Livet i Kristus /arbete

 jesus-ar-livet.jpg

Att leva i Kristus och att arbeta för Gud är fantastiskt härligt. Det är den enda arbetsförmedling som aldrig har stängt eller som inte har platser för den som vill arbeta. Gud är en enormt glad arbetsgivare anser jag. Att arbeta för Gud är mycket omväxlande. Den kristne kan kanske tycka att det den gör/uträttar inte räcker eller inte skulle duga, men vi är inte Gud och vi kan inte bedöma om vårt arbete är lite eller mycket.

Paulus säger:

Mina kära bröder, eftersom den framtida segern är viss, ska ni därför vara starka och stå fasta och hängivet arbeta för Herren, för ni vet att inget som ni gör för Herren är bortkastat. /1 Kor 15:58

På grund av uppståndelsen kan inget av det vi gör för Herren bli förgäves. Ibland kan vi tveka att göra en insats därför att vi har svårt att se resultatet. Men om vi försöker se med Guds ögon, ur ett himmelskt perspektiv,  förstår vi lättare varför vi inte alltid ser påtagliga resultat av våra ansträngningar. Om vi verkligen tror att Jesus har vunnit den slutliga segern borde det påverka vår dagliga livsföring. Bli inte besviken om du inte ser ett omedelbart resultat av ditt arbete. Gör allt det goda som du har möjlighet till med förvissningen om att det har ett värde för evigheten./Handbok för Livet

2 thoughts on “Livet i Kristus /arbete

  1. hej Nilla. Jag håller med dig, men jag tycker att arbetet för Gud är det viktigaste, för andra männniskors frälsning. Jag vet att han är vår Far, min Far, och jag högaktar och älskar honom och vill därför göra allt jag kan för att följa honom. Jag är inte stressad i mitt arbete, men väl medveten om att tiden är kort.Relationen mellan mig Jesus tror jag och tycker att den fungerar. Därför är Gud också min arbetsgivare, den bäste …Jag vet att jag vet att jag har hamnat rätt i livet, livet med Jesus, Hälsn Maria

  2. Hej Maria!
    Hoppas det går bättre kommentera i kväll…

    Det viktiga här är, för att vi verkligen ska få se resultaten av det vi gör med Herren, att vi verkligen gör det som Herren vill, och säger till oss att göra.
    Man kan trötta ut sig i eget arbete, men det Herren leder oss till att göra ger han kraft till!
    Och det kan handla om väldigt små saker, men glädjen blir stor, när man gör det MED Herren. Man VET att man VET att det är Herrens verk…resultaten kommer alltid då också.
    Här tror jag vi behöver lära oss att vad det kristna livet handlar om i första hand är RELATION. Vår Far och Gud är inte vår arbetsgivare utan vår FAR verkligen i första hand, och det vill han att vi ska förstå. Jesus kom för att föra oss HEM till Fadern, för att föra oss in i samma barnaskap som han själv levde i, och vi en gång föll ut ifrån…
    Vår Fars krav på oss är så oändligt små, det är dom krav vi tror han har på oss, som stressar och får oss att springa hit och dit, i det vi tror att han kräver det av oss. Men han vill UMGÅS med oss, sina barn i första hand. I den umgängelsen FÖDS rätta gärningar fram…läs Andens frukter.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.