Jesus förbarmar sig över de rivna och slagna. Lär känna Jesus

Foto Maria

Foto Maria

 

Jesus behöver medarbetare som förstår att handskas med människors problem. Bara den som själv har tagit emot Guds hjälp kan trösta andra och visa dem vägen till livet. (2 Kor 1:3-7), även:
Apg 13:2;
Luk 10:2;
Joh 4:35;
2 Thess 3:1

*
Som får utan herde
35 Jesus gick omkring i alla städer och byar, och han undervisade i deras synagogor och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor. 36 När han såg folkskarorna, förbarmade han sig över dem, eftersom de var rivna och slagna, som får utan herde. 37 Och han sade till sina lärjungar: “Skörden är stor, men arbetarna är få. 38 Be därför skördens Herre att han sänder ut arbetare till sin skörd.”

-Det behövs så många fler människor som kan och vill gå ut för att berätta om det nya livet som Jesus vill ge människorna. Är du en av dem som vill gå ut, och riskera och vilja allt för Jesus? Jag hoppas det, för då gör du det som Jesus vill. Jesus kallade de tolv lärjungarna. Han varken tvingade dem eller bad dem ställa upp frivilligt. Att bli kallad betyder att bli utvald att tjäna Kristus på ett särskilt sätt. Om du verkligen känner honom har du egentligen inget val. Han kallar oss som lever idag också. Han tvingar oss inte till något vi inte vill, men känner vi Jesus Kristus så är det vår ÖNSKAN att vilja tjäna honom, Herren och Mästaren.
Det finns många som skulle vara beredda att ge sina liv till Jesus bara någon visade dem vägen. Jesus uppmanar oss att be om fler villiga arbetare till skörden. Var beredd att låta Gud visa dig hur du kan leda någon fram till honom.

/Maria

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.