Katolicism? Nej!/ Vart är Ulf E på väg? Livets Ord…….

 

Vart är Ulf Ekman på väg…..

Opinion – Insändare
Replik om Livets ord och Rom
Livets ords pressansvarige, Magnus Dahlberg, försökte osäkra revolvern mot frågeställarens panna, genom att påstå att hennes text baserades på hörsägner eller lögner. Frågan i Dagen 21 februari löd: “Vart är Ekman på väg att leda sina får?” Dahlberg hade inte något svar.

Då får man gå till källorna: Broder Caesarius och medbröderna i Östanbäck, noterade i Julbrevet 2007 – apropå byggandet av Enhetens kyrka: “Stödet från pastor Ulf med församlingen Livets ord har varit påtagligt i flera år”. (Fet stil i originalet!)

Vart strävar då bröderna bakom Enhetens kyrka? Svar: De “vill katolsk tro och praxis i Svenska kyrkan…” (Kyrklig kalender, Appendix I, utgiven av Östanbäcks kloster för 2007)

I Svenska Journalen, maj 2007, sa Birgitta Ekman: “Samtal pågår även med våra katolska vänner. Jag blev så glad när jag nyligen läste en bok om katolsk teologi och insåg att vi verkligen har så liknande syn på vad som är kristendomens grundbultar.”

Det är uppenbart att Ekmans söker sig mot en enhet under påven. Frågan är då vem som talar sanning denna gång – bröderna i Östanbäck eller Ulf Ekmans pressekreterare?

När hjälp nu ges till Östanbäcks kloster och paret Ekman dras till Rom, av vilka skäl står inte ledningen för stiftelsen Livets ord öppet för bäggedera? Vilka vill man runda? Vad är skälet?
Brith Aspenlind,adjunkt, teol kand
www.redaktionendagen.se

/Nu går det fort på väg mot Rom och påven. VET de vad de ger sig in i och lurar andra in i? Katolicism? Nej!  /Maria

4 thoughts on “Katolicism? Nej!/ Vart är Ulf E på väg? Livets Ord…….

  1. Bra liknelse! Ja man kan verkligen verkligen se skillnad på bibeln och den katolska kyrkans lära.
    Jesus är allt för mig och jag önskr och ber att fler får komma till Jesus och få det eviga livet.
    Diskussion om helvete eller inte vill man inte ta- den är för svår och för personlig, MEN den som vänder dig till kristus och vänder om den har det eviga liv som Kristus erbjuder- helt fritt.
    Vi ska vara med Jesus- inte med falska läror.
    Jesus lever! /Maria

  2. Hade en liknelse: Kan du se vilken dam som är din mamma i en folkmassa? Eller tvekar du?

    Kan du se skillnaden på Jesus och hans ord i Bibeln och den Jesus som predikas av den enda heliga Kyrkan?

    Stämmer det vad som sägs av den enda heliga Kyrkan, är vi troende på väg till helvetet.

    Vi behöver vända om – till Kyrkan. Så sägs det.

  3. Hej Janne
    Det är verkligen isande otäckt att katolsk tro innehåller dessa felaktigheter som du tar upp här.

    Katolsk tro är inte samma som vår, nej verkligen inte och jag förstår inte alls hur man kan tro att Maria är jungru fortfarande, Jesus hade ju halvsyskon…m m.
    Bibelns vittnesbörd om Jesus och hans mor är ett annat och det är väl att vi förstått att ta till oss sanningen. Jag hoppas att man som katolik vänder om och blir frälst! Man kan se och höra på flera på nätet som predikar sanningen men som varit katoliker.
    http://www.youtube.com/user/MYSOULREFUGE

    WF White omvänd från katolicismen
    /Maria

  4. Katolsk tro och teologi är inte protestantisk.

    Jesus offras i mässan, man kan be till döda, de döda är i skärselden och förbereds genom våra böner för ingång i himlen, Mariabilder och Marias eviga oskuld och himmelsfärd och roll som medförlösare av mänskligheten…

    Dessa ideer framförs idag som obibliska ekumeniska tankar direkt ur RKK:s rika källor.

    Hur skulle Maria kunnit förbli oskuld (rent anatomiskt) efter hon fött Jesus? Hur skulle Maria och Josef levt i avhållsamhet och samtidigt talas det om Jesu syskon (bröder) i Apostlagärningarna?

    Den obefläckade och syndfria återlöserskan ber för oss i himmelen och har axlat rollen som Himmelens drottning?

    Astarte var Himmelens drottning och Kybele Gudarnas moder i den Babylonska eran.

    Idag hete Kybele, Guds moder, Maria, och Astarte, himmelens gudinna, det samma.

    Det är fritt fram att tro detta. Ingen hindrar oss från det!

    Bibelns vittnesbörd är ett annat. Det är bara det…:)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.