Korset. Luk 14:27 Den som inte bär sitt kors och följer mig kan inte vara min lärjunge.

 

637

Copyright Maria

*

Se, ett kors,  för det ser väl ut som ett kors? Jodå, och det hittade vi då vi rensade blåbär igår. Det låg där så fint bland blad och bär. Vad innebär ett kors för dig?

För mig innebär det att man är FRI, för att Jesus lever!

Han är INTE på korset, ty han lever!  Vad jag är glad att han lever och är med mig varje dag.

Korset/det som ser ut så/ på bilden är bara cirka 3 cm långt men här på bilden större.

 

Jesus, Keep Me Near The Cross (Hymn) Text Fanny Crosby

Jesus sade till sina lärjungar: “Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig.
Den som inte tar sitt kors och följer mig är mig inte värdig.
Den som inte bär sitt kors och följer mig kan inte vara min lärjunge.
Ty Kristus har inte sänt mig för att döpa utan för att predika evangelium, och det inte med vishet och vältalighet, så att Kristi kors inte förlorar sin kraft.
Alla som vill ha gott anseende genom något yttre försöker tvinga er till omskärelse, och detta bara för att de inte skall bli förföljda för Kristi kors.
För min del vill jag aldrig berömma mig av något annat än vår Herre Jesu Kristi kors, genom vilket världen är korsfäst för mig och jag för världen.
Vad jag ofta har sagt till er, det säger jag nu under tårar: många lever som fiender till Kristi kors.
och genom honom försona allt med sig, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och i himlen.
Hur många vill följa Jesus idag? Inte många anser jag, men det är deras val,  – här på sidan berättar vi om korset!
NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.