Tag Archive | trump

Den stora villfarelsen. Finns UFO? Finns ALIENS?

ANALYS: DEN STORA VILLFARELSEN OCH DEN TEKNOKRATISKA RYTTAREN

Del 1: DEN MORALISKA TRIGGERN OCH DANIEL 11:37

Utgångspunkten för den nuvarande eskatologiska processen återfinns i profetian om den ’laglöse’ konungen i Daniel 11:37. Beskrivningen av en ledare som inte bryr sig om ’kvinnors lust’ har historiskt tolkats som celibat eller asketism, men i ljuset av Epstein-affären framträder en mörkare innebörd: en total avsaknad av vördnad för det mänskliga och det heliga i relationen mellan könen. Epstein-ön fungerar här som ontologisk kuliss, skapad för att testa mänsklighetens förmåga att urskilja sanning. Det är inte bara en fråga om enskilda brott, utan om en manifestation av en ’onormal kvinnosyn’ som genomsyrar maktens innersta cirklar. Denna moraliska röta är den ursprungliga lögnen som tvingar fram behovet av massiva distraktioner. När sanningen om elitens förfall hotar att nå en kritisk massa, måste narrativet skiftas genom fenomen som är så storslagna att de raderar det föregående minnet.

DEL II: DEN VITA RYTTAREN OCH TOXON-KOMPLEXET

I centrum av detta skifte står Donald J Trump, som i denna analys identifieras med den förste ryttaren i Johannes Uppenbarelsebok 6:2. Ryttaren på den vita hästen bär en krona och en båge (toxon på grekiska), men saknar pilar. Detta är nyckeln: segern vinns inte genom öppet krig, utan genom bedrägeri och teknokratisk leverans. Etymologisk är toxon roten till ”toxin2, (gift), kopplat till de pilar som i antiken droppades i gift. Denna ryttare spänner en bågsträng av ”Warp Speed” – en referens till den forcering av teknologisk och medicinsk intervention som initierades under Trump. Genom att tvinna samman militär effektivitet (DARPA) med bioteknik skapas en ’giftig bågsträng’ som binder samman hela mänskligheten. MAGA-rörelsen och den kyrkliga överhögheten missar detta eftersom de förblindas av den vita färgens skenbara rättfärdighet, utan att se att vapnet är osynligt och systemiskt.

DEL III: UFO-FENOMEN OCH DEN TEKNOLOGISKA ELDEN

När det moraliska förfallet (Epstein) blir för tydligt, aktiveras nästa lager av villfarelsen: UFO:s och utomjordiska fenomen. USAF (United States Air Force) innehar teknologin att simulera eld från himmelen (Joh Uppenbarelsebok 13:13). Detta är det ultimata mass-avledningsvapnet. Genom att släppa dokument om utomjordingar skapas ett nytt existentiellt hot som får allmänheten att glömma de mänskliga förbrytelserna på jorden. Forskningen antyder att vi som människoras är de egentliga ’aliens’*, men makten förvränger detta till ett hot för att ena befolkningen under en ny auktoritär ordning. Det är ”den stora villfarelsen” (2 Tessaloniker-brevet 2:11) personifierad; en teknologisk understödd lögn som är så stor att den som inte tror på den stämplas som en ”systemhotande aktör”. Staten och kyrkan, som båda är beroende av det rådande samhällsdirektivet, tillåter inte att detta narrativ genomskådas.

DEL IV: DE TVÅ VITTNENA OCH DEN SYSTEMHOTANDE MASSAN

De ”två vittnena” i Uppenbarelseboken 11 tolkas här inte som två individer, utan som den enorma folkmassa som vägrar acceptera den teknokratiska lögnen. Deras vittnesbörd består i att de ser igenom kulissen och pekar på den moraliska verkligheten . Eftersom de inte går att köpa eller bedra, blir de ett existentiellt hot mot systemet. Makten svarar med att stämpla som fiender till staten. När informationsbruset – havets och vågornas dån- blir så kraftigt att inga institutioner längre kan ge trovärdiga svar, återstår bara vedergällning. Det är här de 10 kungarna och andemakterna (Gog och Magog) träder in. När de förlorar kontrollen över ordet och narrativet, väljer de att nollställa spelplanen.

