Själens läkedom /FRI

image10.gif

Tror du att DU är värdelös?

Det är många som går med de tankarna om sig själva, inom sig. Vill börja med att säga att sådana tankar är helt felaktiga. Jag vet att de finns hos människor men vill tala om igen att Jesus dog för oss alla, och pga hans död har vi ett evigt värde. Jag vill nu ta med lite tankar från en predikan jag hört m m.

Jesus dog för att BEVISA ditt värde. Är du då onödig för honom? NEJ.

Det står i 1 Petr 1 18:19 såhär: *Gud betalade en lösensumma för att rädda er från det meningslösa liv som era förfäder levde. Det var inte av guld och silver, som ni mycket väl vet, utan  han köpte er fria med Kristi eget dyrbara blod, Jesus var Guds syndfria och felfria lamm.*   Har du fått ett svar här?   Vi fortsätter:

*Därför har  ni allt, när ni har Kristus, och Gud lever i er. Han är den störste av alla och han råder över alla makter och härskare i världen.* / Kol 2:10

*Man kan aldrig få Guds välsignelse utan att tro och lita på honom. Den som vill komma till Gud måste tro och lita på honom. Den som verkligen vill komma till Gud måste tro att Gud finns och att han belönar dem som verkligen söker honom.* / Heb 11:6

Världen säger att vi är begränsade och att vi inte duger… Jag håller inte med om det.

Vi duger, vi är unika, vi är älskade, vi är ej värdelösa för Gud älskar oss nämnligen!  Och varför är vi så dugliga och älskade? Jo, för att GUD tror på oss, och han har lagt ner drömmar, duglighet, kunnighet och vilja i oss. Vill du ha ett bibelord på hur mycket du och Gud kan göra? Här kommer det:

*Äran tillhör Gud, som kan göra mycket mer än vi någonsin skulle våga be eller ens drömma om. Ja, oändligt mycket mer än våra högsta önskningar, böner och tankar och mer än allt vi kan hoppas på. Så stor är den kraft som verkar inom oss. Därför vill vi i hela församlingen lovprisa Jesus Kristus i all evighet och för alla tider.* / Ef 3:20

Därför att Gud älskar oss och är vår Far och vi är hans barn, visar han oss med Jesu död att han väntar på att vi ska reagera, förstå, och begripa att han har en unik plan för varje människa. Därför att Gud älskar oss har han redan förberett hela ditt liv. Vill du ta emot nytt friskt liv från Gud? Säg då JA till frälsningen och börja om, börja om… med att: utforska Guds plan med ditt liv och vänd dig till honom med de drömmar och visioner du har fått i att arbeta för honom resten av ditt liv.

Gud är Allsmäktig- Gud är allt. Gud är mäktig- Gud har makt. Han är allt- alltid. Han är styrka- alltid stark.

One thought on “Själens läkedom /FRI

  1. Tack Maria!
    “Därför att Gud älskar oss och ÄR VÅR FAR och VI ÄR HANS BARN…” stannar till där.
    Maria, visst är det underbart det du säger här. Det här är den djupaste sanningen som vi kan åtnjuta; därför att han är vår PAPPA, och vi är hans barn…
    Allt det andra som ingår i “paketet”, kommer till oss, när han lär oss att bli sanna mottagare av edn SANNINGEN, FÖR DEN HAR FULLSTÄNDIG MAKT ATT BEFRIA. Det handlar djupast om KÄRLEKENS KRAFT, som jag är övertygad om, att den i sig, lägger grunden för allt annat i våra liv…(skulle kunna prata om det här hur mycket som helst, men jag kommer tillbaka säkert.)
    Skulle vilja…tillsammans med dig Maria, och andra som läser det här, STANNA TILL vid den här sanningen, och begrunda i stillhet…mera vad ordet OCH Anden säger till oss. Hoppas vi kan fortsätta senare!
    Ha det gott!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.