Jesus/Fil 1:27-30 Lever du ett liv värdigt evangelium

 

*

Filipperbrevet 1:27-30 Lever du ett liv värdigt evangelium? Brinner man för vår Frälsare?  Orkar man dö bort från världen? Mycket viktiga frågor man bör ställa sig, därför denna predikan.

http://youtu.be/FAYSGN-rqy0

Omid   är en kristen (fd muslim) sedan två år, som här predikar i Göteborgs internationella Baptistkyrka om ett liv värdigt evangelium (Filipperbrevet 1:27-30).Något vi borde höra på i Sverige är hur vi har allt, utom kanske viljan att ge allt för Gud, och även få lida för Kristus.

*

Miljontals människor får ta del av evangelium. Människor i andra länder ger sina liv för evangelium, gör vi det i Sverige? Nej.Torteras man i Sverige för evangeliets skull?  Nej.  Lyssna på predikan. Väckelse betyder för mig att veta vad det står i bibeln om Guds församling./Maria

*

Php 1:27  Fören allenast en sådan vandel som är värdig Kristi evangelium, så att jag – vare sig jag kommer och besöker eder, eller jag förbliver frånvarande – får höra om eder att I stån fasta i en och samme Ande och endräktigt kämpen tillsammans för tron på evangelium,
Php 1:28  utan att i något stycke låta skrämma eder av motståndarna. Ty att I så skicken eder är för dem ett vittnesbörd om att de själva gå mot fördärvet, men att I skolen bliva frälsta, och detta av Gud.
Php 1:29  Åt eder har ju förunnats icke allenast att tro på Kristus, utan ock att lida för hans skull,
Php 1:30  i det att I haven samma kamp som I förr sågen mig hava och nu hören att jag har.

*

Mar 8:34  Och han kallade till sig folket jämte sina lärjungar och sade till dem: “Om någon vill efterfölja mig, så försake han sig själv och tage sitt kors på sig; så följe han mig.
Mar 8:35  Ty den som vill bevara sitt liv, han skall mista det; men den som mister sitt liv, för min och för evangelii skull, han skall bevara det.
Mar 8:36  Och vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen, men förlorar sin själ?
Mar 8:37  Och vad kan en människa giva till lösen för sin själ?
Mar 8:38  Den som blyges för mig och för mina ord, i detta trolösa och syndiga släkte, för honom skall ock Människosonen blygas, när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna.”

2 thoughts on “Jesus/Fil 1:27-30 Lever du ett liv värdigt evangelium

  1. Hej Josef, jag tyckte denna predikan var bra, människor lider i andra länder för att de tror, här har vi det så bra, men orkar inte eller vill inte underordna sig Jesus, man har det ok säger man…..Man borde ta till sig budskapet om frälsning,,,,Välkommen tillbaka hit, i mångt o mycket säger vi samma saker. Frid./ Maria

  2. Hej, vad kul att du länkar till våra predikningar.
    Jag brukar inte läsa denna sidan man hamnade här just nu av en ren “slump” just idag.

    Daniel höll en liknande predikan som har lite av samma budskap utifrån Mark 8:34-38

    http://youtu.be/lj3njT3aXFE

    Guds frid!

    Josef / Göteborgs Internationella baptistkyrka

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.