Katolicism? Nej! / Se VIDEO: Ett falskt evangelium!

 

***

SATANIC DECEPTION: THE UNBIBLICAL CATHOLIC MASS

VIDEO:  http://youtu.be/uFjoBFs8dHE

Satan hates the BIBLICAL truth that JESUS CHRIST has already justified us by his BLOOD on the CROSS! (Romans 5:6-9) The Roman Catholic Church actually teaches that one of the PURPOSES of their “Mass” is “to satisfy the justice of GOD for sins committed against Him” You will find that in the New Saint Joseph Baltimore Catechism, from which I quote in this short video. That statement in itself shows us that Rome’s Gospel is a FALSE GOSPEL (Galatians 1:8-9) and that they do not understand the very CENTER of the Gospel, that Jesus Christ paid for our SINS on the cross, so that anybody might be “justified by His BLOOD” (Romans 5:8)

Is the Roman Catholic Mass the GREATEST DECEPTION in the world? I would say so, and many are still being deceived by the Romish teaching of the Catholic Mass. This is a very simple teaching that quotes from their own Catholic Catechism (Church approved Imprimatur Stamp) to show you what they teach.

It is absolutely mind-boggling that so FEW preachers ever mention this FALSE religious system anymore. That goes to show you that we are living in a day of “great apostasy.” It is kind of scary because the BIG name leaders often compromise with this FALSE religious system, and NOT only are they NOT rebuked anymore, BUT they are heralded as being “great men of God.” Take the time to watch this VIDEO and see for yourself the absolute WICKEDNESS of this great deception!
*

SVENSKA:

Satan hatar den bibliska sanningen att Jesus Kristus redan har rättfärdiggjort  oss genom sitt  blod på korset! (Rom 5:6-9) Den romersk-katolska kyrkan lär faktiskt ut att ett av syftena med deras “Mass” är “att tillfredsställa Guds rättvisa för synder som begås mot honom” Du kommer att finna det i New Saint Joseph Baltimorés katekes, som jag citerar i denna korta video. Detta uttalande i sig visar oss att Roms evangelium är ett falskt evangelium (Galaterbrevet 1:8-9) och att de inte förstår själva det centrala i/ av evangeliet, att Jesus Kristus betalade för våra synder på korset, så att vem som helst kan bli rättfärdiggjord av /i hans blod” (Rom 5:8)

Är den romersk-katolska mässan det största bedrägeriet i världen? Jag skulle säga det, och många är fortfarande  bedragna av den romerska läran angående den katolska mässan Detta är en mycket enkel undervisning som är citerat från deras egen katolska katekes (Kyrkans godkänd imprimatur Stamp) för att visa dig vad de lär.

Det är absolut häpnadsväckande att så få predikanter inte någonsin nämner detta falska religiösa system längre.

Det går att visa att vi lever i dagar av  “stor avfällighet.” Det är  skrämmande eftersom de stora  ledarna ofta kompromissar med detta falska religiösa system och de tillrättavisar inte längre, men de är förebådade som “stora män av Gud.” Ta dig tid att se den här videon och se själv  den absoluta ondskan i detta stora bedrägeri!/ WF White

Från:

Bibelord: 1 Tim 4:1; Judas 1:3; Joh 19:30;  Rom 5:6-10; Ef 2:8-9

/Maria ..Öppna era ögon …  medan tid finns.

6 thoughts on “Katolicism? Nej! / Se VIDEO: Ett falskt evangelium!

  1. Hej Janne, ursäkta sent svar…Vad ledsen jag skulle bli om jag såg det, och jag är ledsen nu när jag läser detta du skriver, för det är verkligen inte bra!Ignatius av Lyola. Usch för sådant, det är lögner och eländigt att man som svensk skall ta in detta igen i vårt land. Det är inte bra inte bra. Vilka grabbar som ligger bakom detta det vet vi och det är höjden av smaklöshet.Jag är inte katolik och vill inte ha med det att göra , jag hoppas man ser detta vi skrivit och varnat för och ser den länken du tagit med här, för det är hög tid att man börjar vakna angående detta också.
    Nej detta är inte roligt att peka på, och jag har haft kontakt med många katoliker som inte vill veta sanningen, men det är nödvändigt för deras liv och slutet på deras liv. Utan JESUS och FRÄLSNINGEN- inget liv. FÖLJ JESUS!!!
    /Maria

