..om Uppenbarelseboken/ Video. Sigillen. Horsemen

videoklippen finns inte längre,,,,MEN LÄS GÄRNA TEXTEN! /Mars 2013

Uppenbarelseboken och sigillen. Apokalypsens hästar, blod, Satan och framförallt:  GUD. Se video/undervisning om mycket av det som man kanske inte begriper riktigt i bibeln.
Video 1:
Four Horsemen of the Apocalypse

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/O8wL_vKVeHw” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Innehåll:
These seals tell the prophecy of Satan being released into the world to test the hearts of men and bring God’s righteous judgment for sin and defilement of the temple. Babylon is infested with demons, the great tree has is full of the birds of the air that came about from the working of our enemy thru the hearts of men. This false gospel avoids us going to the cross, it sells harlotry. God sends these judgments and the strong delusion that comes with them to all that love their sin more than they love God. It is time to awaken to righteousness and sin not, and flee from Babylon.
****

Nästa video:

The end comes like a flood (a flood of deception):

http://www.youtube.com/watch?v=RBIVeXX1x1w&feature=related
****

OCH:
50 vanliga kristna/religösa lögner:

http://www.youtube.com/user/Formertelecomguy#p/a/u/1/q5IPL7zTnT0
****

Jag hoppas att du tyckte dessa filmer var informativa, för Uppenbarelseboken och bibeln är inte alltid lätt att förstå. Filmerna anser jag är grundliga och förklarande. Detta förklarar också mycket av det som sker i kyrkorna idag, brist på undervisning gör den kristne svag och ett offer för onda makter!  Uppenbarelseboken bör förklaras för alla, av dem som får lov att predika. Blessings. /Maria

5 thoughts on “..om Uppenbarelseboken/ Video. Sigillen. Horsemen

  1. sammanlagd demoralisering
    ovillkorligt val
    begränsad försoning
    oemotståndlig nåd
    De heligas uthållighet ja detta är kalvinismens 5 punkter, om det nu är kalvinismen det handlar om men hur mäter man exakt vad man inte skall ha med i en video man vill visa/Maria

  2. Hörde nyss på radion att vattnet är otjänligt i kusttrakterna ovanför Göteborg, håll öronen öppna om fler nyheter. Det kommer att bli på många ställen som vattnet blir orent. /Maria

  3. Det är just detta att vi inte ska vara köttsliga som är så svårt att förstå. SKall vi kala Gud för Herre och inte göra vad HAN vill? Nej, det går inte.

    Jag tror inte att man förstår att GT och NT är två olika testamenten och att de innehåller olika saker och skall läsas och förstås på visst sätt.Jesus kom ju i NT och det är skillnad. Ja jag reagerade att Gud förverkligar genom den onde. Filmerna är bra och jag kommer attt se många av dem. Filmerna är så tydliga i sina budskap, klara, tycker jag.
    Alternativ finns inte- det finns bara Gud och honom får vi älska och följa, vad skulle vi annars göra? Gå under.
    Han leder oss på rätta vägar!
    Ja Gud förklarar Bibeln/sitt Ord för oss- om vi vill. /Maria

  4. “Du kallar mig, Herre. låt mig vara din Herre också.”
    Genom att frukta Gud får vi fokus att göra Hans vilja och kan lägga livet i Hans händer.

    Utan fruktan för Gud (“we will surely not die!”) kan snart vad som helst gälla. Det har du ju visat i många av dina bloggposter här på sidan: hur “religion av köttet” ser ut.

    I GT:s många uppgörelser mellan Guds profeter och “Baals profeter,” brukade Guds profet vara en och Baals profeter vara tusen.

    I de 50 kristna “favoritlögnerna,” tas ideen upp att Gud i GT och Gud i NT är oförenliga.

    Att vi inte klarar av att se att det är samma Gud i GT som i NT.

    Gud är avundsjuk och rättvis (GT). Han är också barmhärtig och god (NT).

    Utan rättvisa och dom, hur ska vi förstå vad nåd är?

    En annan idé vi är vana är att Satan gör saker självständigt och inte är bunden av Gud. I inslaget sägs att Gud förverkligar sin dom genom det onda/den onde.

    (Se Jobs bok tex)

    Vi får frestelser och blir utelämnade, så att vi ska vända om till Gud och lita på honom. Gud säger på ett sätt: “See for yourself!”

    När vi ser alternativen till att leva med Gud, vänder vi mer ödmjuka tillbaka och fogar oss i vad Han tänkt.

    Gud kan också förklara för oss vad han menat i GT, och i NT:s svårare böcker, om vi låter Honom göra det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.