Jesus /Video.Jesu Kristi blod/Mysoulrefuge/Länkar

 

THE BLOOD OF JESUS EXPLAINED

Vad kommer skilja dig från Guds vrede? Det är bara Jesu Kristi blod som kommer att försvara (rättfärdiga, rättfärdiggöra, bestyrka) dig inför en helig och rättfärdig Gud och ingenting annat! (Romarbrevet 5:6-10)
http://youtu.be/23FE8mP-jhQ

What will separate YOU from the WRATH of God? It is only the BLOOD of Jesus Christ that will justify you before a HOLY and Righteous God, and nothing else! (Romans 5:6-10) Are YOU still in YOUR sins? YOU can be JUSTIFIED through FAITH in Jesus Christ! Are YOU still trying to do the best you can, and hoping that God will accept YOU in the end? Friend, the GOOD NEWS is that Jesus Christ paid the death penalty for YOUR SINS on the cross, and HE wants YOU to be SAVED through HIM! REPENT and BELIEVE the GOSPEL of GOD (Good News) concerning his Son Jesus Christ! (Mark 1:1,15, Romans 1:1-4, Luke 24:47)

How about the Roman Catholic Mass and their Priests? They declare that one of the purposes of the Mass is to SATISFY the JUSTICE of God for sins committed against Him! That is pure HERESY, and an insult to Jesus Christ Himself, who SATISFIED the JUSTICE of God almost 2000 years ago! The Catholic priesthood is an UN-BIBLICAL PRIESTHOOD for sure! Tune in to this interesting Bible study about the Blood of Jesus Christ!

But God commendeth his love toward us, in that, while we were yet sinners, Christ died for us. Much more then, being now justified by his blood, we shall be SAVED from WRATH through HIM. (Romans 5:8-9)

Från: 

/Maria

 LÄS, för katoliker:

http://www.justforcatholics.org/salvation.pdf

http://www.justforcatholics.org/

8 thoughts on “Jesus /Video.Jesu Kristi blod/Mysoulrefuge/Länkar

  1. Hej Det är oerhört viktiga saker du tar upp här.

    Hur ska man kunna säga och diskutera dessa ofantligt stora olikheter? jag vet inte vilka sätt som är bäst.. Men att det är enorma skillnader, det är sant. Vi som frälsta vet att det kommer en dom, vi vet att vi är frälsta av nåd, katolikerna biktar sig, för en människa, inte för Gud vad jag kan förstå. Ja Jesu ord skall klarna och tas emot och efterföljas och vi ska tjäna Gud med våra liv. Sant.
    Ett helt kyrkosystem, ett ganska smutsigt sådant har byggts upp och människor/påvar m fl/ har dyrkats, men Jesus då? och allt annat som man i detta system brutit emot? Det är ganska att det blir osämja när man påtalar vissa saker….Hur ska man få fram sanningen?
    Ja vi får be. Gud gör ju under, det vet vi!/Maria

  2. Det är ju svårare att dyrka en Gud som vi inte sett med ögonen, än att dyrka en gud/gudinna som syns och som talar förtroendeingivande om högtider och mänskliga förhoppningar. Skulle tro att det är för att det saknas ett tal om dom (död och liv i Kristus) som den heliga Kyrkan är så populär i världen.

    Det är fascinerande hur man kan bygga ett helt kyrkosystem och alla dessa teologiska kokonger, utan att man inser att nästan allt bryter med Jesu ord, och ofta ganska bryskt.

    Vi har en Herre och en rättfärdighet – Jesu rättfärdighet. Vi är ju fd alkoholister allihop och inga heliga fäder och mödrar!

    Ändå måste detta och liknande fenomen sägas med målet att JESUS och hans ord ska klarna i oss – inte att vi (protestanter) är på något sätt (moraliskt) bättre än dem som går i den enda Heliga Kyrkan!!

    Jag ber nu för en av dem – hur ska dessa saker sägas, utan att vi blir ovänner på djupet?

  3. Fader. Vi har en Fader i himmelen. Jag har just läst bibelstället om detta, och jag vill be som Jesus bad oss be. Fader vår som är på jorden????Nej nej!Länkarna här ger rysningar och likaså det du skriver. Aldrig att jag accepterar katolikernas syn… Det finns mycket info att få och det tycker jag man skulle ta emot, läser katolikerna sådant, förstår de att de går fel? Nej jag tror inte det.

    Jesus accepterar bara ledare som tjänar andra och inte sig själva (Matt 23:5-7) Jesus är mycket klar och kan faktiskt inte missförstås, men ändå nekar man att göra det han vill.Jesus säger inga onödiga ord, han är rakt på sak, varför lyder man inte?
    Matt 23:15 berättar om fariséer och andra religiösa som vänder människor bort från Gud och gör dem till helvetets barn. Matt 23:14-36 handlar om sju olika handlingssätt som gör Gud VRED. Har man inte förstått? /Maria

  4. —Helig Fader—

    Såg en diskussion om matt 23:9 där Jesus säger: Kalla ingen människa Fader (Abba), ni har en Fader och som är i himmelen. Kalla ingen människa (lärare/rabbi osv), ni har en lärare och det är Kristus.

    Kalla ingen människa (Helig) Fader, säger Jesus. Kan det missförstås?

    Ja det kan det – man säger att det står i Bibeln att präster och patriarker ska kallas “fader.” Fader Abraham…

    Kan man också kalla människor “Heligaste Fader?” Ja, det kan man.

    http://www.catholic.com/tracts/call-no-man-father

    Kan man hålla Guds Namn heligt, när man också kallar människor (Kyrkans ledare) för Helig Fader?

    Vi ber:

    Fader vår som är i Himmelen

    Helgat varde ditt Namn

    Tillkomme ditt rike

    Ske din vilja

    eller:

    (Helig Fader – Santo Padre)

    Fader vår som är på jorden

    Helgat varde ditt Namn

    Tillkomme ditt Rike

    Ske din vilja

    http://santa-maria-reina.blogspot.se/2009/02/el-santo-padre-visita-el-seminario.html

    http://www.vicariatusurbis.org/?cat=4

    Over and out…!

  5. Tack Janne för länkar.

    RKK sprider många fula lögner.!!
    De behöver frälsning, att verkligen bli övertygade om hur deras handlingssätt och tro förstör.
    Det finns en del sidor på nätet som faktiskt är bra och som man borde se, de kan vara svåra att hitta förstås, men du har hittat några som ser intressanta ut och som vill evangelisera.
    Därför tar jag ofta med sidan soulrefuge, för att han vet vad det handlar om, han var ju fast i katolicismen.
    Ja info måste komma ut! /Maria

  6. Hej Janne, jaha, att hans undervisning bara är till januari-12, ok då ska jag titta vidare på hemsidan, Ja han är bra, han är rakt på sak minsann, och han tar också upp sådana saker som det inte talas mycket om , jag tänker ta med flera sådana videos. Hoppas man förstår dem trots engelskan, men bibelorden finns ju! Hälsn Maria

  7. Jag har lyssnat på Bill White några dagar och fick se att hans Onwatch Podcast bara sträcker sig till 22/1 2012. På hemsida fortsätter han lägga upp inlägg också efter det datumet. Det sista avsnittet har titeln: “A message for the people of Israel, and all that fear God.” Han säger allt som oftast att också det judiska folket behöver Jesus. Det var sista/senaste avsnittet på Itunes.

    Han kan i sin iver låta rentav rolig när man bara lyssnar på honom ibland. Budskapet är rakt ur Bibeln. Upplyftande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.