Att tänka på i ../TIDEN? Vad är det? /kommer att ta slut.

 

***

Kan du tänka dig att TIDEN kommer att ta slut?

d v s tiden på jorden, vår existens….

Kan man tänka sig det? Jo det kan man om man VET att det är så och att vi troligen alla som lever nu kommer att få se det. Skrämmande? Nej, det tycker jag nog inte för jag väntar ju på Jesus återkomst.
Men alla som går och tittar på sina klockor/mobiler, och har viktiga möten att passa och tror de har all tid att….Nej det är inte så, det är såhär:

Tiden- det är den tid som Gud skapat- inte tiden på en klocka! som dessutom ofta går fel. Guds tid går aldrig fel,  dvs HAN och bara HAN bestämmer tiden för ALLT.

*

*Vad säger bibeln om tiden och slutet? Några av måånga bibelord:

Ps 93:2 Din tron är fast grundad från fordom tid, du är från evighet.

Ps 104:5 Du grundade jorden på dess fästen, så att den ej vacklar till evig tid.

Ps 104:19 Du gjorde månen till att bestämma tider, solen vet stunden då den skall gå ner.

Ps 113:2 Välsignat vare HERRENS namn från nu och till evig tid!

Ps 119:147 Jag kommer tidigt i gryningen och ropar, jag hoppas på dina ord.

Jer 8:7 Till och med storken under himlen vet sin bestämda tid, och turturduvan, svalan och tranan passar tiden när de skall komma tillbaka. Men mitt folk känner inte HERRENS domslut.

Jer 30:24 HERRENS brinnande vrede skall inte vända åter, förrän han har utfört, ja, förrän han har fullbordat sitt hjärtas tankar. I den yttersta tiden skall ni förstå det.

Hos 10:12 Så åt er i rättfärdighet, skörda efter kärlekens bud, bryt er ny mark. Det är tid att söka HERREN, till dess han kommer och lär er rättfärdighet.

Matt 4:17 Från den tiden började Jesus predika och säga: “Omvänd er, ty himmelriket är nu här.”/Det andliga riket/

Matt 13:39 Ovännen som sådde det är djävulen. Skördetiden är tidsålderns slut, och skördemännen är änglar.

Matt 13:40 Som när ogräset samlas ihop och bränns upp i eld, skall det vara vid tidsålderns slut.

Matt 13:49 Så skall det vara vid tidsålderns slut. Änglarna skall gå ut och skilja de onda från de rättfärdiga.

*
Det kommer alltså en tid då TIDEN kommer att vara slut här på jorden, och bl a därför är de troende så “tjatiga” om att otroende skall ta emot Jesus-  medan TID finns! 

/Maria

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.