Livet i Kristus / Jesus dog för dig.

jesus_picofhisfacebesidecrosses.jpg 

 

 

Fotbolls-EM. Sverige åkte ur. Det kanske blir landssorg nu… Jag gillar fotboll, men jag måste säga att denna matchen mellan Sv-Ryssl var helt klart till Rysslands fördel. De var värda den vinsten de fick. 

En annan vinst som jag tycker är mer viktig, det är att tänka på vad man kan få uppleva som troende. Livet i sig självt kan vara nog så tufft. Och många hemskheter kan man få möta. Man kan bli däckad många gånger i livet och kanske inte ha kraften att resa sig upp för egen maskin.

Om man då vet att Gud har gett oss sin Son Jesus Kristus för att vi skall få leva i fred, frid och välsignelse, då klarar man allt. Men om man inte vet detta, utan är utlämnad åt sorger, bekymmer, droger och allt annat hemskt, då är det verkligen KRIS.

Om du läser nu, som har bekymmer du inte kan klara, om du har problem som syns oöverstigliga, då skall du veta att Jesus Kristus har svaret för dig.

Jesus Kristus dog för att vi skulle få leva. Han blev föraktad och ensam och övergiven för vår skull. Han blev detta för att vi skulle bli accepterade och älskade, och för att vi skulle få bli hans barn för evigt.

Jesus Kristus är enda vägen till glädje och fullödigt liv. Livet i Jesus Kristus är det enda liv som är värt att leva. Där har vi allt.

Han gav upp den positionen som han hade i härlighet, för att stiga ner till jorden och ta på sig vår synd och skuld.

Kolosserbrevet 1:13 säger:

  *Ty han har frälst oss från  mörkrets välde och försatt oss i sin älskade Sons rike.” På varje område av våra liv finns det alltså: SEGER.

Det är det som EVANGELIUM handlar om.

 namnlos-bibeln.jpg

4 thoughts on “Livet i Kristus / Jesus dog för dig.

  1. Hej Karin. Tack för att du kommer in och läser här. Att du har så dåliga erfarenheter av Gud är tråkigt. Är du en kristen? I så fall vet du att även den kristne kan råka illa ut och känna sorg för olika saker som händer i den människans liv.
    Det är kanske så att du inte helt och fullt gett ditt liv åt honom? För han svarar på människors böner, han älskar dig oerhört mycket och vill visa dig det. Du kanske är sådan som jag var en gång; allt skulle ske så som JAG ville. Det går inte att leva så.
    Ett kristet liv innebär kapitualtion inför en stor Gud. Ja du kan läsa här på sidan hur jag menar. Mailar dig. Kram f Maria

  2. Hej! Brukar vara in här lite nu och då, du skriver mycket bra även om jag själv inte delar samma erfarenhet som dig när det gäller Gud. Min erfarenhet av Gud är att han är ignorant, arrogant, svarar ytterst sällan på bön samtidigt som han ställer näst intill omöjliga krav i gengäld, det jag syftar på är väl främst att det är svårt att tjäna sin nästa när man själv håller på att gå under. Å andra sidan vill jag tro att Gud ändå finns, men av att döma av mitt liv är han definitivt inte kärleksfull, en som är kärleksfull kan ju omöjligt tillåta att en person som faktiskt tror på och tillber honom får lida så mycket som jag har gjort och lär få fortsätta göra. Förlåt om jag låter pessimistisk, men Gud har svikit mig för många gånger helt enkelt.

  3. Hej Celia. JA Livet med Gud är mer spännande och värdefullt än något annt.
    Kram till dig och Guds välsignelse.
    /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.