Kristus Jesus / Vår identitet. Fullbordan

 

Vår rätta identitet finns i Kristus, vi får aldrig glömma det, och vi ska inte göra som vissa människor gör, följa ledarskap och ledares visioner. Det som är rätt är att följa KRISTUS. Jag hoppas att varje kristens öga öppnar sig och ser Jesus som den fullkomlige Kungen och rätte ledare. Se denna text nedan som talar om just detta:

Många följer själiskt starka människors ledarskap och visioner. Resultatet har blivit att man tappar sin identitet eller aldrig får reda på vem man egentligen är i Kristus. Men när ögonen öppnas och vi får skåda Herrens ansikte får vi samtidigt se vårt eget ansikte och kan förstå vem vi är och vilket uppdrag vi har.

Mat 16:15 Han sade till dem: “Och ni, vem säger ni att jag är?” 16 Simon Petrus svarade: “Du är Messias, den levande Gudens Son.” 17 Jesus sade till honom: “Salig är du, Simon, Jonas son. Ty kött och blod har inte uppenbarat detta för dig, utan min Fader som är i himlen. 18 Jag säger dig: Du är Petrus (Sten) och på denna klippa skall jag bygga min församling, och helvetets portar skall inte få makt över den.

Du är redan skapad i Kristus Jesus (klippan) redan innan världen skapades och du skall tillbaka dit igen levande. Klippan har inget med Påvens ämbete och göra det är en stor lögn.

Jes 51:1 Hör på mig, ni som far efter rättfärdighet, ni som söker HERREN. Se på klippan, ur vilken ni är uthuggna, och på gruvan, ur vilken ni har grävts fram. 2 Se på er fader Abraham, och på Sara som födde er. Ty medan han ännu var ensam kallade jag honom, och jag välsignade och förökade honom.

Döda stenar skall få nytt liv och komma tillbaka igen in i honom.

1Pe 2:4 Kom till honom, den levande stenen, som visserligen är förkastad av människor men är utvald och dyrbar inför Gud. 5 Och låt er själva som levande stenar (Petrusar) byggas upp till ett andligt hus, ett heligt prästerskap, som skall frambära andliga offer som Gud tack vare Jesus Kristus tar emot med glädje. /Från www.elvorochjanne.se

/När Petrus  beskriver församlingen som Guds byggnad utnyttjar han flera texter från Gamla testamentet, som är välbekanta för den som är uppfödd i den judiska kulturen (Ps 118:22, Jes 8:14; 28:16) Man uppfattade grundstenen som en bild av Israel, men nu påpekar Petrus att det är fråga om Kristus. Än en gång vill han visa att församlingen inte upphäver, utan FULLBORDAR, det judiska arvet. /Maria

2 thoughts on “Kristus Jesus / Vår identitet. Fullbordan

  1. Du Janne, detta är så sorgligt. Och samtidigt är jag så glad och tacksam att Gud har visat vart det är på väg.
    Så tydligt visar han VAD vi inte ska göra.
    Så tydligt visar han på farliga skillnader som vi inte ska ta till oss,eller gå in i, bibeln visar på bibelställen /Har människor inte läst och tagit till sig det?/
    som skall hindra oss från att gå den felaktiga vägen och få plikta för det.Den helige Ande tycks inte vara närvarande hos dem som vill gå en annan väg.
    Jag fattar inte detta…men vet att det är sant dt som sker, och det gör ont.
    /Maria

  2. (Kristus eller religionsdialog)

    “Alla får komma”, sägs det i Bibeln.
    Be om syndernas förlåtelse och ett nytt liv genom Kristus.

    Det är väl det som gör ekumeniken till en så hal väg.
    Den säger: “Alla får komma, alla ska vara tillsammans och vad som är synd för dig är inte synd fär mig. Vi får snacka om saken, och finna oss i att bibeln och koranen är gamla böcker, ur historisk tid. Vi lever i en ny tid som behöver ny acceptans. Tror du att Gud blir sur för att vi syndar mot gamla lagar? Gud är glad över sin skapelse och vill att vi ska respektera varandras skillnader. Kristen tro är kärlek och nåd. Islam är en fredsreligion. Hinduismen ser att människan är en, Gud är en. Buddhismen söker Gud och sanningen genom koncentration. Vad är det för fel med att var och en söker Gud på sitt vis?”

    Så går religionsmelodin i vår tid. Ungefär.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.