Livet i Kristus/Lämna det gamla livet-följ Jesus.Video

 

*I Know Who Holds Tomorrow ~ SUSAN COX!!!!! & Alison Krauss ~ Lyrics

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/2n3iLXHzX9k” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Eph 4:1  Så förmanar jag nu eder, jag som är en fånge i Herren, att föra en vandel som är värdig den kallelse I haven undfått,
Eph 4:2  med all ödmjukhet och allt saktmod, med tålamod, så att I haven fördrag med varandra i kärlek
Eph 4:3  och vinnläggen eder om att bevara Andens enhet genom fridens band:
Eph 4:4  en kropp och en Ande, likasom I ock bleven kallade till att leva i ett och samma hopp, det som tillhör eder kallelse –
Eph 4:5  en Herre, en tro, ett dop, en Gud, som är allas Fader,
Eph 4:6  han som är över alla, genom alla och i alla.

Är du kristen –    Paulus uppmanar oss i Efesierbrevet att leva värdigt den benämning vi fått- “kristna”, i betydelsen de som tillhör Kristus. Ditt liv och din livsstil uppmärksammas av din omgivning. Kan man nå dig? Är du en utgivande kristen eller en som sätter sig på höööga hästar? Den kristne skall vara Guds representant.

Den helige Ande vill leda oss och vi måste följa. Det gör vi genom att följa Gud och sätta honom i centrum – inte oss själva.
Eph 4:17  Jag tillsäger eder alltså och uppmanar eder allvarligt i Herren, att icke mer vandra såsom hedningarna i sitt sinnes fåfänglighet vandra,
Eph 4:18  hedningarna, vilka, i följd av den okunnighet som råder hos dem genom deras hjärtans förstockelse, äro förmörkade till förståndet och bortkomna från det liv som är av Gud.

Lämna det gamla livet- och följ Jesus.

/Maria

4 thoughts on “Livet i Kristus/Lämna det gamla livet-följ Jesus.Video

  1. Ja så kan det ju vara, det finns kanske nya strömningar och benämningar vi inte känner till, kanske har man bestämt att några ska kallas så.Svårt att förstå allt det här!/Maria

  2. Hej Janne, tack, det är frågor som måste ställas, till den som inte tror o till den som tror och till den som tror att den tror. Det fins många exempel.Och många riskerar att ramla ner från hästar och piedistaler!

    Kan du förklara följande: Jag hörde på radio härom dagen en reporter säga: en kristen muslim.
    Och då frågar jag: Vad är en kristen muslim?
    /Maria

  3. Kan man nå dig? Är du en utgivande kristen eller en som sätter sig på höööga hästar?

    Bra frågor 🙂

    Överlåtelse

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.