DEL V: VEDERGÄLLNING OCH DET TERMONUKLEÄRA SLUTET

Den ultimata vedergällningen är inte ett misstag, utan ett medvetet val av andemakterna att bränna upp ”skökan” (det gamla systemet) i eld. Termonukleär krigföring blir det sista försöket att tysta vittnena och dölja spåren av den ursprungliga lögnen. Allt som började som med en ö i Karibien och en manipulativ ledare med en giftig bågsträng kulminerar i en global eldstorm. Systemet väljer sin egen och jordens undergång framför att sanningen erkänns. Vid denna punkt upphör alla mänskliga frågor. När makten står rådlös inför det kaos de själva skapat, finns inga fler svar att hämta i informationsbruset. Det sista svaret, och den sista domen över denna kedja av händelser, ligger bortom mänsklig räckvidd och vilar hos Skaparen själv.

IT’S LIKE COVID BUT WITH ALIENS (SECRET MEETING WITH PASTORS) https://old.bitchute.com/video/ZAPq5kG9HsEa/

Vad är Aliens? https://old.bitchute.com/video/n/dvZ0A5yYkl/

NASA hyr präster som ska ”undervisa” om Aliens?

http://www.youtube.com./watch?v=atUjUyZcalU

Syftar på JESU EGNA ORD: Vi kan alltså inte utesluta motivet att det nefariska i Genesis inte var ondskefullt utan allt är en del av Guds räddningsplan.

-Om vi hade sagt sanningen hade folk älskat oss, men nu blir vi hatade, förföljda, etc.

-Vi är inte av denna världen ”citat”.

-I honom är allting skapat ”citat”.

Människosonen är allt fullkomnat! ”citat”.

I Jesus är människan samlad som helhet men i denna värld blir vi stämplade som aliens därav citations-tecknet. Därav den nyanserade tolkningen att den stora villfarelsen är att Aliens kommer som våra räddare. BIBELN spegelvänder det paradigmet.

Den varnar t o m GÅ INTE DIT!

Det är så enkelt.

Finns det flygande hästar? Bara människosonen vet…

***Teknologisk analys gjord av Fredrik Eriksson /Återkommer med översyn av videos här.

Isaiah: 25:6 (Swedish) Och HERREN Sebaot skall på detta berg göra ett gästabud för alla folk, ett gästabud med feta rätter,, ett gästabud med starkt vin, ja med feta, märgfulla rätter, med starkt vin, väl klarat.

/FREDRIK ERIKSSON

Tiden nu, och Bibelprofetior. Det är alltså sena tider.

Jag vill visa Er videon, den innehåller mycket av det som skett förr och det som sker nu på olika håll i världen och vad det BETYDER. Det betyder bl a att den bevakning vi kommer att utsättas för inte är av godo. VÅR TRO, kristendom, Jesus,…. ja den kommer vi att få betala med, antagligen på hårda vis, kanske med våra liv. En del om digitala pengar m m visas, men det så kallade Märket är nr 1: Vaccinen, all vaccin, där är man lurad och har inte! följt med i bibeln. Förföljelserna kommer att eskalera, precis som på Jesu tid. Nej det finns ingen jordglob, det är lögn, se här på sidan om den platta jorden och bibelorden. SE också Matt 6:27 Vem av er kan med sitt bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd? Matt 6:34 Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.

Lunchklubben: Trump och ’attentat’, DC. /..BIBELN/ VAD SKA DU ÄTA OM KRIGET KOMMER?? /TRO

  1. -Dessa herrar är inte dumma, nej då, nej då. Vi var många som anser att det s k attentatet emot Trump ’inte var riktigt sant nej…’. Det finns många oklarheter i det och det värsta är att man inte får tycka det man vill. … -Vi svenskar tycks vara riktigt RIKA? NEJ bara vissa är rika och vi andra har inte råd med att man sköter den s k ekonomin och annat så ILLA. Koldioxid är BRA JA!!! ETT MÅSTE. Bort med EU och allt annat som bara förstör- Lyssna på dem här, kloka gubbar! Grön omställning??? Finns ingen sådan! Bluff.

KOLLAPPS??? EKO-MAT? Vi är många som måste tänka om snarast!

Joh Uppenbarelebok kap 6 12 Och jag såg när Lammet bröt det sjätte sigillet. Då blev det en stor jordbävning. Solen blev svart som en sorgdräkt, och hela månen blev som blod. 13 Himlens stjärnor föll ner på jorden, som när fikonträdet fäller sina omogna frukter när det skakas av en kraftig vind. 14 Och himlen försvann som när en bokrulle rullas ihop, och alla berg och öar flyttades från sina platser. 15 Och jordens kungar, stormännen och befälhavarna, de rika och mäktiga och alla slavar och fria gömde sig i hålor och bland bergens klippor, 16 och de sade till bergen och klipporna: ”Fall över oss och göm oss för honom som sitter på tronen och för Lammets vrede! 17 Deras vredes stora dag har kommit, och vem kan då bestå?” ——–Dessa slut-händelser är INTE LÅNGT BORTA!

