt gräs brann upp.8 Den andra ängeln blåste i sin basun. Då var det som om ett stort brinnande berg kastades i havet. En tredjedel av havet förvandlades till blod, 9 och en tredjedel av allt liv i havet dog, och en tredjedel av alla fartyg gick under.10 Den tredje ängeln blåste i sin basun. Då föll en stor stjärna från himlen, brinnande som en fackla, och den föll över en tredjedel av floderna och vattenkällorna. 11 Stjärnans namn är Malört. En tredjedel av vattnen förvandlades till malört, och många människor dog av vattnet som hade blivit bittert.12 Den fjärde ängeln blåste i sin basun. Då träffades en tredjedel av solen och en tredjedel av månen och en tredjedel av stjärnorna, så att en tredjedel av dem förmörkades och dagen förlorade en tredjedel av sitt ljus, och natten likaså.13 Och jag såg, och jag hörde en örn som flög uppe på himlen och ropade med stark röst: ”Ve, ve, ve över jordens invånare för de basunstötar som är kvar, när de tre andra änglarna blåser i sina basuner!”

Vi kan vänta oss mycket otäcka händelser och den som har Gud med sig och tror på honom kommer att kunna vara trygg vad som än sker, men de andra då??? De som inte litar på HONOM utan på sig själva? Ja det kan ni fundera på, för GUD VILL att ALLA skall vara hans barn!! VÄND OM! Ta EMOT JESUS!