Korsets väg. Från mitt hjärta. Att följa Jesus. Att vara en lärjunge är inte lätt.

087foto Maria
Inte alltid vet jag vad jag ska skriva här, fast jag vill skriva om Tro: om den tro jag fått och om Gud som är god emot mig, han bär mig varje dag. Jag frågade idag vad jag skulle skriva och jag fick detta svaret: *-Skriv från ditt hjärta*.
Ja då gör jag det och säger nu att jag förr inte hade räknat med att få lära känna Gud eller Jesus. När jag var liten hade jag en längtan efter Gud, men det tog många år innan jag blev frälst.
I bibelorden (jag ville ha bibel 1917, men dem fann jag inte idag då jag ville ha om *hjärtat*) här nedan kan jag instämma och vilja visa dig hur det stämmer med mitt eget tänkande och min egen erfarenhet av vad TRO är och vad KAMP är. Det kristna livet i att följa JESUS är INTE LÄTT! Kom ihåg det, att om du vill följa JESUS av hela ditt hjärta, då blir det kamp. Det ska inte avskräcka dig nu utan tvärtom! Du ska vara glad att du i det fallet är utvald, då du vill gå KORSETS VÄG. Lider du så lider du för JESUS och hans död och uppståndelse. 
 ‘
Läs bibelorden, ta in dem i ditt eget hjärta och begrunda vad ditt hjärta säger till dig och jag hoppas att du hör Gud säga ord till dig som handlar om att vara en lärjunge.
 *
Hans hjärta är vist,
hans kraft är väldig, vem har trotsat honom
och ändå undkommit?
Tag emot undervisning
av hans mun, bevara hans ord i ditt hjärta.
Gud har gjort mitt hjärta försagt, den Allsmäktige
har fått mig att bäva,
Mina ord kommer från ett uppriktigt hjärta, det jag förstår skall jag ärligt säga.
Jag vill tacka Herren av hela mitt hjärta,jag vill förkunna alla dina under.
De stänger sitt förhärdade hjärta,de tar stora ord i sin mun.
Må han ge dig vad ditt hjärta önskar och fullborda alla dina planer. /Tillägg: Gud har en plan för ditt liv, inte du, de måste i så fall sammanfalla med hans/
Du ger honom vad hans hjärta begär,du nekar honom inte vad hans läppar ber om. Sela
Granska mig, Herre ,och pröva mig,rannsaka mina njurar och mitt hjärta.
Om en här belägrar mig räds inte mitt hjärta,om krig bryter ut mot mig är jag ändå trygg.
Mitt hjärta tänker på ditt ord:“Sök mitt ansikte!” Ditt ansikte, Herre , söker jag.
Herren är min styrka och min sköld.På honom litar mitt hjärta,jag får hjälp och mitt hjärta jublar.Honom vill jag tacka med min sång.
I honom gläder sig vårt hjärta,vi förtröstar på hans heliga namn.
*
name-graphics-maria-545505

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.