Katolicism? Nej! /Påven och hedendom

 

Påven har blandat in hedendom i Kristendom

Vatikanen slog fast ännu en gång att den Katolska Kyrkan är den enda kyrkan >>       /vilket är fel/

Konsekvensen blir då att man också slår fast att Eukaristin (den katolske jesus = “förvandlade” brödbiten) är då (enligt dem) den enda frälsningsvägen.

På grekiska så betyder ordet Antikrist först och främst “Istället för Kristus” (Vi ser nu alltså två jesus och två vägar – Du och jag tvingas nu välja!) LÄS MER

*

Jag har valt Jesus Kristus- han som är Vägen sanningen och livet. Men de flesta vet inte att det verkligen är så att Jesus är vägen till Gud. De hyllar påven och hans makt i katolicismen. Du kan läsa mer Här om Nej till katolicism i den kategori som du är inne på nu!

/Maria

 

 

16 thoughts on “Katolicism? Nej! /Påven och hedendom

  1. HEJ Jodå jag vet vad du menar…i GT. Men vi lever i NYA förbundet nu som Jesus lär oss, men de gamla lagarna gäller naturligtvis. Vi ska ha gudsfruktan naturligtvis. och visst kan vi fasta- men vi behöver inte tala vitt o brett om det, hålla det mellan Gud och oss.
    Jodå du får skriva här. Hälsn Maria

  2. bueheh.. ok, men jag minns en berättelse där folket i byn var tvungna att fasta och ha på sig säckar till kläder för att inte göra Herren arg. Tror Herren är arg över många som äter för mycket, lever i lyx, har haft såna problem. Nä ska inte skriva mer:) hejdå:)

  3. Omvändelsen är det viktigaste- vända om- för att tro på Jesus som frälsare- OMVÄNDELSE till tro.Vad säger Gud om sig själv? han är Skaparen, läs Johannes evangelium 1:1
    Att fasta som i ramadan kan jag inte rekommendera, det är inte den fastan Gud vill ha. Gud fostrar oss inte genom fasta utan genom olika problem/prövningar. Job och Jobs bok är ett solklart exempel på prövningar, och jag hade inte kommit så långt som jag gjort om jag inte hade fått lida, o då menar jag inte hunger, men jag har hunger på Jesus och hans ord. Jag är överlåten för tid och evighet till hans kärlek och nåd- ingen tvekan, jag vill berätta för alla hur viktigt det är att bli frälst- människans liv hänger på det- och glöm inte: JESUS dog för alla människors frälsning. Jag tror inte att det finns falska religioner- jag vet det. Hälsn Maria

  4. Jag tror att om man tror att det är falska religioner, så är det fastställt som falskt. Då finns bara kristendomen. Men om man kör Ramadan fasta, då blir man hungrig och lider, och lidandet ger uthållighet osv. Detta –fasta är ju obviously en del av kristendomen, men jag tänkte, att om man fastar mer än 1 gång måste man ändå bli gladare, och gör Herren nöjd, i lidandet.

    Omvändelsen i Jesus Kristus är dock mycket bättre, men jag tänkte man kunde göra båda

    Fast det kanske inte går?..

  5. Hej Marcus. Jag måste på en gång säga att du inte får ngt av vare sig new age, islam eller buddhism eller annan religion.

    TRO på Jesus och evangelium är INTE en religion, utan en: TRO, tro på under och evigt liv m m.

    Se i kategori: ‘Falska Religioner’ här på sidan och läs vad jag varnar för! Jag trodde för övrigt att du ville närma dig Jesus och ber för att du vill ta ett rätt beslut för ditt återstående liv, det är viktigare än något annat, och är det bästa för alla, inte vill man brinna på ett varmt ställe, och inte ha kärleken från Jesus, utan ha Jesus både nu och sedan. Här får du reda på vad Jesus vill med dig.. Kan bara be dig vända om, här och nu. /Hälsn Maria, skriv om du undrar ngt.

  6. Hej igen. Att få nytt liv och få vara den Gud vill är det viktigaste, och det försöker jag berätta här. Vad är tro…. Ja har man tro ska man svara människor. Ha det bra och lägg ditt liv i Jesu händer, det är det bästa att göra. /Maria

  7. skrev för mycket^^

    Det gäller nog att vara sig själv. Gud accepterar den man är.

    och Gillar hemsidan, inte ofta man får direkt svar på kristna bloggar.

    ska nog försöka mig på en blogg, kanske meddelar isåfall:)

    Marcus

  8. Jag tänker, att man kan ta nåt “nyttigt” från varje religion som tror på Gud, för det finns saker i vissa religioner som är bra.

