Ett ord till dig /Guds syfte och hans kärlek./ Kristen.

 

Vad vill Gud med våra liv och hur ska vi leva våra liv. Många har frågor om detta och många har inga svar för de får ingen kunskap om hur ett troendeliv är. Har skrivit några punkter till NÅGON eller NÅGRA:

*

Guds syfte:
Gud leder, genomför och bevarar oss i frälsningen enligt sin eviga och kärleksfulla plan.
När vi alltså besvarar Jesu kärlek genom att tro på honom, blir hans syften också vår kallelse. Har du överlåtit dig till att fullgöra Guds planer?—

*
Kristus i centrum:
Kristus är upphöjd till att vara universums yttersta mening och han står i centrum för hela mänsklighetens historia. Församlingen (alla troende på Kristus) är hans kropp och själv är han dess huvud.  Eftersom Kristus är allt livs centrum är det viktigt att vi har hans kraft inom oss. Börja med att lägga allt det du äger och strävar efter under hans kontroll.

*
Kristen livsstil:
Paulus uppmanar alla kristna att leva förståndigt, medvetna om att förmånen att få tillhöra Guds familj.
Det innebär ett ansvar. Denna levande gemenskap ska ha samma höga krav på sin livsstil som Jesus själv hade. 

*

Ja vi har ett stort ansvar inför Gud!   /Maria

Eph 2:1

Så har han ock gjort eder levande, eder som voren döda genom de överträdelser och synder

Eph 2:2

i vilka I förut vandraden, efter denna världs och tidsålders sätt, i det I följden fursten över luftens härsmakt, över den andemakt som nu är verksam i de ohörsamma. 

 (Satan:)

 

Eph 2:3

Bland dessa voro förut också vi allasammans, där vi vandrade i vårt kötts begärelser och gjorde vad köttet och sinnet ville; och vi voro genom vår natur hemfallna åt vredesdomen, vi likasom de andra.

Eph 2:4

Men Gud, som är rik på barmhärtighet, har, för den stora kärleks skull, varmed han har älskat oss,

Eph 2:5

gjort oss levande med Kristus, oss som voro döda genom våra synder. Av nåd ären I frälsta!

Eph 2:6

Ja, han har uppväckt oss med honom och satt oss med honom i den himmelska världen, i Kristus Jesus,

Eph 2:7

för att i de kommande tidsåldrarna bevisa sin nåds översvinnliga rikedom, genom godhet mot oss i Kristus Jesus.

Eph 2:8

Ty av nåden ären I frälsta genom tro – och det icke av eder själva, Guds gåva är det –

Eph 2:9

icke av gärningar, för att ingen skall berömma sig.

Eph 2:10

Ty hans verk äro vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, vilka Gud förut har berett, för att vi skola vandra i dem.

/Maria /               PRISA HERREN!

                          sommar 2011

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.