25/4: USA och skytten Allen, Artiklar. OMNI/Demenssjuka får ingen vård? /18 000 Soldater övning.. /Resa hem..

Sanningar? Allen hånade säkerheten: ”Vansinnig inkompetens”

I ett manifest som 31-årige Cole Tomas Allen skickade till sin familj innan nattens skjutning sågade skytten säkerhetsarrangemanget vid galamiddagen, skriver Daily Beast.

Uppgifter: Skytten kallade sig själv för ”vänlig federal lönnmördare”

Den misstänkte skytten, 31-årige Cole Tomas Allen, vid korrespondentmiddagen i Washington DC kallade sig själv för en ”vänlig federal lönnmördare” i textmeddelanden, uppger en poliskälla för AP.

Poliser utanför Hiltonhotellet där galan hölls.

Trump: Manifest hittat – 31-åringen hatar kristna

Den misstänkte skytten i Washington, 31-årige Cole Tomas Allen, hade skrivit ett manifest som lämnades på hotellrummet, hävdar Donald Trump i en intervju med Fox News. Enligt presidenten visar det att han kände ”mycket hat” mot kristna.

Bild på den misstänkte som Trump delat.

Maria: Jag skrev igår om att D Trump INTE är en kristen eftersom han gått ut tydligt med den informationen, /se förra artikeln/ . Men skytten tycktes tro det och att alla var det på denna tillställning. Hmm det vet vi ej. Har du följt nyheterna så vet du kanske mer än detta, jag har alltid radio på för att ’kolla vad som sker därute..’ Motiv säges nu kl 22.00: Manifestet säger tydligen galghumor och hans skäl, medl av Trump o regeringen är hans mål, immigranter m m, Ensam gärningsman.

DEMENSSJUKA FÅR INGEN HJÄLP? LÄNK: https://www.dn.se/debatt/ett-pinsamt-svek-mot-sveriges-alzheimerpatienter man bryr sig mindre och mindre om de sjuka och fattiga m fl. / 18 000 soldater: https://omni.se/18000-soldater-deltar-i-aurora-26-storsta-pa-flera-ar/a/j03LLL OBS! Världen är världen och där hör inte den frälsta människan hemma. Nej hans rätta boning är hos Gud och den troende väntar på att få resa hem- hem till Gud. /Maria

Victory, War, or what?

KRIG. WAR. Ja det pågår såå mycket nu så det är svårt (?) att hålla reda på all information, och hur MYCKET måste vi veta för att känna oss säkra här i Sverige? Är vi SÄKRA över huvud taget? NEJ, det tror jag inte alls. Pessimist? Nej, inte alls, men vi kan ju se på bibelns ord och på hur allt har utvecklats de senaste åren och i nutid!

Den ’store och berömde D Trump’ har så många fel och är inte den ’vi tror’… han är mycket stor i mun och vräker fortfarande ur sig en hel del saker han kunde varit tyst med. Han har en ROLL som man inte förstått ännu, men det kommer klarheter om det, Är han Den vite ryttaren?Är han en räddare? Det får vi se, men nu är tiden kort och världen har INTE blivit bättre, inget vi kan hoppas på NEJ, Guds ord säger ju tvärtom. Var tacksam för varje dag.

Krig den nya 2030-agendan: ”Europa måste förbereda sig” 25-03-19

Mycket skall ske…

Nyheter från krigsvärlden/Oro och fasor sprider sig. Avgå Trump!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-iran-och-konflikten-med-usa-och-israel

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/avtal-om-vapenvila-mellan-usa-och-iran

https://www.dn.se/varlden/expert-trump-har-forvandlat-politiken-till-en-sorts-reality-tv

VAD SÄGER GUD OM ALLT DETTA??? DEN SOM LÄST och LÄSER HANS ORD; VET VAR VI ÄR NU!!! https://www.radio-sveriges.se/p1 Mycket bra länk att lyssna på…när man sitter vid datorn m m

Världen- Se 2 videos där D Trump fortsätter framåt i panik och narcissism m m.