    T ex den långa fastan Ramadan:

    “The act of fasting is said to redirect the heart away from worldly activities, its purpose being to cleanse the soul by freeing it from harmful impurities.”

    Eller, t ex att många namn i 99 av hans namn i Islam, stämmer verkligen in på hur han är i Kristendomen, dock i min uppfattning.

    Jag har prövat på katolismen, och den var jobbig (minnas alla dödssynder och be för dem, som nykristen),
    skulle nog klarat av att minnas dom nu, kanske börjar igen:)

    men det finns också negativa saker i religioner!, som Islams tolkning av Jesus, som inte är en helande profet utan en som kunde göra mirakel (Guds Enfödde Son). Men det är feltolkningar av ett folk för några tusen år sedan, och så ligger det ej till

    eller newage nånting religionen, där magi är tillåtet (det är något från djävulen, och ej tillåtet), m.m.

    Men, ofc, varje religion har sitt “Hem”, sin trygghet, och sina tankar och åsikter:)
    Men !! borde det kännas lite ensamt för islamister som inte har frälsning ifrån Jesus Kristus, utan bara disciplin och massa böner, men böner e iofs inte fel.

    jag har ej fastnat i Jesu Kärlek ännu, därför skriver jag så här, tror jag är vis, men dum är jag, hoppas på en förändring.. Har skrivit mycket galet på internet, så om det är nåt, bry dig inte——-

    Och!! Tack för du frågar, de va snällt:)

    Fick skriva av mig, bueheheh
    / Marcus

  9. hej igen Marcus- hur tänker du? vad skulle du ha för åsikter? Krist-islamist-(lite katolisten) /det funderar jag över vad det betyder, kanske du vill svara.Annars hörs vi…./Maria

  10. Hej och tack.
    Har inte de åsikter som krävs för att starta igång en sida, men kanske nån gång i framtiden, isåfall skriver jag:)

  11. Hej Marcus, välkommen hit! och tack för att du säger att du tycker om denna sajt som vill förmedla mycket inom tro på Jesus m m.

    Om man hade mer av Gudsfruktan så skulle samhället vara så mycket lättare, ja världen skulle skina av Gud i människorna.
    MEN nej nej, det är så blandat av så många riktningar och mest av katolicism och islamism. Många ismer minsann.
    Det finns många kristna som inte ser ondskan och annat som finns från satan att bli fångad av, det är för att man inte orkar eller kan ta itu med undervisning och se vad Guds Ord säger- och leva efter det- i helgelse!
    *
    Gud har ju allt under sin kontroll och inget kan ske som inte han vet om eller kan styra. Han är ju Gud.

    Att frukta och ära och älska Gud är mycket mycket nyttigt, och kärleken skall ju övergå allt förstånd säger vår Skapare, så vill jag fortsätta leva, sätta honom främst.

    Du kan väl öppna en sida och skriva vad du tänker om tro och hur du vill förmedla Jesu kärlek. Meddela mig när du startat upp.
    Gud välsigne dig i din vandring med JESUS! /Maria

  12. Jag tycker redan idag att man kan se att 2 vägar bildas. På youtube finns en sida där en kille klagar på kristen rock, att takt inte är nyttigt för själen ( som jag tolkade det ). Sen pågår det mycket demon attacker, ja, många förbiser att man fortfarande kan bli besatt, och detta leder till att det finns kristna som inte ser ondska.

    och det hela med antikrist: var inte rädda, som det står i bibeln:

    ”Till er, mina vänner, säger jag: Var inte rädda för dem som dödar kroppen men sedan inte kan göra något mer. Jag vill visa er vem ni skall frukta. Frukta honom som har makt att döda och sedan kasta i Gehenna. Ja, jag säger er: Honom skall ni frukta.”

