MÅLET. JESUS.

Vad väntar vi på? JESUS? -JA Jesus skall komma tillbaka, ja.

Vad gör andra? VAD väntar de på? VET de att Vi andra väntar? Nej de flesta vet inte alls vad vi troende väntar på.
De tror att vi lever som de. Men det gör vi ej, vi har andra vyer, vi har en annan längtan, vi har annan kärlek, vi har andra mål!
MÅLET är ju JESUS och hans återkomst.

MEN hur skall det gå med folken då som inte vill tro? Det vet vi ju- de går under, de dör ofrälsta, deras liv är ju redan slut… INNAN de fick välja väg. Jo de valde VÄG, de valde den o-troendes väg, de trodde den var bäst. SÅ många är o-utbildade i Guds ord och vet inte alls vad som kommer nu runt hörnet. Många reagerar för Putin och Zelensky, Biden och NATO och alla gubbar i kostymer som står och ljuger, och en och annan kvinna i BETYDANDE positioner. De vet inte hur onda de är!
Det är vad jag tänker på varje dag, många ggr om dagen.
Det slutar så fasansfullt för den o-troende!

Rom 6:3 Eller vet ni inte att alla vi som är döpta till Kristus Jesus är döpta till hans död?
Rom 8:34 Vem är det som fördömer? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som blivit uppväckt och som sitter på Guds högra sida och vädjar för oss.
Rom 10:9 För om du med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, ska du bli frälst.

1 Joh 5:1 Var och en som tror att Jesus är Kristus är född av Gud. Och den som älskar Fadern älskar också den som är född av honom.
1 Joh 5:5 Vem kan besegra världen utom den som tror att Jesus är Guds Son?
2 Joh 1:7 Det finns ju många bedragare som har gått ut i världen, de som inte bekänner att Jesus är Kristus som kommit i köttet. Sådan är Bedragaren, Antikrist.

-Ja och han kommer snart att visa sig, det dröjer inte länge. Då kommer det verkligen en suck över världen och den skall styras av Antikrist och hans välde, för en tid. Sedan kommer JESUS.

Satan tycker inte om oss frälsta och vill inte ha oss vittnande om JESUS!

MEN JESUS älskar oss!! Så: Stå fast- Ha tro! Gå vidare med Gud!

Guds rikes ankomst

Lukas 17: 20 Då Jesus blev tillfrågad av fariseerna om när Guds rike skulle komma, svarade han: “Guds rike kommer inte så att man kan se det med ögonen. 21 Ingen ska kunna säga: Se, här är det, eller: Där är det. Nej, Guds rike är mitt ibland er.”

(.ÄR. NU.)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.