Psaltaren/ 25:12; 25:14 Gudsfruktan

 

“Var finns den människa som fruktar Herren? Gud kommer för att undervisa henne om vilken väg hon skall gå.” 25:12
“Herren är vän med dem som fruktar honom, och de får insyn i hans hemligheter.” 25:14

Att frukta Herren innebär att erkänna honom som den han är: helig, allsmäktig. rättfärdig, ren, allvetande och all vishets källa. När vi ser Gud på detta sätt kommer vi att se oss själva i ett helt annat ljus. Vi ser vår synd, vår svaghet och vår otillräcklighet. Med en rätt syn både på Gud och oss själva är det lätt att ödmjuka sig inför honom och ta emot hans vägledning och hans undervisning om det som är bäst för oss- att gå hans väg.

Gud erbjuder en nära och varaktig gemenskap med dem som tillber och ärar honom. Tänk att få ha hela skapelsens Herre som personlig vän! Och denna vänskap kommer att fördjupas allt eftersom du hedrar och ärar honom.

Jag har för länge sedan insett att jag tog rätt beslut som efter min frälsningsgåva fick möjlighet att gå vidare i tron och mer och mer lära känna Skapelsens Herre.

2 thoughts on “Psaltaren/ 25:12; 25:14 Gudsfruktan

  1. Hej D!
    Joni E är en av mina favoriter, den kvinnan är stark och har den tro som bär…
    Även vi kristna har ju våra besvärligheter, men det går lättare då vi vet att Jesus är med och stödjer oss i allt.
    Ber om bättring för dig.
    /Kram fr Maria

  2. Joni Earicksson har skrivit många bra böcker. När jag läst klart den bok när hon skriver om sin olycka och hur hon klarade upp det utan att tappa sin tro blev jag mäkta imponerad. Har själv problem med ryggen och har ibland svårt att få ihop det med min tro.
    vänliga hälsningar Desireé

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.