Om Jesu återkomst / Är Herren välkommen?

De troende är en grupp för sig, ja så verkar det vara. Hur har de det med hoppet? Nja, en del tror att Kristus ska komma tillbaka och en del är väl mer reserverade….av dem jag mött i alla fall.

Men om vi tänker såhär: att om de troende verkligen skulle berätta vad de anser vara rätt: Att Jesus kommer tillbaka! Hur skulle reaktionen bli?

Då skulle människor dras till evangelium, om det pratades på kaféer, bibliotek, på apotek, hos frissan/frisören och alla andra ställen där människor befinner sig… Men det finns ett problem: Det finns inte så många troende att det räcker för att berätta för alla som borde få höra. Det går bra att prata överallt och jämt! Så sade Paulus att man skall göra.

OM vi gjorde så att vi visade vårt hopp för alla så skulle de som är jasägare i kyrkan och lite överallt, kanske tänka till och inte tala så mycket om att TOLKA bibeltexter på Rätt sätt. Oj, det måste vara jobbigt att inte kunna tro fullt ut på Guds Ord, man måste tydligen stöta o blöta det för jämnan.
Det verkar väldigt ofta som att Herren inte är välkommen! Är man rädd för Jesus? /Maria

Texten är fritt efter C Rosenius bok: Jesus bli när oss!

4 thoughts on “Om Jesu återkomst / Är Herren välkommen?

  1. Hej Håkan visst är det så att vi ska vittna, helst varje dag för någon eller några, men det är ju inte vi som bestämmer det, men.. Gud leder oss ju alltid varje dag så man får vara med om härliga saker, att få se människor reagera. Det är bra att du är framme och ger av dig och Jesus, fortsätt så, man måste få höra för att fråga och få veta.

    Det är så sorgligt att det inte händer mer som man kan se med sina ögon, människor som tar emot Jesus. Men vi fortsätter det som Gud vill.Ja vi kan få människor att vända om, det är oerhört viktigt. /Ha det så bra /Maria

  2. Hej Maria,,kika in lite igen på bloggen,Ja vi måste vittna,Igår när jag pratade med telefonbanken så sa jag till hon som satt där,vet du om att Jesus älskar dig,,ja svarade hon,,då frågade jag igen men älskar du han då,,ja så klart sa hon,,det var kul,,vi borde bara vara lite enkla ibland o bara säga så lätt,så börjar folk bli nyfikna..brukar skriva på min facebook ofta,,men där är det ingen som bryr sig,,men vi får ju inte ge upp,,tänk om jag kan genom o säga några ord kan få någon o vända om….ha det gott / Håkan

  3. Ja det är sant Janne, när vi INTE vittnar om Herren Jesus löper människor risk att vara utan honom- för alltid. En evighet, en evighet utan gemenskap med honom- så fruktansvärt hemskt!

    Vi måste kunna berätta och vittna om allt det som Jesus gjort för oss, och det han kommer att göra, i och med hans återkomst. Men, det är ju ett faktum som kvarstår: Man VILL INTE höra. Alla vill inte höra. Det är ett jätteproblem!

    Man kan heller inte tvinga folk att lyssna- men vi kan BE! att få bli använda. BE att få vittna för den som Gud väljer….jag vittnade för ett tag sedan för en blind man i affären hemmavid….så visst kan man vittna visst kan man vara Jesus trogen, det går så bra så.

    Människor har frågor men vill eller vågar inte alltid ställa dem, eller de skryter med sin ateism…….det är illa.

    Gud välsgne dig min vän. /Maria

  4. Är det inte viktigt att vi förstår vad det står i Bibeln? Och kan sklija på vad som står där, från vad som inte står där?

    Få kristna tror att Jesus redan kommit tillbaka till jorden (och då på ett andligt plan).

    Är det meningen att vi (församlingarna) ska bygga Guds rike? Vad händer när Jesus kommer tillbaka?

    Vi måste ju kunna svara på de frågorna, annars hamnar man med benen i luften.

    Det är nog inte bara av brist på tro det har varit väldiga diskussioner inom kristenheten! Inom judendomen är det om möjligt än hetare diskussioner!

    Jesus ska komma när alla folk har fått höra evangelium, sgäer Paulus. Det borde vi fokusera på varje dag med glädje!

    När vi inte vittnar löper människor risken att dömas till ett liv utan Kristus…en evighet likaså.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.