Mitt rike är inte av denna världen

https://experimentlandet.blogg.se/2021/january/mitt-rike-ar-inte-av-denna-varlden.html

Vad menade Herren Jesus Kristus med att hans rike inte är av denna världen om inte att hans rike är ett ANDLIGT rike?

Om hans rike är ett andligt rike vilket antagligen många ”kristna” kan hålla med om varför står då dessa ”kristna” upp för en stat som kallas för Israel och som inte är ett andligt rike utan ett världsligt rike och ett land som inte har något med Jesus/Gud att göra?

Har de inte läst sina biblar som talar om att Gud/Jesus har sparat en rest av judarna som INTE har böjt sina knän inför Baal, inför Satan och att det inte handlar om ALLA som kallar sig för judar?

Frälsningen kommer från denna rest (Gud tar inte bort sina löften!) och inte från alla som kallar sig för judar idag och som kanske bor i Israel och som har ett pass till Israel eller bor någon annanstans på jorden.

De flesta av judarna (som grupp, som folk) slog Gud bort redan under ökenvandringen för att de begick olydnad mot honom på olika sätt.

Det var bara en liten rest (ett fåtal) som kom in till det förlovade landet som var ett fysiskt land/rike på den tiden. Inte ens ledaren ”Moses” kom in (på grund av tidigare olydnad) utan fick bara se landet på avstånd.

Det nya förbundet i Kristus Jesus är en fortsättning på det gamla förbundet och den rest av judar som inte har böjt sina knän inför Baal, inför Satan finns kvar (frälsningen kommer därmed från judarna!!) men handlar inte om alla som kallar sig för judar vilket Paulus talar mycket om i Romarbrevet bland annat.

De som kallar sig för judar och som menar sig tro på Gud men som INTE tog emot sin Herre och frälsare Jesus/Gud när han kom till dem och visade sig för dem och som fortfarande inte har gjort det trots att de har haft många chanser sedan Gud kom till jorden i form av Jesus Kristus för över 2000 år sedan, har inget med honom att göra och de har inget att lära någon som har blivit blivit frälst till honom.

De tror på en annan GUD. De tror inte på Jesus Kristus som kom till jorden som Gud (som deras Gud) och människa. De såg till att hänga upp honom på korset med romarnas hjälp för att de var för FEGA för att göra det själva och deras efterkommande som lever idag skulle inte dra sig för att göra samma sak idag om Jesus hade kommit tillbaka och de hade fått en chans att göra det ännu en gång.

De tror på en Gud enbart för dem (för judarna som grupp, som folk) och den Gud de tror på är ANTIKRIST!!, den som skall komma och som kommer att vara den största och värsta av alla antikrister men som tyvärr inte kommer att ha något till övers för dem som kallar sig för judar och som arbetar på posten eller inom vården eller som vaktmästare, som sopåkare eller annat.

Det är ANTIKRIST (den största och värsta av alla) som majoriteten av dem som kallar sig för judar idag, väntar på förutom den lilla rest som Gud/Jesus har sparat bland judarna (de som inte har böjt sina knän inför Satan) och som Guds/Jesus frälsningsplan vilar på eftersom frälsningen kommer från judarna och han inte har tagit tillbaka sina löften.

Även majoriteten av dem som kallar sig för kristna väntar på Antikrist för de har inte lämnat det gamla förbundet av hänsyn till de Antikristliga judarna och med hänsyn till makt judarna som idag äger, styr och kontrollerar pengarna i världen och med det alla människor (inte minst de kristna) på alla tänkbara sätt.

De ”kristna” vill inte stöta sig med dessa antikrister som fortfarande hävdar att ALLA SOM KALLAR SIG FÖR JUDAR tillhör det utvalda folket i det nya förbundet i Kristus. De vill istället samarbeta och kompromissa med dem i hopp om att få sig ett namn i världen och för att kunna tjäna pengar och bli ärade och upphöjda av världen och av “MAKTJUDEN”!.

Det har lett till att de ”kristna” har blivit FÖRBANNADE av Jesus/Gud och deras kyrkor och samfund har nu stängts ner (HALLELUJA, tack Jesus/Gud för det!!) som ett första steg (man säger att det är på grund av ett Corona hot och det går dom ”kristna” på) men kommer förr eller senare att brännas upp i eld som de skökor de är och har varit sedan århundraden tillbaka.

Hälsn

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.