Se Ni videon här och börja tänk efter VEM HAN ÄR. Det råder jag alla till, för detta är det absolut sämsta i s k president-väg. Det är verkligen illa om man inte ser VEM HAN ÄR.

Maria: Jesus är ingen gaphals, han är underbar och sann och HERRE. JESUS vet om hur denna världen är, jadå, han har VARNAT OSS i SITT ORD! MEN då kan man fråga sig varför människor inte frågar efter honom nu. NU! Det finns INGEN ANNAN VÄG I LIVET OCH I DÖDEN- Är man frälst får man EVIGT LIV med Jesus. – Jag förenad är med Jesus, Bunden med hans kärleks band. Under hela pilgrimsfärden går jag ledd utav hans hand. Jag vill leva i hans vilja, Vara ett Guds ringa barn, Sen av nåd han härligt frälst mig, Löst mig ifrån syndens garn. / Ur Birgit Karlsson’s bok ALLA DAGAR.

Vi lever i farliga tider. USA, Text,videos och länk m m

D Trump again? YES. Det borde bli ett slut på all orättfärdighet. Men nej, det blir värre i världen. WAKE UP.

Jag vill inte ”hänga ut” någon om hur dålig man är som människa, NEJ, men felaktigheterna i USA måste ju uppmärksammas mer. Det ligger i allas intressen, i detta nu, i bibeln förutsagda skeende. Mr Trump har gått mer än för långt nu. Jag ber dig se en del videos till på You tube med denne Farron Balanced som värd. Han är sanningsenlig, jodå.

Vad vi mer inte tycker om eller inte förstår det är den hemska utvecklingen i världen som BIBELN BESKRIVER. VI människor kommer inte undan de nya digitala pengar som man skall ge oss och inte i överflöd utan i små utdelningar. Vi kommer heller inte att kunna vara anonyma någonstans, p g a att vi kommer att bli fotograferade dygnet runt, inte för att vi är fotomodeller, utan för att vi kommer att bli som jagade råttor. KINA har det systemet redan och ni kan lätt se vad som skett och sker där.

Det är inte roligt att skriva och tjata om detta så ofta, men man måste uppmärksamma detta nu och de nya 15-minuters-städer som kommer att dyka upp och vårt uppförande som man kan tolka så illa (genom kamera m m) att vi inte kan (få) handla, vara fria ute, åka vart vi vill, och mer. Det pågår mycket bakom ryggen på oss, vi är grundlurade. Varningar måste gå ut, de kristna förstår detta rätt så väl men inte alla de andra—- Krigen blir fler. Ja Bibeln berättar ALLT, ALLT, ALLT, den varnar och den är en MANUAL för HUR man bör leva, men man bryr sig ej…… Gör du? Bli inte bedragen, säger Gud. Mannen med plakatet har helt rätt. END-TIME ÄR NU.

1. DN- /Ska vi börja pussla? Vad sker i Sverige som man vill dölja? VAD sker i Iran? I Världen? Sluttider. Digitalt ID och digitala pengar tillverkas m m… 2. Man lämnar USA nu.

SE: https://www.dn.se

Iran

Just nu: Trump: ”Tror uppgifterna stämmer”

Foto: AP

Ayatolla Khamenei uppges ha dödats i attack

Kroppen har hittats, uppger israeliska källor till flera medier • Iran förnekar: ”Välbehållen.”

Foto: Arash Khamooshi/TT

Kaos i storstäderna – iranier flyr

Oro för nya angrepp • ”Ingenstans att ta vägen – kommer dö här.”Expert: Regimens fall kan leda till storkrig”Finns många olika intressen.”

VÄRLDEN | KOMMENTAR

Karl Dalén: Därför kunde USA inte låta bli att attackera Iran

Vad har hänt?

De första rapporterna om explosioner i Irans huvudstad Teheran kommer strax efter klockan 7, svensk tid. Israel meddelar att landet inlett en ”förebyggande attack”.

En dryg timme senare rapporterar iranska medier att attackerna är landsomfattande. Både Iran och Israel stänger sina respektive luftrum och i Iran uppges mobilnätet ligga nere.

Vid 8.30, svensk tid, meddelar USA:s president Donald Trump att USA deltar i attacken. Han beskriver det som en ”omfattande stridsoperation” med syfte att krossa Iran militärt och uppmanar det iranska folket att störta regimen och ta kontroll över landet.

Strax efter klockan 9 kommer larm om explosioner i norra Israel. Premiärminister Benjamin Netanyahu säger i ett uttalande att syftet med attacken mot Iran är att oskadliggöra ett ”existentiellt hot”.