  2. Jag gick förbi en kyrka (Missionskyrka) på stan i dag och såg att de har kvällar med “Ignatisk meditation.” Jag ryser nästan av att tänka på vad det betyder. För den som tycker att det behövs, kanske vi ska tänka lite på villka grabbar vi leker med här! Ignatisk meditation låter i mina öron ungefär som: “lär dig be rätt och du kan strida utan smärta.” “Be för att de “onda andarna” i kristna som ifrågasätter katolska kyrkan ska ge vika” – det är vad det handlade om från början. I inkvisitionens dagar när Ignatius var i farten “bad man” bla för att motståndare skulle dö och kyrkan segra, enligt Guds vilja.

    Det här är inte roligt att peka på. Snälla kristen, läs på om katolsk lärorna först och fatta ditt beslut – att följa Jesus!

    http://www.ignatianspirituality.com/ignatian-prayer/the-spiritual-exercises/

  3. Hej Marie!
    Den andliga vågen har pågått länge, jag såg denne John of God för många år sedan i reklam för kristendom, jag mår illa..
    John of God Healingresor
    Man ska INTE ha något alls att göra med denne man , han är en STOR BLUFF och Livsfarlig!

    Det finns ingen räddning eller helande hos någon annan än JESUS KRISTUS! Ja det är klart att det är ett böneämne, Marie…det är skrämmande vad lite man vet och reser iväg och blir förstörd! Gud förbjude detta !

    Kram f Maria

  4. hej Liene Jag anser inte att min tro på Jesus är en religion. Buddhism, Islam m fl är religioner…jag har en tro på Jesus Kristus, Frälsaren.Jag är inte religiös.
    Människor är inte perfekta, men blir en gång hos Gud i himmelen. Den ende som är perfekt är Jesus- som är GUD.

    Gud är den ende som har sanningen och som ÄR sanningen, läs Joh 1 så får du se. HAN är sanningen och livet. Ja katoliker har många bilder , såg du den senaste filmen i kategorin “Katolicism? Nej!” Där förstår du vad jag menar om du ser filmerna, det vill man inte ha om man älskar Jesus.Jo, många tillber bilderna av Maria- de tror att hon är större än Jesus, vilket är fel. Maria kan inte ta bort synder eller hela någon. Katolikerna följer inte den bibel vi har. Gå in på youtube och My SoulRefuge och lär.Det perfekta finns hos Jesus (Gud), ingen annan.
    Jesus ska vara vår förebild och vi ska lita på honom i allt, han är Gud och Mästare.
    /Maria

  5. Förresten. Jag vet att alla religioner inte är perfekta, faktiskt ingen, precis som vi själva, människor inte är perfekta. Hos ingen finns sanningen men därför kan man inte säga att man inte ska gå till någon annan för där finns inte sanningen, för den finns inte här heller. Maria var guds moder, och visst, katoliker har många bilder på Jesus och Maria och så vidare men de tillber ju inte bilderna, iaf inte alla? Jag går hos katoliker här själv och ingen präst har hittills sagt att man ska dyrka Maria. De följer faktiskt Bibeln, mer eller mindre, precis som alla människor försöker. Sanningen finns bara hos Gud och jag älskar Gud! Jag hoppas på alla precis som han hoppas på alla. Jesus gick ju till alla, särskilt dom mest syndfulla. Dock är ingen tro perfekt förens det är perfekt när det nu är det. Vi ska följa budorden men vi ska också lyssna på vad Jesus sa. Han är liksom vår enda förebild.

  6. Hej!
    Det som oroar mig nu är den nya “andliga” vågen som drar ungdomar till sig från Norden.Jon of God,som förvillar världens ungdomar.Känner till flera unga som reser i väg till Brasilien föt att träffa denna “Gud”.
    Vi måste be för dessa att de ska genomskåda denna man!
    Bli klar över att det är endast genom Jesus Kristus,som det finns en framtid!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.