Livet i Kristus/Har du allt klart med Gud?

 

Ju läängre tiden går desto klarare blir man över saker och ting och över frälsning eller att vara icke frälst.  Man ser mer och mer klart då det gäller männniskor i ens närhet, eller omgivning, som inte vill ta emot Gud och hur långt inne det sitter att ens ta upp frågan om Gud finns. Jag hörde på radion häromdagen att det där med att vara ateist- ja det borde ju alla vara, då slipper man alla bekymmer med kyrka och religiösa människor.
Och  då säger jag att: TÄNK vad kyrkan ställt till med och TÄNK vad de religiösa har ställt till med och förstört. Ofrälsta människor tycker faktiskt inte om vissa beteenden som kristna har, och det förstår jag mer än väl, för de vet inom sig att ett beteende kan vara spelat eller det är inte riktigt äkta från hjärtat.

Hur ska man då kunna övertyga en ateist? Det går, jodå, för Gud gör “jobbet”, det kan inte vi, men vi kan visa på olika vägar dit fram.

Tänk att få se och höra människor säga: *Exo 15:2  HERREN är min starkhet och min lovsång, Och han blev mig till frälsning. Han är min Gud, jag vill ära honom, min faders Gud, jag vill upphöja honom. *

Tänk att få tacka Gud: *Psa 13:6  Jag förtröstar på din nåd, mitt hjärta fröjde sig över din frälsning. Jag vill sjunga till HERRENS ära, ty han har gjort väl mot mig.*

Tacksamhet:*Psa 27:1  Av David. HERREN är mitt ljus och min frälsning; för vem skulle jag frukta? HERREN är mitt livs värn; för vem skulle jag rädas?*

Att alltid vara trygg;*Psa 38:22  (38:23) Skynda till min hjälp, Herre, du min frälsning.*

Tiden är ju kort men jag hoppas att man kan se tidstecknen och att man förstår att detta livet här på jorden inte är allt och att man ställer sig frågan:

VAD sker då jag dör?

DET är en viktig fråga! För varje människa är på väg dit, förr eller senare, och då måste man ha allt klart med GUD, den Gud som man säger inte finns…vilken hemsk situation att vara i. 

/Maria

 

2 thoughts on “Livet i Kristus/Har du allt klart med Gud?

  1. Antingen försvarar man eller också försöker man förklara hur meningeslöst det är att tro på Gud. Tänk att inte tro på Gud- så hemskt det måste vara, men när jag inte trodde så visste jag inget annat än att leva så.’
    Ateisterna är många gånger väldigt hånfulla och vet absolut bäst, de har alla svaren. Ja dårarna säger att Gud inte finns- så står det i Guds ord.
    Ja jag hoppas verkligen att ateisterna får ett uppvaknande av största slag där de konfronteras och väcks av en mäktig Gud.
    Jag är inte för vetenskapen och skall jag då diskutera med en ateist–det blir svårt, ja.
    Ja förföljelserna kommer, och vi kan be Gud skona oss- men det han bestämt gäller i våra liv.
    Gud är god han är HERRE han är evig, Prisa honom!
    /Maria

  2. Lyssnade idag på en bok om ny-ateismdebatten som pågått i några år i eng press. Dawkins/Hitchens/Harris mfl har skrivit böcker om hur bakåtsträvande och imbecill kristen tro är.

    Ravi Zacharias är en indisk kristen tänkare som sysslat mycket med att försvara och förklara kristen tro (rätt lik CS Lewis).

    Sam Harris skrev “Ett brev till en kristen nation,” som attackerar kristen tro och troende amerikaner för några år sedan.

    Det mesta blir ologisk härva när ateisterna försöker förklara hur fel kristen tro (också andra religioner) är ute.

    Det hela blr en hård och oförsonlig tomhet – en värld utan Gud, där du själv avgör vad som är rätt och fel, eftersom det saknas en allmän moralkod.

    Alla människor är fria att tänka och tro. Även ateisterna. De ska inte komma med absolut moraliska påståenden och håna alla som tror, om det nu saknas en absolut moral i universum! Saknas en absolut gott och ont och vi människor själva sätter upp ribban för rätt och fel, ska inte ateisterna komma och håna saker de inte bryr sig tillräckligt om för att göra en riktig bedömning av. Det hela blir ett hånfullt och arrogant pladder.

    Så säger också Psalmerna. Dårarna säger: det finns ingen Gud.

    Gud kan väcka även ateisterna och de kan få samma glöd som Paulus. Hoppas de får se vem Gud är, istället för att vara så oförskämnda och fördomsfulla.

    Problemet verkar vara att kristna sätter sig emot vissa “framsteg i vetenskapen,” och det gillar inte dessa figurer. saker som klooning, bioteknik, frankensteinforskning och inopererade robotar, chips, midn control etc. Det är drömmen för dessa herrar – den “nya maskinmänniskan med evigt liv.”

    Det/de hr herrarna är inga att leka med. I svårare tider kan förföljelser komma, plötsligt.

    Gud vare lovad dag för dag! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.