Jesus /Livsförvandlare/ Ordet och Tanken.B Espegren

 

Ångest? Fruktan? Förtvivlan?

Ordet och Tankens makt!

Tanken har en väldig makt över människan. Felaktiga tankar skapar alltid problem såsom villrådighet, missräkningar och inre konflikter. Ett felaktig tänkande kan fördärva ett helt människoliv. Felaktiga tankar är ofta grunden till miljontals skilsmässor över hela världen i dag. Felaktiga tankar skapar ofta rädsla, osäkerhet, ångest fruktan och förtvivlan samt känsla av underlägsenhet och mindervärdighetskomplex. 
————————-
Felaktiga tankar har fört skaror av människor in i ett evigt helvete. Guds Ord talar särskilt om negativa ljumma kristna. Och anledningen till, att de är negativa. är enlgt Guds Ord, att: “de följa sina egna tankar.”   Jes. 65:2.

Om dessa viktiga ämnen och om livsavgörande val läser du på Bror Espegrens sida:

http://369614.hotellet.bahnhof.net/Tankar7.html

/Maria

6 thoughts on “Jesus /Livsförvandlare/ Ordet och Tanken.B Espegren

  1. Äkta leenden är bäst och äkta tårar som kommer från ett öppet hjärta. Lätt? Gud får lära oss att försaka och att ta en dag i taget /M

  2. Vi får vara tacksamma över vad Gud låtit oss erfara. Vägen blir ju klarare. Precis som för Job! (Utan vidare jämförelse!)

    Jag tror inte författaren här menar att vi ska gå omkring med ett konstigt leende på läpparna.

    Så här: 🙂

  3. Positivitet är bra! Även om det är besvärligt, ja nästan ser omöjligt ut, så har Gud en plan. Vi får lita på honom att han hjälper oss igenom. Genom att förtrösta på Gud och vara GLAD i Gud så har vi segern.
    Positivitet fastän det ser mörkt ut.
    Positivitet- andra kan ha det värre.
    Positivitet. Jobs hustru tyckte att Job skulle gå ta livet av sig, men Job litade på Gud- och allt brev bra i slutändan.
    Jesus lever- kan vi vara annat än glada /Maria

  4. Det finns så många ljumma- har de någonsin brunnit och varför brinner de inte- för Gud?
    Ja man följer sitt eget och har inte längtat efter ödmjukhet- den söker Gud hos sitt folk.
    Hur skall man kunna lyda t ex- om man inte VILL? man måste ha en läängtan att lyda Herren.
    Alla har inte det- men Gud kan få alla dem att lära om. Att gå Guds väg.
    /Maria

  5. “Guds Ord talar särskilt om negativa ljumma kristna. Och anledningen till, att de är negativa. är enlgt Guds Ord, att: ”de följa sina egna tankar.” Jes. 65:2.

    I Jes 65:2 beskrivs hur Gud söker sitt folk, men de är upptagna med att bränna rökelse, sitta bland gravar och allmänt göra vad de och grannarna (grannfolken) gör. De har glömt lagen, kanske man kan säga. De hädar Gud genom sitt handlande och hävdar sig rättfärdiga samtidigt.

    …”They walk in a way that is not good, according to their own thoughts.”

    They say:
    “Don´t come near me, for I am holier than you.”

    Ljumma kristna beskrivs i Uppenbarelseboken.

  6. Hur ser man på allt elände?

    När man tittar till sig själv ser man hur omöjligt det kan se ut. Och det är inte omöjligt för Gud.

    Det är klart att det finns en befrielse i Kristus. Vi ska väl tänka som han tänker. Han blundade inte för avvägarna.

    Försoning och förlåtelse. Guds ord ger oss klarhet.

    Sidan om negativitet analyserar Jobs bok som “Job tänkte fel” och Herren visade Job hur han ska tänka.

    Så har jag aldrig läst Jobs bok. Job är slagen av depression och sjukdomar och oroar sig över all oklarhet och bristen på kunskap. Herren lär honom att han är med Job, även om han inte kan förstå allt i livet. Herrens vägar är outgrundliga. Lär känna honom.

    “Tänk positivt, bli positiv,” låter som kognitiv terapi.

    Bibeln får oss att inse vår syndighet och lösningen i Kristus. Inte att se världen i “ett vackrare ljus.” Trots att det ser ser ut som det gör, kan vi hoppas på kärleken och Guds väg!

    Var positiv! Ja, det ska jag bli….
    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.