SE GÄRNA DETTA OCKSÅ:

1.Så bedrövligt att höra! Go now, Trump./Den fula världen,men SE Video: 2. En sådan underbar frälsning.

-Jag tror inte att människor av idag kan begripa hur det BORDE VARA i världen, eller HUR DET VAR DÅ DET VAR ’Bättre’! Vad tänker du som läser här, om allt som sker? Tänk då också på hur MÄRKLIGT det är att vara FRÄLST! Vi frälsta tillhör inte den VÄRLD som skall gå under och pinas i Straff. Vi är räddade av Jesus- HAN är vår Kung i EVIGHET. Därför så hemskt att se det som sker varje dag, innan slutet.

Denna världen kommer att BRINNA. Jesus hämtar de troende hem. Tänk på att Satan är sååå arg över de som säger NEJ till hans eviga smuts och hemskheter!

The more you know, the crazier you look.

Vi som läser bibeln och ser de tider som är NU, vi förstår hur det hela är upplagt från början, satan har ju alltid funnits för att förleda människor och han har verkligen lyckats med många människor, att få dem att bli totalt grundlurade och TOMMA. Jag menar hjärntvättade av lögner, sådant brukar jag ju nämna här på sidan och jag gör det igen för faktum är att människor tycks bli värre och värre ansatta av tidens tand och satans lögner. Det tär och skär i människor och människor tycks inte förstå GUDS SANNINGAR!!  Det är bättre då att få sina hjärnor tvättade rena med att LÄSA GUDS ORD och ta till sig det HAN SÄGER istället för att lyssna på ljug-halsar som politiker, kungar, furstar och besserwissers.

1.Att få en tro, ja nu brådskar det. Vad är tro? Jesus är HERRE! Låt dig inte luras av världen!/Rättfärdig.// 2.Bruce S: MINNEAPOLIS

5 Mos 14:1Ni är Herren er Guds barn. Ni ska inte rista märken på er eller göra er skalliga ovanför pannan för de döda,
Matt 5:9Saliga är de som skapar frid, för de ska kallas Guds barn.
Luk 20:36De kan inte dö längre, för de är som änglarna och är Guds barn, eftersom de är uppståndelsens barn.
Joh 1:12Men åt alla som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.
Rom 8:14Alla som drivs av Guds Ande är Guds barn.
Rom 8:16Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn.
Rom 8:19Själva skapelsen väntar och längtar efter att Guds barn ska uppenbaras.
Rom 8:21att även skapelsen ska befrias från sitt slaveri under förgängelsen och nå fram till Guds barns härliga frihet.
Rom 9:8Det vill säga: det är inte de köttsliga barnen som är Guds barn, utan löftets barn räknas som hans avkomlingar.
Gal 3:26Alla är ni Guds barn genom tron på Kristus Jesus.
1 Joh 3:1Se vilken kärlek Fadern har skänkt oss: att vi får kallas Guds barn! Och det är vi också. Världen känner oss inte, eftersom den inte har lärt känna honom.
1 Joh 3:2Mina älskade, nu är vi Guds barn, och än är det inte uppenbarat vad vi ska bli. Men vi vet att när han uppenbaras ska vi bli lika honom, för då får vi se honom sådan han är.
1 Joh 3:10Så blir det tydligt vilka som är Guds barn och vilka som är djävulens barn: den som inte gör det rätta är inte av Gud, och inte heller den som inte älskar sin broder.
1 Joh 5:2När vi älskar Gud och håller hans bud, då vet vi att vi älskar Guds barn.

OBS! LÄS MER HÄR I LÄNKEN OM DEN HELIGE ANDE, HJÄLPAREN https://gospel.jesuslever.eu/s=den+helige+Ande

AGAIN:

ALLA, ja ALLA levande människor skall se JESUS KRISTUS då han kommer på skyn. Även de som förnekat honom, de som hånat honom, de som genomborrade honom. ALLA skall SE HONOM. Är det inte otroligt fantastiskt att JESUS kommer tillbaka för att hämta den troende HEM?

Bibelordet 2 Tim 4:7-8  Jag har kämpat den goda kampen, jag har fullbordat loppet, jag har bevarat tron. 8 Nu väntar mig rättfärdighetens segerkrans. Den ska Herren, den rättfärdige domaren, ge mig på den dagen, och inte bara mig utan alla som älskar hans återkomst.