    Sen.. det känns som att kristna oftast undviker fruktan för Skaparen i all glädje och kärlek, vilket är bra för kärlek gör att man inte syndar, men rädsla är inte fel..:)

    “Herrens fruktan är början till kunskap”

    ( också 2 vägar så att säga, fruktan eller kärlek )

    Men, Gud välsigne dig, (det är en mycket bra sida. Har tänkt på att skriva och förmedla tro på internet men inte blivit av) 🙂

    // Krist-islamist-(lite katolisten) Marcus

  13. Ja! det är sant- Guds Ord skär igenom allt, det sanna Ordet från himmelen, det gör både ont och gott att förstå. Ont för att det skär igenom allt och visar oss sanningen och sanningen om oss själva. Genom att känna Kristus lär man sig känna sig själv-och det kan svida.

    Tänk att man inte kan förstå att islam och dess falsarier inte är sannning. Anders Borg skall ju öppna upp för islam i Sverige nu!!
    Protest!

    Nu börjar man ju att dissekrera Gamla Testamentet också, och lägga till och dra ifrån där med. Och rabbinerna går på Pridefestival…Vet du- det är sena tider!!!!!!!!
    Gud välsigne dig.

    /Maria

  14. Om man tog profetiorna med ett uns “förnuft” och kanske frågade sig – vad menar Gud med den här bibelversen?

    Pratade med en person idag, som undrade varför jag är/varit intresserad av andra religioner (fast jag bara tror på Bibeln/Guds Ord som gäller)?

    Ja, det är därför Guds egna Ord är träffsäkrare än något annat i världen.

    När man förstår det, ligger inte tron långt borta.

    (Ett annat evangelium)

    När Paulus i början av Galaterbrevet säger: Har ni redan lämnat Evangeliet, för ett annat evangelium? Om någon kom till er och förde fram budskapet om ett annat evangelium än det ni fått ta del av, så tror det inte!

    Vad kan det betyda?

    Ja, det finns/fanns/cirkulerade ju inom en kort period ca 12-15 nya gnostiska evangelier i regionen – inget av dessa är från apostlarna eller från Jesus.

    http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/religion/story/pagels.html

    (Om så en ängel predikar)

    Paulus: Om så en ängel kom och predikade ett annat evangelium, så skulle ni intre tro honom.

    Vad kan det betyda?

    Ja, Islam är ett sådant evangelium, som gavs profeten Mohammed av ängeln Gabriel.

    http://www.scribd.com/doc/38362798/Angel-Gabriel-and-the-Koran

    Guds egna Ord skär genom märg och ben. Resten är fabler!

  15. Hej Janne, ja det är rätt de du skriver här, det är skamligt att göra på det viset som de gör. Jesus HAR dött och uppstått EN gång, INTE FLERA.
    Det är märkligt att man inte läser bibeln, där står ju allt det man behöver veta. TAR MED BIBELORDEN IGEN HÄR:

    * Hebr 6:4 talar om att korsfästa Jesus igen och göra Honom till offentligt åtlöje.

    * Hebr 10:12 talar om att Jesus efter att ha offrats EN GÅNG för allas synder, satte sig ned vid Faderns högra sida

    * Hebr 10:11: att varje präst står dagligen och offrar samma offer, som inte kan ta bort synder.

    * Hebr 9:25: att Han inte ska offras ofta.

    * Hebr 9:22 Utan (Kristi) blod finns inte syndernas förlåtelse

    Detta är ju sanningen som man borde förstå.
    Allt är blandat i kyrkorna nu för tiden- ingen skillnad finns, man gör som man vill, tror som det passar en själv…..vilket är gruvligt fel./Maria

  16. I Hebreerbrevet finns flera verser som direkt motsäger firande av Eukaristin/”den transformerande Nattvarden”:

    * Hebr 6:4 talar om att korsfästa Jesus igen och göra Honom till offentligt åtlöje.

    * Hebr 10:12 talar om att Jesus efter att ha offrats EN GÅNG för allas synder, satte sig ned vid Faderns högra sida

    * Hebr 10:11: att varje präst står dagligen och offrar samma offer, som inte kan ta bort synder.

    * Hebr 9:25: att Han inte ska offras ofta.

    * Hebr 9:22 Utan (Kristi) blod finns inte syndernas förlåtelse

    I Den katolska nattvarden, Eukaristin, offras Jesus offentligt och oblodigt dag efter dag, år efter år.

    Genom att “dricka av Hans blod och äta av Hans kropp” får vi syndernas förlåtelse. Detta sker genom prästens ritual och läsning.

    Eurakaristin firas idag i protestantiska kyrkor. Det verkar inte var någon skillnad längre.

    Jesus har dött och uppstått EN gång, det borde räcka för alla kristna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.